Toon posts:

reverse dns... ander domein?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een webwinkeltje bij eenhosting provider gehost, en dit is op basis van shared/virtual hosting. Meerdere domeinen op 1 server dus. De mail server is een tijdje terug gewijzigd naar een andere, omdat er nogal wat problemen waren met hotmail. Het gaat nu goed met Hotmail, maar zojuist werd er een mail door Home geweigerd:

550-Spam refused: no reverse DNS for 123.456.78.123. Do your forward and 550 reverse DNS entries match?

(het ip-adres is hier even fictief).

Bij het uitvoeren van reverse DNS blijkt er idd een andere domeinnaam uit te komen dan de mijne. Mijn vraag: is dit onvermijdelijk bij shared hosting, of zou bij het ip-adres wel mijn domeinnaam bij reverse dns-lookup moeten verschijnen?

Tevens staat er bij dnsstuff.com: [BAD: No A record]
is dit iets om me zorgen over te maken? Heeft het iets te maken met het feit dat er een andere domeinnaam uit komt bij reverse dns?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 00:27 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:21:
Bij het uitvoeren van reverse DNS blijkt er idd een andere domeinnaam uit te komen dan de mijne. Mijn vraag: is dit onvermijdelijk bij shared hosting, of zou bij het ip-adres wel mijn domeinnaam bij reverse dns-lookup moeten verschijnen?
Als jij verder geen "eigen IP" hebt gekregen van je hoster en als jij verder geen reverse DNS ingesteld hebt, dan is het aannemelijk dat je site op een hoopje gepleurt met allerlei sites op één IP-adres. En dan is de reverse DNS van zo'n gedeeld IP vaak een of ander leuk hostnamepje van de hoster zelf.

Ik vraag me alleen af wat de hostname van je domeinnaam te maken heeft met het weigeren van email. Is het toevallig niet zo dat de hoster gewoon flink de fout in gaat?

Oftewel: wát voor IP geeft de hostname die je krijgt als je de reverse hostname opzoekt van 'het ip-adres' in kwestie?

Als 't namelijk zoiets is als: 123.124.125.126 -> server.hoster.tld. En vervolgens zoek je daar het IP van op: server.hoster.tld -> 123.124.234.235 ofzo, sja, dan kan ik me voorstellen dat MTA's gaan klagen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de ip van de mailserver opzoek, komt er dus de domeinnaam uit die niet van mij is. Zoiets:

reverse dns 123.456.78.123 -> www.nietmijnwinkel.nl
vervolgens opgezocht op verscheidene sites: ip-adres van www.nietmijnwinkel.nl: NO RECORD , cannot be resolved to an IP Address, Unable to get IP Address. (etc)

Er is ook geen site vindbaar als ik de domeinnaam gebruik in mijn browser, wel als ik het ip-adres direct intyp. Die komt dan uit op de site die niet van mij is.

en het ip-adres van mijn website is weer een andere.

ik heb even in het beheergebeuren van de hosting provider gekeken, maar ik zie daar niets over de mailserver terug. Ik heb inderdaad een ip-adres dat ik met anderen deel, maar het ip-adres van de mailserver is dus een andere dan die van de site.

Voor mij als leek klopt dit alles niet... maar zit ik goed? en wat moet er gebeuren zodat het wel weer 'klopt'?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 01:02 ]

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Als ik het zo lees lijkt de melding van @home in ieder geval te kloppen.
De domeinnaam waar het omgaat heeft geen IP adres gekoppeld?
Dan gaat je rDNS inderdaad niet kloppen vrees ik, maar hiervoor moet je bij je webhoster zijn om het op te lossen, deze instellingen zul je zelf niet kunnen maken.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Topicstarter
hmm. ok,. mailtje is verstuurd, nu maar afwachten wat de hoster ervan zegt.
De domeinnaam waar het omgaat heeft geen IP adres gekoppeld?
Als je doelt op domeinnaam van de site die niet van mij is: die site is te benaderen als het ip-adres gebruikt, maar niet m ethet webadres (www.nietmijnwinkel.nl) .Dus opzoeken welke domeinnaam bij het ip hoort, lukt wel, maar andersom niet.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 01:08 ]