Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DIV ipv FRAM

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees overal dat je DIV moet gebruiken i.p.v. FRAMES.
Prima maar hoe die je dan dezelfde dingen als met frames?

Want met frames deed je <frame src="pagina.asp">
Hoe doe je dat dan met div? Ofwel hoe laat je een pagina in een DIV tag?

Met document.getElementById(divID).innerHTML kun je wel de inhoud van een DIV tag veranderen maar op die manieer kun je niet de inhoud van een bestand inladen.

Help me ff op weg.... :?

Verwijderd

Ok, wat heb jezelf al geprobeerd?

Heb je al iets opgezocht via Google?
http://www.google.nl/sear...css+div&btnG=Zoeken&meta=

je verwacht toch niet dat we hier gaan uitleggen hoe je met divs + css een website inelkaar zet?
Gezien de inhoud van de vraag denk ik dat je nog veel te leren hebt..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 16:21 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:22

_Apache_

For life.

Hier word de textuele inhoud uit een database gehaald ivm met onderhoudbaarheid.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als je overal leest dat je divs moet gebruiken dan lees je de verkeerde dingen. Vergeet het DIV idee en gebruik lekker je frame :) En lees hoe je wel HTML moet gebruiken (semantiek enzo) :)

Succes

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Hrm....klok en klepel....

Het is inderdaad aan te bevelen om DIV's te gebruiken in plaats van frames. Echter, waar jij op doelt, met InnerHTML en zo is AJAX. Weer een andere techniek.

Waarom gezegd wordt dat er eigenlijk met DIV's gewerkt moet worden is omdat frames over het algemeen als ranzig gezien worden en het de layout van pagina's goed overhoop kan halen. Als je met DIV's gaat werken moet je het hele gedachtegoed van frames vergeten en volledige pagina's gebruiken.

Je zet dan alle data, inclusief menu's en zo, in iedere pagina en positioneert alles met behulp van DIV-blocks en CSS.

Copy.com

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Het idee van een frameloze site is dat je geen delen meer gaat herladen maar de hele pagina ineens ;) Verder kan ik je aanraden je eens flink te verdiepen in de materie zodat het een en ander duidelijker word ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.