raar geluid tijdens afspelen cd Philips cd140

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18
Ik gebruik een wat oudere Philips cd140 cd-speler. Het apparaat heeft steeds perfect gewerkt tot gister morgen.
Omschrijving van het probleem:
Zodra ik een cd ga afspelen, speelt deze goed af, alleen hoor ik een hard krassend en hoog zoemend geluid (soort kortsluiting geluid).
Het ligt puur aan de cd speler omdat het probleem zich ook voordoet als ik een koptelefoon op de koptelefoon uitgang van de cd speler aansluit.

Ik heb de laser al schoongemaakt maar dit mag niet baten. Waar kan het verder aanliggen? Afgaande op het geluid wat de cd speler maakt?

Verwijderd

Je hebt niet een 'wat oudere' cd-speler, maar 1 van de oudste betaalbare Philips spelers, en ik schat dat 'ie zo'n 20 jaar oud is. "14 bits, 16 bits equivalent door dubbele oversampling"... ;)

Ik heb zelf de Aristona versie gehad, leuk ding met een prachtig giet-aluminium loopwerk, maar met ondertussen sterk achterhaalde electronica. En ik vermoed dat bij jou 't probleem in de electronica zit, en dan wordt reparatie vaak op z'n minst lastig en waarschijnlijk vrij prijzig. Of 't je dat waard is is aan jou, maar ik zou zelf gaan kijken naar een leuke vervanger.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18
Mmm jammer dat het waarschijnlijk niet iets simpels is wat ik zelf kan repareren :/ Verder weet ik het nog niet of ik een nieuwe het geld waard vind, omdat ik niet heel vaak de speler zal gebruiken, omdat mijn pc de primaire bron is.