Toon posts:

[Vista unattended] Dynamic Update verwijzen naar eigen WSUS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Het schijnt mogelijk te zijn om tijdens een Windows Vista unattended installatie updates/hotfixes te installeren vanaf een WSUS server. Echter kan ik hier nergens informatie over terug vinden. Ik heb het volgende stukje tekst al in mijn unattend.xml gezet:

<DynamicUpdate>
<Enable>true</Enable>
</DynamicUpdate>

Ik heb geen idee hoe ik de client naar een bepaalde WSUS server kan laten verwijzen.
Heeft iemand hier toevalig ervaring mee of het werkend gekregen?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Ik weet wel dat je met een registry tweak in Windows XP de wsus instellingen erin kan zetten. Dat zal waarschijnlijk ook wel geldig zijn voor Vista.

Alleen installeert hij dan geen updates tijdens de setup denk ik. Of je moet die registry tweak zien te importeren voor hij de Dynamic Update uitvoert :)

[ Voor 26% gewijzigd door Flappie op 26-07-2007 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt of m.b.v een policy. Maar hier is het de bedoeling om de updates tijdens de installatie te installeren. Misschien had ik dat wat duidelijker aan moeten geven 8)7

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:22:
Ja, klopt of m.b.v een policy. Maar hier is het de bedoeling om de updates tijdens de installatie te installeren. Misschien had ik dat wat duidelijker aan moeten geven 8)7
Ik heb even gegoogled en vond dit:

Dynamic Update checks for the new files in the same location that the existing operating system (the one from which Setup for Windows Vista was run) was using for software updates:

The Windows Update Web site: On a client that had been receiving software updates from the Internet, Dynamic Update continues to go to the Internet, that is, the Windows Update Web site.

A Windows Server Update Services (WSUS) server: On a client that previously used WSUS, Dynamic Update continues to go to a WSUS server.

Als ik dit zo lees heb ik het gevoel dat dit alleen geld voor upgrades van XP naar Vista. XP machines die geconfigureerd zijn voor WSUS zullen dan tijdens de setup van Vista ook de WSUS server gebruiken. Je kan dit dus niet in unattended.xml zetten.

Volgens mij dan he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ah mooi, nu weet ik i.i.g iets meer.
Ik start de Vista Installatie vanuit WinPE, ik zal eens kijken of ik die via een regtweak naar de WSUS server kan verwijzen.. thnx!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd de WSUS instellingen in het register van WinPE te zetten, dit alleen is onvoldoende. Ik denk dat ik ook de Automatic Update client in WinPE aan de gang moet zien te krijgen. Dat gaat denk ik niet lukken. Ik denk dat ik dus naar een andere oplossing moet zoeken, dit gaat niet werken.
Pagina: 1