Snelheid verlies?

Pagina: 1
Acties:

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-03 09:23
Ik heb al een beetje rond gezocht op het forum maar heb niet echt een concreet antwoord kunnen vinden dus bij deze;

Ik heb Chello Classic als internet abo, wat uit mijn blote hoofd betekent dat ik een goeie 8Mb/s download zou moeten hebben. Maar omdat de bedrading nogal ingewikkeld is geregeld verlies ik sinds kort een deel van mijn snelheid en stabiliteit.

De kabel komt binnen in de kelder en wordt daar door een 3-splitter twee keer naar de woonkamer gesplit en 1 keer naar boven. 1 van de kabels die in de woonkamer uitkomt wordt daarna nog een keer gesplit voor de TV en internet. Dit is natuurlijk ver van een optimale setup maar ik moet zeggen dat ik er tot voor kort geen last van heb gehad. Maar goed, de laatste paar dagen een flinke drop gemerkt in de stabiliteit en de snelheid, dus toch maar eens gekeken of het aan de kabels lag. En ja hoor, hang de modem direct aan de eerste kabel zonder splitters er tussen en het werk als een zonnetje.

Natuurlijk wil ik het beste uit mijn internet verbinding halen dus een optie zou zijn om de modem in de kelder neer te zetten en met een wireless verbinding in de woonkamer het internet op gaan. Mijn vraag is echter of dat wel zin heeft? Ik heb meerdere posts gelezen waar in staat dat een wireless verbinding standaard niet boven de 600 KB/s (of kb/s, ik raak altijd in de war van die letters :P) uit komt. Dus nu de vraag;

Als ik een draadloze router in de kelder neerzet en een accespoint bij de computers, kan ik dan de volledige snelheid gebruiken of wordt er gewoon meer dan de helft van af gesneden?

Alvast bedankt iedereen die me hiermee kan helpen.

Tiger

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:06
Trek een UTP kabel langs 1 van de coax kabels naar de plek waar je router staat en zet het modem in de kelder. Veel stabieler. Qua kosten ook nog eens goedkoper echter wat meer werk.