Bandbreedte probleem Wifi

Pagina: 1
Acties:

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-03 00:02

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Topicstarter
Beste allemaal.

Allereerst wil ik zeggen dat ik wel de search heb gebruikt, maar dat daar zoveel tegenstrijdigheden in staan, dat ik het spoor een beetje bijster ben. Alhoewel ik niet echt dom ben, ben ik toch van mening dat sommige oplossingen alleen leesbaar zijn voor iemand met veel ervaring met datgene.

Mijn probleem:
Als ik aan het online gamen, video's kijken of downloaden ben, krijg ik steeds klachten van mijn wederhelft dat ze bijna niet meer kan internetten. Laat staan een filmpje kijken. Duidelijk dus dat de meeste bandbreedte in ons netwerk dan aan mij toegewezen is.

Mijn modem is een speedtouch 510. We hebben ADSL lite van Xs4all. Hierachter zit het Sitecom Wl-114 v2 router. Mijn PC zit hier bedraad op en de andere PC Wireless. Ook hebben we nog een all in one netwerkprinter die overigens meestal uit staat. Beide PC's draaien op Win XP

Graag wil ik weten of mensen in een vergelijkbare setup ook problemen kennen dat de draadloze PC geen bandbreedte toegewezen krijgt. En hoe dit valt op te lossen natuurlijk..

Het mooiste zou zijn om via het router de bandbreedte te delen. Ik heb gelezen dat dit alleen bij uitgebreide routers het geval is. Bij die van mij ook of niet?!
Het probleem met bandbreedte delen is dat ik gerust een deling van 50/50 wil maken, maar dat ik absoluut geen lags in m'n racegames wil hebben. Dit is nu geen probleem, maarja, ik slok nu ook alle bandbreedte op.

Zou eventueel het probleem ook een instelling in het router kunnen zijn m.b.t. het draadloze gedeelte? Of heeft bedraad gewoon voorrang op draadloos?

Welke manieren zijn er om de bandbreedte te delen? Graag zou ik wel volledige snelheid hebben als maar 1 pc aanstaat. Ook ben ik niet van plan om een server neer te zetten en taakspecifieke instellingen vermijd ik het liefst ook. Het zou ook mooi zijn als normale netwerk toepassingen (zoals scannen via netwerk) op 100mbit (resp. 54g) blijven draaien

Met andere woorden. Wie weet een simpele manier om met deze setup een goede bandbreedtedeling te maken?

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Ik heb inmiddels al Traffic Shaper Xp van bandwithcontroller.com geprobeerd. Dit echter zonder succes. Ik moet mijn downloadmogelijkheden beperken tot minder dan de helft van de totale bandbreedte en dan nog gaat de andere pc traag. Hoewel het internet dataverkeer met de helft afneemt, blijft toch de snelheid van mijn lan verbinding voluit staan. Kan het hier iets mee te maken hebben?

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden, maar omdat niemand meedenkt hier post ik mijn oplossing ook niet. Lekker Puh!