Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:03
Het lange verhaal:
Vorige jaar september ben ik begonnen bij mijn huidige werkgever. Een detacheerder. Momenteel zit ik ruim een half jaar bij een klant en heb het daar goed naar mijn zin. Nu besloot ik om mijn CV op monsterboard weer eens een update te geven want deze liep alweer wat achter.

Nu heb ik mijn CV op monsterboard al jaren gewoon zichtbaar en krijg dan zo nu en dan wat vacatures onder ogen. Daar doe ik verder nooit wat mee. Echter na de laatste update stromen de vacatures binnen. Kennelijk is er een krapte op de markt.

Nu kwam er zelfs een vacature van een werkgever binnen welke uitermate goed opgesteld was en ook zeer persoonlijk (Geen standaard verhaal maar goed gekeken naar mijn ambities en dergelijke) dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om hen niet te antwoorden. Zo reageerde ik dat ik momenteel goed op mijn plek zit en dat ik alleen in gesprek zou willen gaan als ik op een aantal punten zekerheid zou krijgen. (Hoog salaris met doorgroeimogelijkheid, vast contract, uitstekende studiemogelijkheden en doorgroeimogelijk betreffende functie)

Nu heeft die werkgever eerst geprobeerd te kijken of er over te onderhandelen viel. Hierop heb ik aangegeven dat hierover niet wil onderhandelen en dat het wat mij betreft vaste punten zijn. Het bleef een aantal dagen stil maar vandaag gaven ze aan dat ze met alle punten kunnen meegaan en dat ze heel graag een gesprek met me willen aan gaan.

Het korte verhaal
Krijg vacature, reageer met dat ik zeer tevreden ben met huidige baan en dat ik alleen met hun in gesprek ga als ze kunnen voldoen aan een aantal eisen. Het blijkt dat ze dit kunnen.

Mijn vraag
Hoe zouden jullie omgaan met zo'n situatie?

Zelf twijfel ik. Ben ik als ik het gesprek aan ga nog wel loyaal aan mijn huidige werkgever waar ik het nu goed naar mijn zin heb. Aan de andere kant is een veel hoger salaris, betere studiemogelijkheden en een vast contract nooit weg. (Bij mijn huidige werkgever krijg ik dit overigens sowieso per september)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:34
Ik zou gewoon gaan praten als het je wat lijkt. Praten kan geen kwaad, en het verplicht je toch tot niets? Je kunt altijd nee zeggen, en van zo'n gesprek wordt je nooit dommer....

Verwijderd

Als je het zelf al aangeeft dat je per september die zelfde "eisen" ook al krijgt bij je huidige werkgever, wat is dan de meer waarde van het risico lopen dat je bij je nieuwe baan het niet zo naar je zin zal hebben?

Met andere woorden in september heb je hetzelfde loon etc, ga dan voor het zekere en blijf bij je huidige werkgever. Aangezien je van 1 maand "minder" loon het risico gewoon niet kunt lopen.

Persoonlijk vind ik verder kijken naar andere banen gewoon een ding wat je moet doen, er zal maar een droom baan tussen zitten. Kan mij niet voorstellen dat je werkgever dat kwalijk zal nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 15:10 ]

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 14:16
WorkForce schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:05:
Het lange verhaal:
Het korte verhaal
Krijg vacature, reageer met dat ik zeer tevreden ben met huidige baan en dat ik alleen met hun in gesprek ga als ze kunnen voldoen aan een aantal eisen. Het blijkt dat ze dit kunnen.

Mijn vraag
Hoe zouden jullie omgaan met zo'n situatie?

