Naast elkaar draaien websites

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -MAX-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-10 18:26
Sinds 5 jaar heb ik een website, deze heeft nu redelijk wat bezoekers en nu wil ik de website graag uitbreiden met o.a. een webshop.
De website host ik nu nog echter thuis, dit wil ik uitbesteden aan een hostingsbedrijf.

Is het mogelijk om twee index bestanden in de rootdirectory naast elkaar te draaien waarvan dus automatisch de oude index wordt gelezen totdat de nieuwe website klaar is?
Of is hier een andere manier voor?

Alvast bedankt!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Wat voor OS Draai je precies?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:32
Je zou de nieuwe index "index2.hm" kunnen noemen (als voorbeeld). Ligt eraan wat je gebruikt als webserver.

Normaal gesproken word er in de map gezocht naar een index.htm. Dus als je je nieuwe site "live" wilt zetten, is het een kwestie van hernoemen. As easy as that :D

Edit:
avon, wat heeft het OS hier mee te maken...? :X

[ Voor 9% gewijzigd door Acid__Burn op 26-07-2007 20:30 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zet je de nieuwe site niet gewoon in een subdir? dan kun je er gewoon bij door www.domeinnaam.tld/nieuwesite in te rammen en als alles werkt gooi je hem online in je rootdir.

• -MAX-
avon schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:25:
Wat voor OS Draai je precies?
Momenteel Windows 2000 en op de nieuwe host zal het linux met apache zijn.

• -MAX-
Terw_Dan schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:30:
Waarom zet je de nieuwe site niet gewoon in een subdir? dan kun je er gewoon bij door www.domeinnaam.tld/nieuwesite in te rammen en als alles werkt gooi je hem online in je rootdir.
Hoe kan ik dat dan implementeren? gaan de verwijzingen in joomla en virtuemart (webshop) dan niet kapot?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

-MAX- schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:32:
[...]

Hoe kan ik dat dan implementeren? gaan de verwijzingen in joomla en virtuemart (webshop) dan niet kapot?
Dat is toch niet zo'n probleem? Je test het gewoon in een aparte directory. Ga je het verplaatsen dan haal je met ultraedit even een find&replace over die dir heen, hernoem je de pathnames naar het nieuwe path en je bent klaar. En dat duurt hooguit een minuut (afhankelijk van hoeveel files hij door moet en moet renamen). Lijkt me dat dat een stuk makkelijker is dan 2 indexes naast elkaar proberen te draaien ofzo.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 14:49

Nik

Er is een mod, die Virtuemart in Joomla zet. ben je van heel het gezeur af, hou je de layout en site hetzelfde.

• -MAX-
Terw_Dan schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:53:
[...]

Dat is toch niet zo'n probleem? Je test het gewoon in een aparte directory. Ga je het verplaatsen dan haal je met ultraedit even een find&replace over die dir heen, hernoem je de pathnames naar het nieuwe path en je bent klaar. En dat duurt hooguit een minuut (afhankelijk van hoeveel files hij door moet en moet renamen). Lijkt me dat dat een stuk makkelijker is dan 2 indexes naast elkaar proberen te draaien ofzo.
Super, hier heb ik wat aan! :*)

Verwijderd

-MAX- schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:32:
[...]

Bij Joomla! (als je die echt gaat gebruiken) is het handigst om de nieuwe site in een aparte subdir te zetten.
Pagina: 1