Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB 2005] Toetsenbord simuleren, maar toets ingedrukt houden

Pagina: 1
Acties:

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik zoek een manier om in Visual basic 2005 een knop ingedrukt te houden. Het moet de pijltjes toets zijn. Ik heb het al met de optie sendkeys gedaan. Dit werkt wel in office, maar niet in de applicatie waar het voor is. Ik werk dan met een timer, en ook als ik het iedere milliseconde laat versturen werkt het niet.

Ik heb dus gezocht, en kwam bij dit topic uit: \[vb.net]sendkeys, toets vasthouden?
Ik kom er alleen niet uit hoe dat keybd_event werkt in visual basic. Ook een hele tijd oop google gezocht, maar ik kom er niet verder mee. Iemand die dit kan uitleggen?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Felixje
Ik heb het keybd_event geprobeerd, maar het werkt nog niet goed.
Ik gebruik het commando keybd_event(toets,0,0,0). Als ik bij toets 91 invul werkt hij als windows toets (waar je het start menu mee opent), en werkt het gewoon. Als ik dan een spatie of een pijltje maak doet hij het niet. Waarom werkt het met 91 wel, maar met de andere niet?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Welke code gebruik je voor de cursortoetsen?
Heb je code 37 t/m 40 gebruikt?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Felixje
Icelus schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:45:
Welke code gebruik je voor de cursortoetsen?
Heb je code 37 t/m 40 gebruikt?
Ik ben er net achter dat ik de hele tijd met hexadecimale codes probeerde te werken. Nu werkt het wel.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Op deze pagina staat een kant-en-klare dll voor SendKeys met extra functies.