Zelf twijfel ik. Ben ik als ik het gesprek aan ga nog wel loyaal aan mijn huidige werkgever waar ik het nu goed naar mijn zin heb. Aan de andere kant is een veel hoger salaris, betere studiemogelijkheden en een vast contract nooit weg. (Bij mijn huidige werkgever krijg ik dit overigens sowieso per september)
Pak even het korte verhaal. Leest wat prettiger als je nog niet helemaal wakker bent ;)

Ik heb zelf een vergelijkbare situatie, mijn mening is dat je elke optie moet overwegen en eigenlijk wil ik je dan ook het advies geven om eens te gaan praten. Wellicht dat deze aanbieding meer voor je kan betekenen en als ze alle voorwaarden kunnen voldoen dan ga ik er van uit dat je er niet slechter van wordt.

In het kort, ga met ze praten :)

• Apz0r
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-10 10:17
_Chris_ schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:07:
Ik zou gewoon gaan praten als het je wat lijkt. Praten kan geen kwaad, en het verplicht je toch tot niets? Je kunt altijd nee zeggen, en van zo'n gesprek wordt je nooit dommer....
Wat hij zegt.
Het kan nooit kwaad om eens te praten.
Misschien bieden ze je wel een pracht kans.
Of misschien kom je daar en is de eerste indruk die je er op doet wel helemaal niets en zie je dat je nu toch wel op je plekje zit.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:06
Precies, wat iedereen zegt. Gewoon gaan praten.

Hoe zit het eventueel met andere voorwaarden zoals reistijd, onkosten etc?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Hugo
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:09:
Als je het zelf al aangeeft dat je per september die zelfde "eisen" ook al krijgt bij je huidige werkgever, wat is dan de meer waarde van het risico lopen dat je bij je nieuwe baan het niet zo naar je zin zal hebben?

Met andere woorden in september heb je hetzelfde loon etc, ga dan voor het zekere en blijf bij je huidige werkgever. Aangezien je van 1 maand "minder" loon het risico gewoon niet kunt lopen.

Persoonlijk vind ik verder kijken naar andere banen gewoon een ding wat je moet doen, er zal maar een droom baan tussen zitten. Kan mij niet voorstellen dat je werkgever dat kwalijk zal nemen.
Wat betreft 'eisen' geldt voor mijn werkgever dat deze alleen een vast geeft per september. Er zit wel een salaris verhoging aan te komen maar deze haalt het niet bij hetgeen ik bij de andere werkgever gevraagd heb. (Nu 2300 + 700 projectbonus bruto - andere werkgever 3600 bruto)

Maar inderdaad een gesprek kan nooit kwaad. Kan dan altijd kijken of het was is of niet. (Wat een luxe situatie. Heb het nog nooit eerder gehad zo)
GAEvakYD schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:16:
Precies, wat iedereen zegt. Gewoon gaan praten.

Hoe zit het eventueel met andere voorwaarden zoals reistijd, onkosten etc?
Reistijd zou gelijk zijn en over onkosten hebben we het uiteraard nog niet gehad al twijfel ik er niet aan dat reiskosten wel vergoed zullen worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Hugo op 26-07-2007 15:23 ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Je kan altijd ook nog, na het gesprek, naar je huidige werkgever stappen met de aanbieding met de mededeling: "Joh, ik wil hier eigenlijk helemaal niet weg, maar daar betalen ze 20% meer".

Als ze dan aan je loyaliteit twijfelen en moeilijk gaan doen kan je natuurlijk altijd naar die andere werkgever toe. Ik denk echter dat het eerste wel zal meevallen. Je bent immers niet getrouwd met je werkgever (neem ik aan :P)

* Standeman ziet de relatie werkgever en werknemer altijd als puur zakelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Standeman op 26-07-2007 15:43 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Tuurlijk, als jij zakelijk niet voldoet ketsen ze jou er ook uit, dus als je een betere baan kunt krijgen bij een ander mag je dat ook gewoon doen naar mijn idee.

• Hugo
Standeman schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:42:
Je kan altijd ook nog, na het gesprek, naar je huidige werkgever stappen met de aanbieding met de mededeling: "Joh, ik wil hier eigenlijk helemaal niet weg, maar daar betalen ze 20% meer".

