Toon posts:

outlook wachtwoorden onthouden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een probleem, ik heb nu in outlook XP meerdere accounts en hij slaat geen enkel wachtwoord op. Je moet het telkens opnieuw invullen, als je outlook dan aanlaat gaat het wel maar als het afsluit dan moet je alles weer opnieuw invullen. Ik draai trouwens Vista Home.

Heeft iemand daar een oplossing voor?

Mvg,
Bert

Verwijderd

Bert,

Bekend probleem dat Outlook wachtwoorden niet onthoud, terwijl dat het vinkje wel aangevinkt staat voor 'wachtwoord onthouden'. Probeer het op te lossen, door het volgende te doen:

1. Ga naar Start > Uitvoeren > Typ 'regedit' > Enter
2. Blader naar HKCU\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider
3. Daarin staat een sleutel, die begint met de naam S-1-5-21
4. Verwijder deze sleutel (het is verstandig om eerst via Bestand, Exporteren een backup van je register te maken)

Succes ;)

In de meeste gevallen is nu het probleem opgelost en wordt het wachtwoord wel onthouden. Let op: alle opgeslagen wachtwoorden worden hiermee verwijderd.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:14:
Bert,

Bekend probleem dat Outlook wachtwoorden niet onthoud, terwijl dat het vinkje wel aangevinkt staat voor 'wachtwoord onthouden'. Probeer het op te lossen, door het volgende te doen:

1. Ga naar Start > Uitvoeren > Typ 'regedit' > Enter
2. Blader naar HKCU\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider
3. Daarin staat een sleutel, die begint met de naam S-1-5-21
4. Verwijder deze sleutel (het is verstandig om eerst via Bestand, Exporteren een backup van je register te maken)

Succes ;)

In de meeste gevallen is nu het probleem opgelost en wordt het wachtwoord wel onthouden. Let op: alle opgeslagen wachtwoorden worden hiermee verwijderd.
In de meeste gevallen inderdaad, maar ik heb echt soms al een heel hardnekkig geval gehad. En dan ben je gewoon radeloos.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06
Snake schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:20:
[...]

In de meeste gevallen inderdaad, maar ik heb echt soms al een heel hardnekkig geval gehad. En dan ben je gewoon radeloos.
Helaas heb ik dus zo'n 'hardnekkig geval', ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb Outlook2002 geinstalleerd op Vista en daarin mijn PST file van dezelfde Outlook uit mijn WinsowsXP geopend (ik weet niet of het probleem daarmee te maken kan hebben).
Ik heb drie email accounts, alle drie vragen om een wachtwoord bij opnieuw starten van Outlook en invullen van de wachtwoorden helpt ook niet.

Wat ik inmiddels heb geprobeerd (helaas zonder resultaat):
- verwijderen van de hierboven genoemde registry sleutel (S-1-5-21...)
- opnieuw aanmaken email accounts
- opnieuw aanmaken Outlook 'profiel' en daaraan weer de pst file koppelen
- opnieuw installeren Outlook

Heeft iemand nog meer ideeen om dit op te kunnen lossen?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je het probleem dan ook met een nieuwe PST?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Exar
BtM909 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:00:
Hmm dat is een goeie, ik ga vanavond proberen of een nieuwe PST file het probleem niet heeft....
Als dat het is hoop ik toch wel dat ik m'n email uit de 'oude' PST kan importeren!

Verwijderd

Is een bekend probleem onder Vista. Vanaf versie 2003 van het Microsoft Office pakket werkt het weer probleemloos.
Ben het al op verschillende computers met Vista tegengekomen en kreeg het in alle gevallen niet werkend (Vista i.c.m. Office XP of Office 2002 ). Na installatie van versie 2003 van het Office pakket was het probleem opgelost.

• Exar
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:28:
Is een bekend probleem onder Vista. Vanaf versie 2003 van het Microsoft Office pakket werkt het weer probleemloos.
Ben het al op verschillende computers met Vista tegengekomen en kreeg het in alle gevallen niet werkend (Vista i.c.m. Office XP of Office 2002 ). Na installatie van versie 2003 van het Office pakket was het probleem opgelost.
Als dat zo is, dan had de Vista Upgrade Advisor me wel mogen vertellen dat Outlook2002 niet compatible is met Vista zeg!
Overigens zou ik het niet zo vreemd vinden als Outlook97 bijvoorbeeld niet compatible is met Vista, maar Outlook2002?

• Exar
BtM909 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:00:
Ja helaas, hetzelfde probleem heb ik met een nieuwe PST...

Iemand nog een idee om Outlook 2002 werkend te krijgen onder Vista? Microsoft helpdesk wil me niet helpen omdat m'n Outlook bij m'n PDA zat en dus OEM is.... :|

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:28:
Ik weet niet of t daar aan ligt, aangezien ik hetzelfde probleem het bij Office 2007. Trouwens wordt ook mijn MSN accoutn niet meer onthouden en kan MSN niet inloggen, heeft dat er misschien iets mee te maken?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Office 2002 is nog supported, en Office 2000 werkt ook zonder al te veel problemen op Vista dus daar zal het wel niet aan liggen nee.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Exar
Ik probeer momenteel een trial van Office2007, de Outlook die daar bij zit doet 't wel goed.
Maarja, om nu heel Office2007 te gaan kopen alleen omdat m'n Outlook2002 geen wachtwoorden wil onthouden.... :|

Pagina: 1