Toon posts:

geheugen voor een E6750 icm P5K Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort voor mij zelf een nieuwe computer in elkaar te zetten. Ik heb mijn ogen laten vallen op de E6750 processor met een P5K Deluxe moederbord.

Nu loop ik tegen mijn geheugen keuzen aan. Ik wil mijn FSB op 1333 laten lopen met DDR2. Nu support dit bord DRR 1066, 800 en 667 MHz geheugen. Welk geheugen kan ik het beste nemen bij dit bord. Ik heb andere topics gelezen en de FAQ maar zou toch van iemand willen horen welk geheugen ik het beste kan nemen. Want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken! Het moet gewoon goed stabiel blijven lopen.

Alvast bedankt!

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Je zou voor DDRII-800 kunnen gaan.
Draait sneller als je FSB (wat een miniscule snelheidswinst oplevert) en is gewoon lekker stabiel.
Het draait namelijk op 400mhz (quad pumped 1600 Mhz FSB) dus draait lekker mee op je bus van 1333Mhz ;)

• Speedie76
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb dit moederbord + processor afgelopen woensdag gekocht en heb er Kingston DDRII-900 2x1024 MB erbij gekocht.

Draait perfect

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! Hier kan ik iets mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Daar ben Ik weer en nog steeds bezig om een nieuwe pc voor mijzelf samen te stellen. Ik heb uiteindelijk voor de volgende configuratie gekozen:

Moederbord: Asus P5K Deluxe WiFi, S775, iP35, 4xDDR2, ATX € 216,00

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz,1066MHz,S775, Box € 269,00

Geheugen: Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB DDR2 PC2-6400 € 104,00

Video: Sapphire HD 2900 XT 512MB, 2xDVI, ViVo, PCIe € 379,00

================================================================================

Totaal: € 968,00

Mijn vraag is vooral: is het geheugen goed? Of ben ik beter af met 533MHz geheugen in dit geval?

alvast bedankt voor jullie reacties! :)

Verwijderd

Sorry dat ik dit in jouw topic post, maar ik heb bijna dezelfde vraag en om nou 2 bijna dezelfde topics te hebben is een beetje onzin.
Ik ga een E6750 en een P5K-E kopen, nou was ik op zoek naar geheugen, ik ga niet overclocken. en had ik 2 GB Kingston ValueRam, 667MHz D2N5K2 in gedachten.. nou vraag ik me af of dit compatible is met die moederbord, ik kan hem niet vinden op asus.com. Weet iemand of dit geheugen compatible is, of kijk ik op de verkeerde site?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

P5K-E
Volgens de website van ASUS kan dit MB Dual-channel DDR2 1066/800/667 MHz aan. Dan is het alleen nog een kwestie van in de QVL kijken, http://www.asus.com/produ...=0&model=1655&modelmenu=1 en je weet welk geheugen gaat werken.

Voor elk ander type kun je de gegevens zo vinden op www.asus.com.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 03-08-2007 11:04 ]

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb andere topics gelezen en de FAQ maar zou toch van iemand willen horen welk geheugen ik het beste kan nemen. Want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Als je door de bomen het bos niet meer ziet, betekent dat doorgaans dat je je eisen nog niet specifiek genoeg hebt. Daar kun alleen jij wat aan doen. GoT is er niet om je aan het handje te nemen en keuzes voor je te maken. Plus drie letters: QVL. Doe daar eens wat mee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.