Random Reboots (na OC e6600)

Pagina: 1
Acties:

• Fast-Forward
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-01 19:12
Beste Tweakers,

Ik ben enige tijd bezig met het OC`en van mijn 6600 op een Asus P5N-E. De CPU @ 3,3 Ghz is 2 uur gestressed met Othos en de max temperatuur bleef rond de 58 graden, op zich niet verkeerd :) Hieronder de voltage`s & FSB:

V core 1.42500
North Bridge 1.393
FSB 3312 [b]Ghz

Mn PC bleef stabiel bij het draaien van Orthos en vervolgens ook bij het spelen van Company of Heroes (1,5 uur). Het probleem is dat wanneer ik mijn PC opstart, hij vanzelf opnieuw reboot. Soms duurde het 2 minuten en soms pas na 10 min :?

Nu heb ik de mogelijkheid om in de Bios de V core op auto te zetten maar ik weet niet of het beter is om deze handmatig vast te zetten. Hij lijkt nu (op auto volt) zonder reboots te werken met een V core van 1.4 Idle. Iemand een suggestie over de oorzaak van de reboots en de AUTO volt functie in de bios?

Ik zou graag horen wat jullie hiervan denken _/-\o_

Verwijderd

Fast-Forward schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:15:
FSB 3312 Ghz = (1472 : 4 (quad pimped) 368 X 9 multi)
Quad pimped? Bling bling!

Mijn ervaring is dat als je in Bios de Vcore op 1.45 zet dat je dan idle middels bijvoorbeeld Asus Probe ongeveer 1.4-1.425V ziet (het fluctueert iets). Ga je het systeem belasten dan daalt de Vcore verder. Daar zijn dacht ik mods voor maar dat vraag je niet.

Dus als jij nu op auto 1.4 V idle ziet in Probe dan zou dat overeen kunnen komen met 1.45 manual in Bios. Ik zou dus de Vcore iets verhogen ten opzichte van de stand waarop je manual stabiel dacht te draaien of de auto idle uitgelezen waarde iets verhogen en die voor manual gebruiken.

Hopelijk is het duidelijk. Zit er zelf ook nog mee te stoeien. Ik heb een 3D performance drop bij FSB>380 en meen te hebben gelezen dat ik o.a. het NB voltage moet verhogen. Is dat de reden dat jij hem manual hebt ingesteld?

• Fast-Forward
Ik gebruik geen asus probe maar Rightmark CPU Clock. Asus probe schijnt niet de reeele waarde van de temparatuur in de kern van je processor te lezen en is volgens velen een onbetrouwbaar instrument.

Ik had geen idee dat er mods waren voor V core`s. Heb je een misschien een link voor me?

Dus als jij nu op auto 1.4 V idle ziet in Probe dan zou dat overeen kunnen komen met 1.45 manual in Bios. Ik zou dus de Vcore iets verhogen ten opzichte van de stand waarop je manual stabiel dacht te draaien of de auto idle uitgelezen waarde iets verhogen en die voor manual gebruiken.

Wel een goede tip! _/-\o_

Hopelijk is het duidelijk. Zit er zelf ook nog mee te stoeien. Ik heb een 3D performance drop bij FSB>380 en meen te hebben gelezen dat ik o.a. het NB voltage moet verhogen. Is dat de reden dat jij hem manual hebt ingesteld?

Als je een Asus P5N-E hebt, schijnt volgens mij de performancedrop tussen de 400 en 450 te liggen hoewel dat per Mobo en CPU kan verschillen.
Ik heb mijn NB manual ingesteld op 1.393. Ik heb idd wel eens hoger geclocked dan 3.3 Ghz en daarbij heb ik het NB voltage moeten verhogen. Waar je wel goed op moet letten is dat deze niet te heet wordt, het mag eigenlijk niet meer dan 1.4 volt zijn. Als je hem toch hoger zet dan moet je hem echt goed koelen! Je moet hem maar eens met je vingers aanraken :P Hij wordt met 1.393 al bloedheet!

Verwijderd

Fast-Forward schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:20:
Ik heb mijn NB manual ingesteld op 1.393. Ik heb idd wel eens hoger geclocked dan 3.3 Ghz en daarbij heb ik het NB voltage moeten verhogen. Waar je wel goed op moet letten is dat deze niet te heet wordt, het mag eigenlijk niet meer dan 1.4 volt zijn. Als je hem toch hoger zet dan moet je hem echt goed koelen! Je moet hem maar eens met je vingers aanraken :P Hij wordt met 1.393 al bloedheet!
Ik heb een P5B-E. Ik zat al naar een goede NB cooler te kijken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 20:47 ]

• Fast-Forward
Zouden de reboots met de V droop van het mobo te maken kunnen hebben?