Toon posts:

verander bios-nummer

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
topic mag weg gezien mijn idee niet doorgaat

toch bedankt iedereen

[ Voor 253% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 23:31 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 18:46

job

Hallo dabeastisflo,

Even wat vraagjes om je topic duidelijker te krijgen.
Wat bedoel je het het biosnummer?
Over welk moederbord hebben we het?
Wie is dolmen, en wat voor cd's zijn dat?

Verwijderd

Topicstarter
removed

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 23:27 ]

Verwijderd

Ik denk spontaan aan en DFI lp cdrom met vele biosversies..Ik ben die cdrom eens tegen gekomen ergens op dfistreet, maar niet meer terug te vinden :/

Edit: ow een hp laptop, lama.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 19:20 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 18:46

job

Aah zo bedoel je.
Ik weet dat de pentium4 processors een code hebben die er voor bedoeld was om (indien de software dat ondersteund) te gebruiken als identificatie. Naar mijn idee sturen huidige internet browsers deze code niet door. Je kan meestal deze code uitschakelen in de bios.
Heb je al in de bios gekeken?

edit: blijkbaar zijn er dus naast de p4 processor ook andere onderdelen die een code uitsturen.
Lijkt me dat je die ook wel in de bios uit kan schakelen.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 26-07-2007 19:26 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Je laptop stuurt dat zelf uit, als bij mij een klant belt en ik vraag de gegevens op kan ik ook zien wat voor laptop de klant heeft. Geen idee hoe, maar hij stuurt dat zelf uit :X

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
wrong topic :D

[ Voor 94% gewijzigd door battler op 26-07-2007 19:29 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens exact aan welke dingen je wilt veranderen. Een biosnummer is namelijk nogal vaak. Heb je het misschien over het serialnummer van de cpu? Dat kun je namelijk gewoon uitzetten in de bios door 'enable processor serialnumber' te veranderen in 'disable processor serialnumber', of iets dat erop lijkt.

Verwijderd

Topicstarter
removed

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 23:28 ]

• Reptile209
  • Laatst online: 16:22

Reptile209

- gers -

Stel dat je dat doet, dan is het toch diefstal, want de laptop is nog steeds eigendom van het bedrijf. Anders kan ik ook wel een auto jatten en ergens achteraf parkeren met het argument: "nu wordt hij tenminste niet meer gebruikt, da's beter voor het milieu".

Kortom: doe niet zo moeilijk om je sporen uit te wissen. Informeer gewoon bij de mensen die dat spul beheren of er iets te regelen valt. Dan word het ding legaal je eigendom en kan het bedrijf 'm netjes afvoeren uit de administratie, achtergebleven (gevoelige) data verwijderen, licenties updaten, etc.

Zo scherp als een voetbal!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:20:
gewoon alle mogelijke info die een site uit je pc kan halen..

ik bedoel dan niet ip adres enzo maar wel hardware info, serienummer van het toestel, bios-productcode, enz..
Meer dan de browser en OS samen met dingen als resolutie kan je browser niet doorgeven, zonder een of andere activeX component te gaan gebruiken. Wil je dit dus niet, zorg dan gewoon dat er geen rotzooi op je pc geinstalleerd wordt. Er zijn zat tools waarmee je hardware kunt uitlezen, maar om die zomaar over het internet te gooien is er wel iets meer nodig dan alleen een browser.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die info die je noemt zit inderdaad in drivers en activeX-spul. Het spul is eigenlijk altijd windows-only.
Opties:
- geen windows gebruiken.
- drivers niet bij de fabrikant vandaan halen, maar bij een fabrikant van dat specifieke deel.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

teigetjuh schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:35:
- drivers niet bij de fabrikant vandaan halen, maar bij een fabrikant van dat specifieke deel.
Firewall :Y), als iets naar buiten wilt (dus een driver, al betwijfel ik dat... Het zou eerder de installer zijn die naar buiten wilt) gewoon blocken. Simpel. :+

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lijkt me een soort ActiveX ofzo?

Formateer 'm eens, dan is dat verhaaltje direct gedaan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Volgens mij betreft het hier gewoon een overbezorgde eigenaar van een gestolen laptop.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
removed

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
removed

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 23:29 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:19:
en heeft er iemand idee hoe ik die specifieke programmas kan verwijderen zodat er geen info meer buitengaat?

en werkt dan alles nog naar behoren?

en hoe doe ik dat...
Monitor eerst eens welke programma's dat zijn. Als je dat weet kun je ze of blokkeren in de firewall (als je ze nodig hebt) of gewoon uninstallen. Of je kunt ze uitschakelen als het om een activeX component gaat.