Als ze dan aan je loyaliteit twijfelen en moeilijk gaan doen kan je natuurlijk altijd naar die andere werkgever toe. Ik denk echter dat het eerste wel zal meevallen. Je bent immers niet getrouwd met je werkgever (neem ik aan :P)

:P Niet getrouwd met mijn werkgever idd. En zelf probeer ik het ook zakelijk te zien.

Verwijderd

Kijk praten kan altijd en als het wat is dan zou ik het zkr doen.

• Fonzie27
WorkForce schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:54:
[...]

:P Niet getrouwd met mijn werkgever idd. En zelf probeer ik het ook zakelijk te zien.
Niet proberen maar gewoon doen, heb onderhand al wel genoeg van die werkgevers gezien die je als verwant familie lid zien maar als puntje bij paaltje komt dan val je toch weer even onder de stieffamilie.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Mijn schoonzus (accountant) heeft het ook zoiets meegemaakt. Zij vertelde dat ze een andere baan had en krijg direct een salarisverhoging van haar bijna ex-werkgever. Ze is toen toch maar gebleven.

Overigens kan je dan ook gelijk per 1 september beginnen indien je die nieuwe job wilt. Je contract loopt dan toch af dus een opzeg termijn heb je niet :)

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Het is altijd wel zo een gedoe om te wisselen van werkgever ivm lease auto, salaris betalingen, overdragen van werkzaamheden, pensioen, contracten, studiekosten etc etc .. En je bent ook nog niet zo lang in dienst bij je huidige werkgever.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Fonzie27
Flyduck schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:19:
Het is altijd wel zo een gedoe om te wisselen van werkgever ivm lease auto, salaris betalingen, overdragen van werkzaamheden, pensioen, contracten, studiekosten etc etc .. En je bent ook nog niet zo lang in dienst bij je huidige werkgever.
maar goed, dergelijke zaken kun je evt. wel bj je huidige werkgever aankaarten en aangeven dat ze wel voor verbetering vatbaar zijn lijkt me.

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

WorkForce schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:54:
[...]

Dat moet je ook doen. Ik heb zelf vrij veel loyaliteit voor mijn bedrijf en ga daar in principe niet zomaar weg, ondanks dat het salaris en de lease wel iets hoger hadden gemogen. Toen ik net begon hebben zij in mij vertrouwen gehad en er voor een deel voor gezorgd dat ik (qua werk) ben wie ik ben.

Aan de andere kant heb ik genoeg verhalen gehoord van mensen die in goede tijden complimenten kregen etc. en wanneer het krapper werd de deur uitgezet, puur omdat ze op dat moment niet facturabel waren.
Dat zet je wel aan het denken (mij iig wel :)).

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Flyduck schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:19:
Tja, maar voor 600 bruto in de maand extra zal je mij daar niet over horen zeuren.

• Hugo
Heb zojuist voor aanstaande woensdag een afspraak gemaakt. Jullie hebben toch wat twijfel weg genomen bij me. Bedankt!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Standeman schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:21:
[...]

Tja, maar voor 600 bruto in de maand extra zal je mij daar niet over horen zeuren.
dan had ik dus allang ja gezegd ;)

600 bruto per maand meer dan bij je huidige werkgever... ik zie een werkgever niet 'zomaar eventjes 7200 euro bruto op jaarbasis zonder vakantiegeld' aan een werknemer geven ;)

Heb zelf ook in zo'n situatie gezeten, dat ik een beter aanbod had bij een andere aanbieder, kon hier binnen een maand beginnen voor 15% meer salaris en dezelfde voorwaarden (geld is toch belangrijk :) )... heb toen op het huidige kantoor waar ik werk 20% er bij gekregen, dus ben maar gebleven want ik heb het hier best naar mijn zin :P

