Laptopscherm of videokaart defect?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Een vriend van me beldde me net op, zijn laptop geeft opeens hele vreemde kleuren.

- bij het opstarten wanneer het Acer logo in beeld komt, is het al mis. Hele felle en fletse kleuren
- of het nu de grafische kaart is, is hij nu aan het bekijken door een monitor op zijn laptop aan te sluiten

Het betreft hier een Acere Aspire 5024 (gaf hij teleofnisch door).
De laptop heeft geen garantie meer en repareren bij Acer kost zo ongeveer 300 a 400 euro.
Zijn er mensen die ervaring hebben met bijv. het vervangen van het laptopscherm of videokaart door een ander bedrijf dan Acer?
Ik zelf kwam op Factory Laptops (www.factorylaptops.nl) uit, maar ik weet niet of dit een betrouwbare partij is.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Misschien is t handig om te weten of t de videokaart of t scherm is? Aangezien t vervangen van de vidoekaart bijna niet mogelijk is.

• Binnetie
Videokaart is goed, als hij de laptop op zijn plasma aansluit werkt het beeld perfect. Het zit hem dus in het scherm.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Binnetie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:20:
Videokaart is goed, als hij de laptop op zijn plasma aansluit werkt het beeld perfect. Het zit hem dus in het scherm.
Mocht je handig zijn ... en niet bang zijn om garantie te verliezen. Een probleem met het scherm zit hem vaak in de connector. Deze even schoongummen (eerst met de blauwe schuurkant en dan de bruine kant) en met een doekje met alcohol / wasbenzine afdoen. Dan is de connector niet meer stoffig / vet / gecorrodeerd. Daarna nogmaals stevig aandrukken (soms zit hij ook gewoon los) en dan eens verder kijken.

Nogmaals ik weet niet of je de garantie verliest. Ik kan me voorstellen dat als er geen seal op zit je dit als tweaker met wat gezond verstand best kan proberen.

De meeste mensen deugen!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Achterhaal eens welk scherm er in je laptop zit, koop een nieuwe (rond de 100 euro d8 ik), en bouw die in ;)

Verwijderd

Meestal komen dit soort problemen door het scheuren van de flatcable tussen videokaart en laptopscherm. Dan zul je er een nieuwe LCD in moeten (laten) zetten vrees ik. Soms wil het wel eens zo zijn dat je weer goed beeldt hebt bij het open- en/of dichtklappen van het scherm (omdat de kabel dan beweegt en toevallig contact maakt).
Dutch_Razor schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:50:
Achterhaal eens welk scherm er in je laptop zit, koop een nieuwe (rond de 100 euro d8 ik), en bouw die in ;)
Die kosten wel meer dan 100 euro ;) (even opgezocht: ca $350-$400)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 13:20

Turkish

zhé germans

Dit hoort meer thuis in VB :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Binnetie
Had het scherm losgehaald en uiteindelijk naar laptopreparatie.nl gestuurd, 250 euro moet het ongeveer kosten.

Dit scherm komt erin: http://www.nowthatsit.nl/itemdetails.asp?itemtype_id=6866 omdat m'n vriend over 2 weken een half jaar weggaat zat er wel haast bij. Veel reparateurs hadden geen onderdelen op voorraad dus moest je al 2 a 3 weken wachten. Laptopreparatie.nl stuurd hem waarschijnlijk halverweg volgende week alweer terug.
Pagina: 1