Imho ben je wel een beetje paranoïde bezig hoor, wie zou dat ding uit moeten lezen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:20:
Spijtiggenoeg is er nog geen wet die verplicht om oud hardwaremateriaal te verkopen of 'geven' aan de werknemers in dat bedrijf. NU stel, dat ik in het bezit kom van een laptop die uit het stof is gered (want anders wordt hij waarschijnlijk op de vuilnis gegooid), dan wil ik niet dat ooit maar erges info kan worden gevonden dat die laptop bij mij terecht is gekomen.

ik noem dit geen echte diefstal, maar gewoon denken aan het milieu. destijds werd oud materiaal gewoon in de container gegooid om te vernieteigen, en daar gaat mijn haar van omhoog staan, zeker als die toestellen nog werken. je kan beter iemand plezier doen met een toestel dat ene bedrijf niet meer nodig heeft, dan dat het op de vuilnisbelt terechtkomt....

men houd zich dus bezig met produceren en dan weer vernietigen zonder iemand het ooit gebruikt heeft, en dat is dan wel 'wettelijk'. en materiaal bestemd voor recup mag je niet meenemen..., en wordt opgekocht per kg. dit gaat gewoon tever, vandaar mijn alternatief..
Misschien moet je Het algemeen beleid #misbruik even doorlezen. Om je even uit de droom te helpen: dit is gewoon diefstal, of je het nou uit ideeele motieven doet of niet. Iemand of iets dat eigenaar is van een laptop mag zelf weten wat deze ermee doet, zolang er geen onrechtmatige dingen mee worden gedaan.

Als je wilt dat het bedrijf aan het milieu denkt, ga dan met ze praten en wees eerlijk, ook tegen jezelf. Want je houd jezelf nu voor de gek.

Waarom staat dit in TCA? Toch helemaal niets met overclocken of zo te maken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
removed

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 23:28 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:20:
dat zijn zeker wijze woorden. en wettelijk gezien is dat idd diefstal. maar als iedereen volgens de wet zou moeten leven in belgie was het nog meer soep dna het nu al is. de wet is relatief...
De wet is niet relatief, de uitvoering misschien wel.
in brussel rijden mensen door het rood waar de politie bijstaat en ze schrijven zelf de nr plaat niet op. dan denk ik: wat is de wet? en als ge niet oppast rijden ze u omver, ook waar politie bijstaat.
dusja, mijn draadje op forum is zeker niet slecht bedoeld, enkel maar om wijzer uit te worden.
Omdat anderen zich niet aan de wet houden, hoef jij dat ook niet? Interessante gedachtengang. Maar geheel fout.
mijn toepassing zal hetzelfde doel hebben zoals andere it-bedrijven.
Die gebruiken ook laptops die eigendom zijn van anderen, zonder toestemming :? ? Iets klopt hier niet...

Je gebruikt een drogreden om het voor jezelf goed te praten. Ga gewoon met het bedrijf praten en vraag of er mogelijkheden zijn zo'n laptop over te nemen. Bij mij thuis staan ook twee oude computers die opgekocht worden door bedrijven en daarna doorgekocht. Dat is gewoon legaal.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:47

mace

Sapere Aude

Servers en laptops die niet gebruikt worden verbruiken ook geen stroom, en ik denk dat dat voor het milieu zeker wel beter is dan ze wel gebruiken!

De laptop is al geproduceerd, daar doe je niks aan, als je hem niet gebruikt, belast je het milieu niet. Als je hem wel zou gebruiken, belast je het milieu wel, door het stroomverbruik! Dus laptops ongebruikt vernietigen is goed voor het milieu!!!!!

Zo, hebt u een mooie drogreden om tegen uw eigen te gooien. ;)

Verwijderd

Naast het feit dat dit diefstal is lijkt me dat software die hardware info wijzigt van een pc niet bestaat.
Ik denk dat je een update van een bios hebt gezien en denkt dat dit enigzinds iets wijzigt?

btw, je pc achter een router zetten met NAT die een random mac adres simuleert icm met een provider die je om het uur een random ip adres geeft maakt je iets minder traceerbaar.

Als een bedrijf die pc na 4 jaar heeft af geschreven is het nog steeds eigendom van het bedrijf hoor, als jij kiest je auto in prak te slagen hou ik je ook niet tegen ;) (maar dit is al uitvoerig besproken hierboven )

Hiernaast lijkt het me ook niet verstandig om op een forum te zeggen dat je in belgie woont en van plan bent een laptop te stelen. Je vermeld ook al dat je recent in contact bent gekomen met iemand bij dolmen die iets met bios heeft gedaan, het lijkt me niet zo onoverkomelijk moeilijk om je te zoeken en je op je vingers te tikken... moest ik bij de politie zijn natuurlijk....

edit: flagrante dt fout en nog wat bij geklad :D

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 02:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
topic mag weg

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
het word over het algemeen als netter beschouwd als je je posts laat staan, en niet vervangt door 'verwijder maar' of 'topic mag dicht'. dit omdat eventueel later er mensen misschien informatie uit kunnen halen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gelukkig staat in gambieter in "verander bios-nummer" een quote van de TS waar het om gaat. Quoten van openingsposts is altijd verstandig ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hier gaan we niet aan mee werken...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.