Wabbawabbawabbawabba

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
WorkForce schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:33:
Heb zojuist voor aanstaande woensdag een afspraak gemaakt. Jullie hebben toch wat twijfel weg genomen bij me. Bedankt!
Goed man!
Van praten is namelijk niemand slechter geworden.
Je kan er alleen maar van leren. Is het niks, jammer dan; het heeft je een klein beetje tijd gekost.
Wie weet klikt het geweldig en ga je een leuke toekomst tegemoet :)

wijze woorden

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11 12:04
Je laat ons wel weten hoe het gesprek ging he? ;)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 22:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Succes, ben zeer benieuwd hoe het gaat verlopen. :)

Twitter

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Standeman schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:42:
Ja, als puntje bij paaltje komt zijn er ook maar weinig werkgevers loyaal tegenover hun werknemers :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Hugo
Lelletje schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 08:44:
Je laat ons wel weten hoe het gesprek ging he? ;)
Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte. :)

• Fonzie27
WorkForce schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:39:
[...]

Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte. :)
Das mooi, iig succes een woensdag!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Ik ben zelf benaderd door Itelco solutions.
Kent iemand van jullie dit berijf?
Ik kan zelf terug vinden dat het een headhunter is maar verder weinig.

Ook op linked in niet echt veel bijzondere info.

Mous XP

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

TNT78 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:48:
Ik ben zelf benaderd door Itelco solutions.
Ik kan zelf terug vinden dat het een headhunter is maar verder weinig.

Ook op linked in niet echt veel bijzondere info.
Ken ik niet, ik ken wel "Euro Search and Selection". Die kreeg ik 2 weken terug aan de telefoon. Dus mocht je een keer door ze gebeld worden, dan weet je alvast dat het headhunters zijn......

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• dfr0st
  • Laatst online: 07-11 18:16

dfr0st

Geel is mooier

Je kan ook makkelijk zeggen dat je niet zomaar weggaat bij het bedrijf waar je nu werkt en alles netjes wilt afronden. Ook fijn voor hem om te weten dat als je ooit bij hem weggaat het ook netjes gaat verlopen.
Verder als het gesprek positief is meteen gaan praten met je huidige werkgever. Kan die je een tegenaanbieding doen of alvast opzoek naar een vervanger voor je.

-

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
TNT78 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:48:
Anders kaap je even niet zo schaamteloos iemands topic :P

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
KatirZan schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:37:
600 bruto per maand meer dan bij je huidige werkgever... ik zie een werkgever niet 'zomaar eventjes 7200 euro bruto op jaarbasis zonder vakantiegeld' aan een werknemer geven ;)
Dat is toch echt een gebrek aan verbeelding. Er zijn genoeg werkgevers die claimen en zelfs menen dat ze "marktconform" betalen. Diegenen die dat daadwerkelijk menen hebben soms een herinnering nodig, wat de markt precies betaalt voor iemand met jouw capaciteiten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Hugo
Gisteren het gesprek gehad en het was zeer positief. Het lijkt mij een goede werkgever met een goede werksfeer.

Nu zit ik alleen met het volgende dilemma. Ik heb aangegeven dat ik graag meteen met een vast contract wil beginnen omdat ik binnen nu en een jaar een huis wil gaan kopen. Nu gaven zij aan dat ze dit normaal niet doen maar misschien voor mij wel een uiterzondering willen maken.

Nu vraag ik me af of het misschien redelijk is om vanuit mijn kant voor te stellen dat ik gewoon met een jaarcontract begin en zodra het hypotheek verhaal om de hoek komt ze me een vast contract geven?

Wat is jullie mening hierover?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WorkForce schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:52:
Gisteren het gesprek gehad en het was zeer positief. Het lijkt mij een goede werkgever met een goede werksfeer.

Nu zit ik alleen met het volgende dilemma. Ik heb aangegeven dat ik graag meteen met een vast contract wil beginnen omdat ik binnen nu en een jaar een huis wil gaan kopen. Nu gaven zij aan dat ze dit normaal niet doen maar misschien voor mij wel een uiterzondering willen maken.

Nu vraag ik me af of het misschien redelijk is om vanuit mijn kant voor te stellen dat ik gewoon met een jaarcontract begin en zodra het hypotheek verhaal om de hoek komt ze me een vast contract geven?

