Ik heb een op een pagina een DataList met daaraan een DataSource en binnen elke 'item' zit een DropDownList. Deze is ook weer gebonden aan een (andere) DataSource. Nu zit er ook een Label onder deze DropDownList, en ik ik wil dus dat wanneer er een waarde wordt geselecteerd deze in het label komt te staan.
Nu heb ik echt al 4 uur pogingen gewaagd en oplossing gezocht en gepoogd te gebruiken, en ik zie nu echt door de bomen het bos niet meer.
Ik heb heb dingen geprobeerd als:
Maar ik weet het ID ook niet omdat dit dynamisch is? Elke 'row' heeft immers een nieuwe drowdownlist? Het probleem is nu dat ik de droplist niet kan vinden/benaderen en dus de geselecteerde waarde niet aan de label kan koppelen.
Nu heb ik echt al 4 uur pogingen gewaagd en oplossing gezocht en gepoogd te gebruiken, en ik zie nu echt door de bomen het bos niet meer.
Ik heb heb dingen geprobeerd als:
C#:
1
2
3
4
5
6
| protected void DropDownList1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e) { DropDownList ddl = (DropDownList)DataList1.FindControl("DropDownList1"); TextBox txt = (TextBox)DataList1.FindControl("ToelichtingLabel"); txt.Text = ddl.SelectedValue; } |
Maar ik weet het ID ook niet omdat dit dynamisch is? Elke 'row' heeft immers een nieuwe drowdownlist? Het probleem is nu dat ik de droplist niet kan vinden/benaderen en dus de geselecteerde waarde niet aan de label kan koppelen.