Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
De cap die bij YoupY explodeerde was ook een solid aluminium cap hoor...N0taFAma schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:46:
De DQ6 is in ieder geval een heel stabiel bord!
Maar of ie hard gaat weet ik niet.
Edit: En hebben solid caps 2.0, zodat ze niet exploderen!
Exploderen doen ze allemaal als ze gewoon té veel ripple (rimpel voltage) over zich heen krijgen.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
CPU is een ander verhaal.
Hij doet 't op zich prima, maar heeft nu wel een klein eigenaardigheidje:

Alle opties met betrekking tot OC-en staan uit in de bios, dit zijn de standaard instellingen, dus 9 x 333 Mhz wat standaard is voor een E6850.
Maar waarom dan de 340FSB waar ie standaard mee boot
Vage shit...
Maar goed ook maar even gekeken hoe 't dan zit met de maximale FSB. Op de Asus p5k kwam ik op lucht niet verder dan 509 - 510 wat ik stabiel kon draaien met super pi. Op de Abit IP35 Pro ga ik daar een stukje overheen. Kom nu op 528 - 529
Dat geeft hoop voor onder de cascade. Heb 't ding maar weer gemonteerd op de proc en ben weer aan 't testen geslagen. Snelste pifast score tot nu toe was 18.89 met een 556 Mhz FSB. Nu gaat ie weer een stukje harder, welliswaar nu met 1.84V op de proc tegenover 1.74 op de asus. Op het moment kan m'n FSB tot de 573 Mhz en pifast draaien. Score is ook weer wat verbeterd, alleen nog geen screenshotjes omdat ik nog maar wat aan 't testen ben. Puur op Mhz power heb ik al een 18.72 neergezet, met mem @ 5-5-5-8.
Wou net lekker gaan benchen, maar m'n Windows begint te bokken. Moet 'm nu voor de 4e keer opnieuw activeren

Heb weer lang genoeg legale M$ gedraaid imho. Binnenkort zal er wel een minder legale XP Pro light op draaien, zonder activatie crap.
De nieuwe benches laten nog even op zich wachten dus, hopelijk heb ik dan ook nieuw mem binnen...
Tip:YoupY schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:05:
Abit plank is binnen. Heb gisteren en vandaag nog even zitten testen of alles nog naar behoren werkt. Mem en voeding hebben niets opgelopen door de exploderende cap.
CPU is een ander verhaal.
Hij doet 't op zich prima, maar heeft nu wel een klein eigenaardigheidje:
[afbeelding]
Alle opties met betrekking tot OC-en staan uit in de bios, dit zijn de standaard instellingen, dus 9 x 333 Mhz wat standaard is voor een E6850.
Maar waarom dan de 340FSB waar ie standaard mee boot
Vage shit...
Maar goed ook maar even gekeken hoe 't dan zit met de maximale FSB. Op de Asus p5k kwam ik op lucht niet verder dan 509 - 510 wat ik stabiel kon draaien met super pi. Op de Abit IP35 Pro ga ik daar een stukje overheen. Kom nu op 528 - 529
Dat geeft hoop voor onder de cascade. Heb 't ding maar weer gemonteerd op de proc en ben weer aan 't testen geslagen. Snelste pifast score tot nu toe was 18.89 met een 556 Mhz FSB. Nu gaat ie weer een stukje harder, welliswaar nu met 1.84V op de proc tegenover 1.74 op de asus. Op het moment kan m'n FSB tot de 573 Mhz en pifast draaien. Score is ook weer wat verbeterd, alleen nog geen screenshotjes omdat ik nog maar wat aan 't testen ben. Puur op Mhz power heb ik al een 18.72 neergezet, met mem @ 5-5-5-8.
Wou net lekker gaan benchen, maar m'n Windows begint te bokken. Moet 'm nu voor de 4e keer opnieuw activeren![]()
![]()
Heb weer lang genoeg legale M$ gedraaid imho. Binnenkort zal er wel een minder legale XP Pro light op draaien, zonder activatie crap.
De nieuwe benches laten nog even op zich wachten dus, hopelijk heb ik dan ook nieuw mem binnen...
Maakt na die winxp light install meteen een image met Ghost/Acronis ofzo..
Dan kun je altijd weer snel aan de gang zijn zonder drivers te installeren/tweaks uit te voeren..
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Die external clock 6 a 7 mhz hoger op auto settings schijnt normaal te zijn. Wordt beweerd dat dit is om bordje er goed uit te laten komen in reviews, milde standaard OC zeg maar.
Gelukkig werkt je cpu en voeding nog.
Hier gaat weer een asus bord de lucht in: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=155808

