Toon posts:

Inverse matrix 76*76

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen aan een (free software) proggie. dat de inverse matrix kan uitrekenen van 76* 76. Excel gaat maar tot 52* 52.

Alvast bedankt.

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik weet niet tot hoever een grafische rekenmachine gaat maar misschien is dat een oplossing?
Iig succes ;)

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Als je matrix-rekenen zegt, zeg ik meteen Matlab: dat is alleen nogal duur of via je Universiteit of Hogeschool te krijgen. Ik wist wel dat er een OSS versie van bestaat en via google met open source matlab kwam ik hierop uit:
http://ta.twi.tudelft.nl/users/vuik/wi211/matlab-clones.html
In een ver verleden heb ik Octave ook nog wel eens gebruikt en dat werkte aardig, met SciLab heb ik geen ervaring.
Als je nog eens zin hebt in een uitdaging, schrijf je er zelf een programmaatje voor: uiteindelijk is de inverse van een matrix een recursieve functie die terug gaat tot een inverse van een 2x2 matrix, wat weer niet zo moeilijk is.

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik sluit me aan bij bovenstaande poster; daarnaast had je met enig creatief Google werk dit zelf ook wel kunnen bedenken; het zoeken naar een applicatie met Google is geen rocket science natuurlijk ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.