Hier is het verhaal:
Ik probeer vanaf mijn Ubuntu (7.04, Feisty) muziek van de mt-daap(firefly) service naar mijn MacBook te krijgen via het internet.
Dit doe ik doormiddel van een SSH tunnel en aan de kant van de MacBook een RendezVous proxy.
Ik kan gewoon een SSH verbinding maken naar de remote host. En de RendezVous Proxy wordt ook goed gezien door iTunes. Maar ik krijg de melding van iTunes dat ik moet kijken of er een firewall loopt, want om 'unknown reason' kan er geen verbinding gemaakt worden.
Aan de kant van de server krijg ik de melding 'channel 2: open failed: connect failed: Connection refused'.
Met een kabeltje kan ik wel gewoon verbinding krijgen met de DAAP server.
Het commando dat ik gebruik voor de tunnel is:
ssh -v uruviel@aethra.ath.cx -N -f -L 3689:localhost:3689
Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik kom er niet meer uit
Iemand een idee?
Ik probeer vanaf mijn Ubuntu (7.04, Feisty) muziek van de mt-daap(firefly) service naar mijn MacBook te krijgen via het internet.
Dit doe ik doormiddel van een SSH tunnel en aan de kant van de MacBook een RendezVous proxy.
Ik kan gewoon een SSH verbinding maken naar de remote host. En de RendezVous Proxy wordt ook goed gezien door iTunes. Maar ik krijg de melding van iTunes dat ik moet kijken of er een firewall loopt, want om 'unknown reason' kan er geen verbinding gemaakt worden.
Aan de kant van de server krijg ik de melding 'channel 2: open failed: connect failed: Connection refused'.
Met een kabeltje kan ik wel gewoon verbinding krijgen met de DAAP server.
Het commando dat ik gebruik voor de tunnel is:
ssh -v uruviel@aethra.ath.cx -N -f -L 3689:localhost:3689
Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik kom er niet meer uit
Iemand een idee?
[ Voor 0% gewijzigd door uruviel359 op 26-07-2007 16:21 . Reden: Nevermind fixed, mensen. Check de IPtables ;) ]