Wat is jullie mening hierover?
Als ze aanbieden je een vast contract te willen geven, waarom dan ineens nu terugkrabbelen of 'water bij de wijn doen'.
Ik zou zeggen neem dat vaste contract aan en zet je beste beentje voor. Dan kijken ze later terug en denken ze, ja daar hebben we goed aan gedaan.

Je bent ze verder niks schuldig toch

• Hugo
Viper® schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:56:
[...]

Als ze aanbieden je een vast contract te willen geven, waarom dan ineens nu terugkrabbelen of 'water bij de wijn doen'.
Ik zou zeggen neem dat vaste contract aan en zet je beste beentje voor. Dan kijken ze later terug en denken ze, ja daar hebben we goed aan gedaan.

Je bent ze verder niks schuldig toch
Nee dat is waar. Het is vooral omdat er doordat ik een vast contract wil er meer gesprekken dienen plaats te vinden om zeker te weten dat ik daar dan ook langer blijf. (Ze nemen een risico gaven ze aan)

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is een beetje tricky natuurlijk. Stel je voor dat ze opeens niet over de brug komen wanneer jij dat contract nodig hebt, dan zit je min of meer met de gebakken peren. En ja, ik vertrouw werkgevers zo ver als ik ze kan gooien ;)

Als je een vast contract kan krijgen, zou ik het zeker niet laten. Mogelijk zou je een langere proeftijd kunnen afspreken (ik neem aan dat je geen CAO hebt) indien ze je geen vast contract willen geven.
Een andere mogelijkheid is om een contract van een half jaar af te spreken en dat ze je daarna in vaste dienst nemen. Scheelt toch al weer de helft.
Uiteraard kan je altijd nog wat later een huis kopen, tenzij je op een schopstoel zit. Over het algemeen zijn er zat leuke huizen, maar met een beetje geduld komt er altijd wel een ander leuk huis voorbij op de huizensites.
WorkForce schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:58:
[...]

Nee dat is waar. Het is vooral omdat er doordat ik een vast contract wil er meer gesprekken dienen plaats te vinden om zeker te weten dat ik daar dan ook langer blijf. (Ze nemen een risico gaven ze aan)
hmmm.. vind ik een beetje vreemde reden. Een vast contract of een jaar contract heeft weinig te maken of jij er lang blijft zitten of niet. Je opzegtermijn is dan 1 / 2 maanden of tot het einde van je contract. Het risico wat zij nemen is dat jij misschien een prutser bent en ze je daarom niet zomaar kunnen ontslaan in het geval van een vast dienstverband.

[ Voor 29% gewijzigd door Standeman op 02-08-2007 09:07 ]

• Hugo
Standeman schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:03:
Het is een beetje tricky natuurlijk. Stel je voor dat ze opeens niet over de brug komen wanneer jij dat contract nodig hebt, dan zit je min of meer met de gebakken peren. En ja, ik vertrouw werkgevers zo ver als ik ze kan gooien ;)

Als je een vast contract kan krijgen, zou ik het zeker niet laten. Mogelijk zou je een langere proeftijd kunnen afspreken (ik neem aan dat je geen CAO hebt) indien ze je geen vast contract willen geven.
Een andere mogelijkheid is om een contract van een half jaar af te spreken en dat ze je daarna in vaste dienst nemen. Scheelt toch al weer de helft.
Uiteraard kan je altijd nog wat later een huis kopen, tenzij je op een schopstoel zit. Over het algemeen zijn er zat leuke huizen, maar met een beetje geduld komt er altijd wel een ander leuk huis voorbij op de huizensites.

