[samba] version control

Pagina: 1
Acties:

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 20:53

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om samba te voorzien van versiebeheer?
Of een versiebeheerpakket te voorzien van een samba interface?
Windows kan dat wel op netwerkschijven :(

We willen op het werk een map hebben waar alle documenten in staan en daar ook versiebeheer op kunnen toepassen. Tevens zou het leuk zijn als deze bestanden thuis te benaderen (evt via VPN)

Op google heb ik oa iFolder gevonden, maar dat is asp based wat natuurlijk niet lekker werkt op m`n linuxbakje.
Ook svn is geen optie omdat de gemiddelde receptioniste dat niet begrijpt...

Iemand van jullie ideeen?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Misschien heb je wat aan deze thread

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Als ik me niet vergis, bestaat de mogelijkheid om via webDAV zoiets te laten doen. En vermits Windows XP gewoon ondersteuning heeft om WebDAV-shares te mounten, moet zoiets wel werken.

Op deze site staat iets anders: dat het niet mogelijk is, behalve als men het document eerst lokaal opslaat, maar misschien bestaat daar een oplossing voor?

Maar waarschijnlijk heb je dat ook al gelezen. Volgens mij moet zoiets wel aan elkaar te knutselen zijn, versiebeheer door RCS laten doen, en Samba aangeven (als dat mogelijk is) dat hij bij wijzigingen/verwijderingen/... een commit moet doen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Door middel van webdav ja (kijk maar eens naar BSCW)