[Laptop keuze] aantal vraagjes,

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Ik moet voor mijn opleiding (Information Engineering) een laptop hebben.
Voor de laptop wil ik niet meer dan +/- 700 euro uitgeven. Zal de laptop hoofdzakelijk voor school gaan gebruiken en misschien wat draadloos mee internetten enzo, beetje videokijken en msnen. Nu heb ik twee laptops op het oog.

Asus Z53H-AP026C.
Intel Pentium Dual Core T2080
Processorsnelheid 1,73 GHz
Cache (L2) 2 MB
Front Side Bus 533 MHz
Chipset Intel 943GML
2x 512MB PC5300 DDR2
Harde schijf 120 GB
Rotatiesnelheid 5400 rpm
Intel 943GML grafische kaart.

Voordelen:

Intel Core Duo, weet dat de Intel's tegenwoordig erg snel zijn en minder energie verbruiken dan de Turions. Heb in mijn desktop altijd een AMD gehad, dus nee geen fanboy o.i.d.

DDR2 PC5300. Geheugen is een stuk sneller, maar merk je dit echt zoveel? Heb zelf geen ervaring met DDR2.

HD 5400 rpm, ook een stuk sneller. Is het verschil noemenswaardig, heb geen ervaring met notebook hd's.

en

HP Type Pavilion dv6335
Processor AMD Turion II 64 Mobile TL52
Processorsnelheid 1,66 GHz
Cache (L2) 2 MB
Front Side Bus 533 MHz
2x 512MB DDR2 533 MHz (PC4200)
Harde schijf 120 GB
Rotatiesnelheid 4200 rpm
NVIDIA GeForce Go 6150

Voordelen:

Geforce Go, lijkt me een stuk beter dan de Intel kaart.

Heeft een geintegreerde webcam, niet erg belangrijk maar toch handig als het ingebouwd is.

Zowieso wil ik 2GB geheugen laten inbouwen i.p.v. 1GB, omdat ik uit ervaring weet dat Vista wel wat geheugen lust.

Dan het energie gebruik. Beide hebben geloof ik een 6cell accu.

Iemand ervaring met een van deze laptops?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is er nu anders in CSL? en CSL Beleid gelezen?

Dit is toch een simpele vergelijking? Benchmarks erbij zoeken (die videokaarten zijn al vaak zat vergeleken), en reviews. De laptops zijn oude beestjes en al vaak zat genoemd op het forum. Zoekfunctie uberhaupt gebruikt :X ?
Dj-sannieboy schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:16:
Ik moet voor mijn opleiding (Information Engineering) een laptop hebben.
Voor de laptop wil ik niet meer dan +/- 700 euro uitgeven. Zal de laptop hoofdzakelijk voor school gaan gebruiken en misschien wat draadloos mee internetten enzo, beetje videokijken en msnen. Nu heb ik twee laptops op het oog.
Voor dat gebruik is elke laptop voldoende.
\[BBG: Zomer 2007] Studenten notebook staat toch voldoende in?
Geforce Go, lijkt me een stuk beter dan de Intel kaart.
Ariel was veel witter dan de Intel kaart. Nofi, maar onzinnige opmerking.... Benchmarks zoeken, meten is weten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Ja heb al een hoop benchmarks gezocht, maar kon niet echt wat relevants vinden. Probeer altijd goed te zoeken. Verder heb ik [BBG: Zomer 2007] Studenten notebook gelezen, maar mijn vraag werd gelijk weggemod.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dj-sannieboy schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:35:
Ja heb al een hoop benchmarks gezocht, maar kon niet echt wat relevants vinden. Probeer altijd goed te zoeken. Verder heb ik [BBG: Zomer 2007] Studenten notebook gelezen, maar mijn vraag werd gelijk weggemod.
Er is zelfs een heel topic over de Z53: [Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2. De DV6335 is ook besproken in Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 3

En benchmarks te over waar je de Geforce 6100 serie kan vinden en de Intel 945 serie (waar de 943 waarschijnlijk onder valt). Dus om eerlijk te zijn betwijfel ik die inzet met zoeken...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:40:
[...]