[...]

hmmm.. vind ik een beetje vreemde reden. Een vast contract of een jaar contract heeft weinig te maken of jij er lang blijft zitten of niet. Je opzegtermijn is dan 1 / 2 maanden of tot het einde van je contract. Het risico wat zij nemen is dat jij misschien een prutser bent en ze je daarom niet zomaar kunnen ontslaan in het geval van een vast dienstverband.
Zelf denk ik ook dat het laatste de reden is. In ieder geval krijg ik uiterlijk morgen te horen of ze verder gesprekken willen voeren of niet. Tot die tijd wacht ik dan met een eventueel tegenvoorstel.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:54
overigens is het zo dat een jaar contract meer zekerheid bied dan een vast contract, zo ziet de bank het niet, ik weet het, maar het is wel het geval. Zeker als je kort bij het bedrijf en er breekt pleuris uit ben je de sigaar met een vast contract. Vaak ga je er dan uit op basis van last in first out. Jaar contracten zijn vaak niet te ontbinden binnen de contract periode, tenzij je het daar beide over eens kan worden. Een vast contract kan elk moment opgezegd worden, met in acht name van een opzeg termijn. Overigens is het daarbij wel zo dat de werkgever wegende redenen moet hebben, waarbij gegronde financiele argumenten vaak geaccepteerd worden. Een vast contract is dus niet per definitie vaster dan een jaar contract ;)
/offtopic

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Verwijderd

En dan zou een bank jou een lening moeten geven voor 30 jaar? Het lijkt me dat één jaar zekerheid van inkomsten niet genoeg is voor een bank.

Een vast contract kan inderdaad eerder afgelopen zijn dan een jaarcontract, maar ja er kan zoveel gebeuren......

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Ik had ook een jaarcontract op het moment dat ik mijn huis kocht, gewoon werkgeversverklaring opvragen bij je werkgever en de bank doet niet moeilijk!

• Hugo
Update:

Binnenkort op voor een 3de en laatste gesprek. Meteen daaraan vast zit het recruitment gesprek. Al met al gaat het dus helemaal de goede kant op. Ook wat betreft uitdaging en type werk ligt het heel erg op het pad dat ik bewandel.

• Hugo
Laatste kick van mijn kant:

Gisteren een aanbod gekregen van het bedrijf waarmee ik accoord ben gegaan. Vanochtend mijn werkgever ingelicht. Deze reageerde geschrokken en vonden dat ik een kans bij hen weggooi. Zij maken nu een draai richting testmanagement en zagen daar voor mij mooie kansen. Ook gaven ze aan dat je binnen het testen heel veel meer kan verdienen als een applicatiebeheerder.

Mijn beslissing is al genomen en ik ga daar ook niet meer op terug komen. Ik zie bij mijn nieuwe werkgever ook genoeg kansen om hogerop te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hugo op 29-08-2007 09:23 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 22:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Gefeliciteerd man ! :)

Twitter

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
WorkForce schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:23:
Zij maken nu een draai richting testmanagement en zagen daar voor mij mooie kansen. Ook gaven ze aan dat je binnen het testen heel veel meer kan verdienen als een applicatiebeheerder.
Beetje kinderachtige reactie als je het mij vraagt.

Succes met je nieuwe baan :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
WorkForce schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:23:
Gisteren een aanbod gekregen van het bedrijf waarmee ik accoord ben gegaan. Vanochtend mijn werkgever ingelicht. Deze reageerde geschrokken en vonden dat ik een kans bij hen weggooi. Zij maken nu een draai richting testmanagement en zagen daar voor mij mooie kansen. Ook gaven ze aan dat je binnen het testen heel veel meer kan verdienen als een applicatiebeheerder.
Idd een beetje jammere reactie, maar wel te verwachten. Ze willen jou in deze markt natuurlijk graag houden. Maar als ze dat graag willen hadden ze daar blijkbaar eerder naar moeten handelen.