[ Voor 29% gewijzigd door nFo op 19-08-2007 16:39 ]

Hier had nog wel meer ingezeten, maar m'n cascade wil niet meer meewerken. Had eerder al zelfde score puur op mhz kracht en hier had nog wel een 100 Mhz extra bij gekunt. Zie trouwens dat ik weer eens cpu-z vergeten ben op mem settings te zetten voordat ik screenie nam, maar mem draaide nu @ 4-4-4-8 zonder tweaks aan de subtimings.
Op 't moment haalt m'n cascade de -90 nog zonder load. Zet ik dan m'n systeem aan dan zakken de temps al naar de -60 voordat ik in windows ben. Na 1 run pifast blijft er nog maar -37 over op de teller. En met nog twee extra runs veroorzaak ik dan een hele mooie BSOD.
Heb er al even met Jurgen over gekletst en waarschijnlijk heb ik een lekje in de aansluiting van de flexiebele slang

Tijd voor een onderhoudbeurt dus, wat ook meteen een grote beurt wordt. -100 is leuk, maar 't kan altijd nog harder natuurlijk. We zijn op het moment hard aan 't brainstormen voor een derde trap gevuld met methaan erbij, welke dan regelbaar wordt gemaakt tussen de -120 en -150 graden.

In de tussentijd ga ik weer even terug naar lucht. Moet met de Abit IP35-Pro m'n asus scores ook nog wel kunnen verbeteren. Ondertussen ook nieuws gehad dat m'n reepjes m'n onderweg zijn. Vanuit de USA zijn ze ondertussen in Parijs gearriveerd en komen ze steeds dichter bij waar ze zijn moeten...
Anoniem: 211458
Goed gedaan en b.t.w. mooi huisje!
Anoniem: 79743
Anoniem: 229144
hier 2de stage uit 0.75bar , gewoon aan idle op cpu stock 1.5bar en full load op quad heb ik nog maar 2.3bar gezien
hoeveel BTU zijn die 2 compresers ?
toch wel nice zu voor met cascade die chip .
Static pressureAnoniem: 229144 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:12:
omg 7bar R1150
hier 2de stage uit 0.75bar , gewoon aan idle op cpu stock 1.5bar en full load op quad heb ik nog maar 2.3bar gezien.
hoeveel BTU zijn die 2 compresers ?
toch wel nice zu voor met cascade die chip .
BTU weet ik zo niet, high stage is 1/2 pk en low stage 1 pk. Tenminste daar lijkt het op.
hoi martijn
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 26-08-2007 21:58 ]
Anoniem: 153939
gewoon die aansluitingen eraf zagen/snijden en custom made maken iddAnoniem: 79743 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:53:
als iemand ooit nog op het idee krijgt om flexibele zuigleidingen te kopen van Dimas, doe het nietdie dingen lekken 9 van de 10 keer.
ik had ok probs met een mach2, captube gewoon doorgesneden door de scherpe rand van die suction :x
_@/'
ja ik dacht dat ik het gefixed had maar de zilversoldeer die ik nu gebruik is misschien ook beetje troep.Anoniem: 153939 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:29:
[...]
gewoon die aansluitingen eraf zagen/snijden en custom made maken idd
ik had ok probs met een mach2, captube gewoon doorgesneden door de scherpe rand van die suction :x
de flux blijft soms gewoon in de las achter. (spul is met fluxmantel)
ja daarom heb ik ook tape rond die rand.Anoniem: 153939 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:29:
[...]
gewoon die aansluitingen eraf zagen/snijden en custom made maken idd
Ik doe dat ook niet meer dus, want dit is de 3e waar ik het van weet.
Hello XuehaoKakaroto schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:59:
Haa, YoupY is weer terugJe bent echt lekker bezig, huisje enzo. Ik zal deze topic zeker regelmatig volgen.

Ach sh*t happens. Jammer van het lekje, maar er komt straks nog iets veel mooiers voor in de plaats. Hoop nu wel dat die exploderende cap en het lekje er niet voor zorgen dat ik de HWI contest net niet red, maar anders gewoon pech gehad...Epsilon schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:59:
[...]
ja daarom heb ik ook tape rond die rand.
Ik doe dat ook niet meer dus, want dit is de 3e waar ik het van weet.