ATI Radeon HD 2600 Pro Passive

Pagina: 1
Acties:
  • 1.835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-10-2025
Hallo pc-vrienden,

Binnenkort komt volgende grafische kaart bij Club3D uit: ATI Radeon HD 2600 Pro Passive
Deze kaart is familie van de HD2600 reeks die door Hardware.Info werd beschreven: Review

In de review, vind je volgende tekst terug:
Het meest unieke is echter dat deze videokaarten een geïntegreerde HD audio-codec aan boord hebben, die de geluidskaart taken overneemt van de audio-codec op het moederbord zodra er via HDMI een LCD-TV of ander apparaat met geluidsmogelijkheden is aangesloten. Op die manier kun je dus doodeenvoudig met één kabel zowel het beeld als het geluid van de PC met een TV of een ander apparaat verbinden. Een zeer handige feature, zeker voor Media Center PC's.

Om van HDMI inclusief geluid gebruikt te kunnen maken, ben je verplicht de speciale door ATI gemaakte DVI-naar-HDMI verloopplug te gebruiken. Bij een standaard DVI-naar-HDMI verloop kan er geen geluid getransporteerd worden. Gelukkig zal zo'n dergelijke convertor bij het gros van de Radeon HD 2600 en HD 2400 kaarten in de markt gebundeld worden.
Kunnen jullie me vertellen welke kabel er geschikt is, om de videokaart (via de HDMI verloopplug) met een plasma tv (met HDMI aansluiting) te verbinden ?

Ik heb hierbij volgende vragen/bedenkingen:
a) Hoe lang mag zo een kabel zijn opdat er geen signaalverlies optreedt ? Is 5 meter b.v. het maximum ?
b) Van welke kwaliteit dient de kabel te zijn ? Koper ? Zonder koper ? Of iets anders...
c) En het belangrijkste over wat soort kabel gaat dit hier. Ik veronderstel een HDMI to HDMI kabel. Die ik dan via de DVI-naar-HDMI verloopplug op de videokaart kan aansluiten.

Kunnen jullie me eventueel een aantal links (naar geldige producten) bezorgen ?

Alvast bedankt!

Vele groetjes,
Bart.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

vraag 1: wikipedia,
Vraag 2: kwaliteit is eigenlijk standaard bij dit soort kabels. Het videosignaal is sowieso digitaal, waarbij het dus eigenlijk niet veel uitmaakt of er extreem weinig of gewoon weinig verlies optreed, geluid weet ik niet.
je moet de DVI to HDMI verloopstuk op je videokaart aansluiten, en een HDMI kabel aanschaffen. Volgens mij is het verloopstuk een vrouwelijk stukkie, en de kabel een mannelijke (misschien weten de mensen hieronder dit)

- Maarten.

edit: voor de links is er tweakers.net/pricewatch, onder diversen.

[ Voor 6% gewijzigd door M2M op 26-07-2007 16:35 ]

-_-

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Gent32m schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:29:
En het belangrijkste over wat soort kabel gaat dit hier. Ik veronderstel een HDMI to HDMI kabel.
7(8)7

Tuurlijk HDMI-to-HDMI :D

Yes, but no.

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Maar waarom is het een voordeel om het geluid via de hdmi-uitgang te sturen naar de tv? Ik neem aan dat de meeste mensen het geluid van de HTPC naar een aparte versterker sturen? En ik ken weinig tv's met een digitale geluidsuitgang.

Zal je deze optie (geluid door dvi/hdmi) kunnen uitzetten, zodat dit geen conflicten geeft met je geluidskaart?

I'm just taking care of business

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40
om geluid over HDMI te kunnen sturen moet je dit kiezen in windows. Of de ati codec of de normale geluidsuitgang.

Ik ben echter op zoek naar een geschikte DVI-HDMI converter. een die wel het geluid mee stuurt.

Wie o wie weet deze los te koop ? Of een manier om eventueel met een volledige dual link bedrade DVI kabel + een los verkrijgbare DVI-HDMI omzetter geluid in de TV te krijgen .