Ik begin volgende week ook bij een nieuwe baan en was eigenlijk blij verrast met de reactie van mijn huidige werkgever toen ik mijn contract op zei. Ze zeiden alleen het jammer te vinden en dat er over het geld nog te praten was mocht dat de enige reden zijn. Verder wensten ze me veel succes bij mijn nieuwe baan en mocht ik me bedenken moest ik ze nog maar op bellen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hugo
Ja ik ben zelf nog best wel geschrokken van hun reactie. Dat had ik zelf niet zo verwacht. Ging toch goed met ze om. Maar ach nieuwe baan, nieuwe kansen.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Sneue reactie. Je zou ook kunnen zeggen, puur om het eens even af te tasten "Wat bied je me dan per nu?". Je weet hoe serieus men is als de reactie uitblijft. Blabla, "kansen weggooien", weet ik niet wat.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hillie schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:31:
Sneue reactie. Je zou ook kunnen zeggen, puur om het eens even af te tasten "Wat bied je me dan per nu?". Je weet hoe serieus men is als de reactie uitblijft. Blabla, "kansen weggooien", weet ik niet wat.
Idd ze kunnen beter proberen te achterhalen wat de reden is dat je weg gaat en daar van proberen te leren om dat bij andere mensen proberen te voorkomen.

In de meeste gevallen is de beslissing al gemaakt en kan je die toch niet meer veranderen, dus het enige wat je met moeilijk doen berijkt is dat iemand met een slecht gevoel weg gaat.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hugo
rwb schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:42:
[...]

Idd ze kunnen beter proberen te achterhalen wat de reden is dat je weg gaat en daar van proberen te leren om dat bij andere mensen proberen te voorkomen.

In de meeste gevallen is de beslissing al gemaakt en kan je die toch niet meer veranderen, dus het enige wat je met moeilijk doen berijkt is dat iemand met een slecht gevoel weg gaat.
Inderdaad zo iets heb ik dus ook. Dacht er een goede relatie mee te hebben maar dat valt nu wat tegen.

• EMP
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Bekend hoor,

Heb laatst ook mijn werk opgezegd, en dan ineens kunnen er problemen opgelost worden, is er meer loonruimte en zijn er mooie kansen.

De vraag die ze eigenlijk stellen is: wil je blijven werken voor een werkgever waar er pas echt iets gebeurt op het moment dat je opzegt (misschien een jaarlijks terugkomend iets van maken, dat baan opzeggen, dan gebeurt er nog eens wat) 7(8)7

Voor mij was het dus ook duidelijk: binnenkort begin ik ook bij mijn nieuwe werkgever en heb er erg veel zin in :D

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ik had toch even gepeild wat die 'nieuwe kansen' en dat 'meer verdienen' dan concreet inhielden. Jij bent tevreden bij je huidige bedrijf; als zij dan jouw loon gelijk kunnen trekken met je 'nieuwe' functie, of zelfs hoger zouden kunnen gaan, dan was dat misschien ook een optie geweest? Of misschien is dat het nog?

Groetjes, FaceDown.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 16:02
ik vind die reactie van zo een werkgever eigenlijk niet sneu, zeker aangezien je niet aangeeft dat het werk niet meer bevalt, of je verandering wilt, als je zelf altijd je kop houd, hoe zou je werkgever dan moeten ruiken dat het niet meer bevalt, hij iets aan je salaris moet doen/iets aan je functie moet doen of whatever, dan kan ik best snappen dat diegene 'schrikt'

Join the club

• Hugo
Bij mijn huidige werkgever heb ik altijd aangegeven dat ik het naar mijn zin heb. Heb ook echt niks te klagen. Vandaar dan ook dit topic.

Het is overigens niet meer dan logisch dat mijn werkgever schrok maar om meteen te zeggen dat als ik bij hun was gebleven ik misschien over 4 jaar wel 100.000 euro op jaarbasis zou verdienen. Ruim het dubbele van wat ik nu verdien zeg maar.

Daarnaast zou ik van applicatiebeheerder richting Testmanager moeten gaan verschuiven. En ik heb al aangegeven dat testen niet mijn 'ding' is en dat ik tevreden ben met mijn huidige functie. En daarbinnen wil ik groeien.

Pagina: 1