Er is zelfs een heel topic over de Z53: [Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2. De DV6335 is ook besproken in Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 3

En benchmarks te over waar je de Geforce 6100 serie kan vinden en de Intel 945 serie (waar de 943 waarschijnlijk onder valt). Dus om eerlijk te zijn betwijfel ik die inzet met zoeken...
Uiteraard mag je dat betwijfelen, dat is aan jou.
Als er mensen zijn die wel ervaring hebben, kunnen die natuurlijk wel gewoon wat posten. 8)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Die 5300rpm tegen 4200rpm ga je zeker merken, vooral in het 'response' gevoel. PC-5300 vs. PC-4200 geheugen is leuk in de benches, maar maakt in de praktijk niet zoveel uit.

De Geforce kaart is wel iets sneller, maar snoept ook RAM af (UMA / TurboCache). Beiden zijn echt niet geschikt om moderne 3D games op te spelen, dus dat maakt niet veel uit. Ook schijnt de HP lawaaier te zijn doordat de AMD warmer wordt dan de Intel (stond in de 1ste google-hit).

Geluidsontwikkeling en HDD snelheid zouden voor mij de doorslag richting de Asus geven, maar kijk voor jezelf zou ik zeggen. Gewoon ff googlen, reviews lezen en nog kijken naar mogelijk andere alternatieven ... Dergelijke zaken zijn zo subjectief dat ik niet blind zou varen op de ervaringen van andere gebruikers (hoe informatief dan ook).

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
SKiLLa schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:45:
Die 5300rpm tegen 4200rpm ga je zeker merken, vooral in het 'response' gevoel. PC-5300 vs. PC-4200 geheugen is leuk in de benches, maar maakt in de praktijk niet zoveel uit.

De Geforce kaart is wel iets sneller, maar snoept ook RAM af (UMA / TurboCache). Beiden zijn echt niet geschikt om moderne 3D games op te spelen, dus dat maakt niet veel uit. Ook schijnt de HP lawaaier te zijn doordat de AMD warmer wordt dan de Intel (stond in de 1ste google-hit).

Geluidsontwikkeling en HDD snelheid zouden voor mij de doorslag richting de Asus geven, maar kijk voor jezelf zou ik zeggen. Gewoon ff googlen, reviews lezen en nog kijken naar mogelijk andere alternatieven ... Dergelijke zaken zijn zo subjectief dat ik niet blind zou varen op de ervaringen van andere gebruikers (hoe informatief dan ook).
Kijk hier heb ik wat aan. Zat zelf toch wel aan de Asus te denken, maar toen zag ik die HP opeens.
Denk dat ik toch maar voor de Asus ga, tenzij iemand met weet te overtuigen om de HP te nemen :P

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dj-sannieboy schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:42:
[...]
Uiteraard mag je dat betwijfelen, dat is aan jou.
Als er mensen zijn die wel ervaring hebben, kunnen die natuurlijk wel gewoon wat posten. 8)
Topics al gelezen die ik aangaf? Staan vol met gebruikerservaringen, dus waarom nieuwe vragen? Dit zijn "stokoude" laptopjes.

Waar je trouwens niet naar hebt gekeken is garantie. Asus geeft meestal 2 jaar garantie, HP maar 1 jaar.

[ Voor 70% gewijzigd door gambieter op 26-07-2007 23:50 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:47:
[...]

Topics al gelezen die ik aangaf? Staan vol met gebruikerservaringen, dus waarom nieuwe vragen? Dit zijn "stokoude" laptopjes.
Inmiddels een stuk doorgelezen, bedankt!
Dat ze stokoud zijn maakt niet zo veel uit, zolang ze aan mn eisen voldoen en niet duurder dan 700 euro zijn. :)

Dat van de garantie wist ik, alleen vergeten te melden :z

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-07-2007 23:49 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

betrouwbare en goeie laptop

Dit soort topics worden niet meer toegestaan, gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.