We maken gebruik van een op PHP gebaseerd systeem waar gebruikers die opmerkingen hebben over een bepaalde pagina dit kunnen doen met een simpel venstertje waar ze hun opmerking kunnen plaatsen. Deze opmerking wordt opgeslagen en komt naarvoren in een overzicht. Er worden echter maar sporadisch opmerkingen geplaatst (gemiddeld misschien 1x per maand) dus om nu iedere dag (je wilt toch binnen een dag kunnen reageren) bij de verschilende publicaties te kijken of er misschien een opmerking is geplaatst kost onnodig veel tijd. Veel liever zou ik willen dat op het moment dat de opmerking geplaatst wordt (a.k.a. men klikt op "Verzenden") er automatisch een mailtje gestuurd wordt naar het gemeenschappelijke emailadres met daarin een linkje naar de opmerking in kwestie.
Nu heb ik eens gekeken in het PHP bestand dat verantwoordelijk is voor het aanmaken van notities. Daar heb ik aan het einde de volgende code toegevoegd:
Nu heb ik eens gekeken in het PHP bestand dat verantwoordelijk is voor het aanmaken van notities. Daar heb ik aan het einde de volgende code toegevoegd:
PHP:
Nu had ik eerst een paar foutjes in het gebeuren zitten (doordat ik geen fatsoenlijke scriptedtor bij de hand heb) en toen werd er netjes een foutmelding gegeven. Die gefixed en ik kan gewoon opmerkingen plaatsen, die worden opgeslagen enzovoorts, maar ik krijg geen mail. Nu ben ik hier al dik 3 uur mee bezig en ik zie het echt niet meer. Ik krijg het idee dat het script totaal niet wordt uitgevoerd. Wat doe ik fout?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| } $to = '(adres)'; $subject = 'Opmerking gemaakt'; $message = 'Er is een opmerking geplaatst of iemand heeft de opmerkingen bekeken. <a href="(idioot lange url)">Klik hier om naar de opmerkingen te gaan</a>'; $headers = 'From:(adres)'."\r\n". 'Reply-to:(adres)'."\r\n". 'X-mailer:PHP/'.phpversion(); mail($to, $subject, $message, headers); ?> |
Tjolk is lekker. overal en altijd.