Cambridge Soundworks DTT2500

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Omdat ik binnenkort voor 7500 piek een pc mag samenstellen, ben ik van plan om twee van deze setjes te kopen: een voor de pc, en een voor mijn SEG DVD 2000 dvd speler. Nou wou ik even vragen of het mogelijk is om deze speakers aan te sluiten op die DVD speler. Er zitten drie audio-uitgangen aan de achterkant: anoloog(zal deze wel niet nodig hebben voor Dolby 5.1), S-DIF (of zoiets, is net zo'n 'tulp' plug als anoloog) en een optical out. Volgens de handleiding van de DVD speler hoort er een audio decoder aangesloten te worden op de dvd speler en daarop een kastje waar de speakers op worden aangesloten. Zit die decoder standaard op de Cambridge Soundworks DTT2500 en op welke aansluiting moet ik het aansluiten

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

Aangezien ik zelf een DTT2500 heb, hier mijn 'uitleg' :):

De Cambridge Soundworks DTT2500 bestaat uit 5 satellietboxjes, een subwoofer en -jaja hier gaat het om- een Dolby Digital decoder. Je kunt de SP/DIF van je DVD op deze decoder aansluiten en voila, Dolby Digital geluid!

<edit>
Oh ja, en de boxen van de DTT2500 sluit je dan weer rechtstreeks op de decoder zelf aan...
</edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op vrijdag 09 februari 2001 19:41 schreef Brian Dickens het volgende:
De Cambridge Soundworks DTT2500 bestaat uit 5 satellietboxjes, een subwoofer en -jaja hier gaat het om- een Dolby Digital decoder. Je kunt de SP/DIF van je DVD op deze decoder aansluiten en voila, Dolby Digital geluid!
Cool :)8-) bedankt voor de info

Verwijderd

Je moet wel snel zijn met het kopen van de 2500, want ze gaan em niet meer maken, was mij verteld. Ik heb em vandaag net gehaald,
DVD geluid en muziek: triple :9~

Muziek gooit ie ook over de center speaker B-)

Nu moet ik em nog even testen met een game, natuurlijk CS...

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
DTT2500
heb hem zelf ook !!!!!

:):):):)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Koop GEEN creative. Als je de voeding zoekt, dan zie je een adapter die recchtstreeks in het stopcontact gaat. Dat is niet een goeie manier van stroom leveren, das gedaan om geld te besparen. Als je een goeie wil, moet je een Midiland kopen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

Koop GEEN creative. Als je de voeding zoekt, dan zie je een adapter die recchtstreeks in het stopcontact gaat. Dat is niet een goeie manier van stroom leveren, das gedaan om geld te besparen. Als je een goeie wil, moet je een Midiland kopen.
wat is dit nou weer voor lulverhaal???

HET GAAT HIER OM DE DTT2500 ! En die heeft zeker weten een appart voedingsblok! (Trouwens net of geluidskwaliteit afhangt van de voeding? als er maar 220 op staat toch?)

Ik heb ook een DTT 2500 en ik ben er uitermate tevreden over! Ik hoor van jan en alleman dat ze liever een losse receiver hebben...Maar als ik beneden luister naar de stereo van 1700 piek en dan luister ik naar het geluid uit de boxen van mij computer (van iets meer dan 1700 piek :) ) met DTT2500 dan klinkt dat laatste stukken beter!

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ik geloof best dat jouw computertje leuk klinkt :D
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 09 februari 2001 20:07 schreef bille het volgende:

[..]

wat is dit nou weer voor lulverhaal???

HET GAAT HIER OM DE DTT2500 ! En die heeft zeker weten een appart voedingsblok! (Trouwens net of geluidskwaliteit afhangt van de voeding? als er maar 220 op staat toch?)

Ik heb ook een DTT 2500 en ik ben er uitermate tevreden over! Ik hoor van jan en alleman dat ze liever een losse receiver hebben...Maar als ik beneden luister naar de stereo van 1700 piek en dan luister ik naar het geluid uit de boxen van mij computer (van iets meer dan 1700 piek :) ) met DTT2500 dan klinkt dat laatste stukken beter!
Ow, sorry dan, maar een voeding moet wel genoeg stroom kunnen trekken. Dan heb ik het verwisseld met de dtt 3500. Maar ik ben niet echt te spreken over creative, liever Yamaha, Labtec of Midiland

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

die voeding weegt toevallig wel 10 KILO ja :o

nee maar het geluid is echt perfect heb net die scene van The Matrix afgespeeld dat ze zwaar bewapend Morpheus gaan redden.

OOOOWWWWW JAAAAAAAAA

Buren begonnen meteen te klagen B-)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

[quote]Op vrijdag 09 februari 2001 19:55 schreef Carlitos het volgende:
Je moet wel snel zijn met het kopen van de 2500, want ze gaan em niet meer maken, was mij verteld.

Ik geloof er nix van deze speakers komen net van de tekentafel. :) Je zal wel de 2200 DIGITAL bedoelen *D

/dev/null

Verwijderd

Blabla koop een keer echte speakers en geen pruttelboxjes voor de pc, echte speakers zijn veel kewler en duurder(daar doe je t voor). Tannoy kicks ass.

Verwijderd

Kluif heb jij echt niets beters te doen dan elke keer op de audio forum iedereen erop attent te maken dat jij een tannoy geluid systeem hebt?!? :+ :+ :+

Dat jou pappie zoveel geld heeft dat ie gewoon teveel geld aan een te duur en over gewaardeerd geluidssysteem voor zijn zoon wil kopen :+ :+ :+

en als ik zoveel geld had dan dan dan...

had ik em waarschijnlijk ook gekocht :)

you crack me up

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 09 februari 2001 20:06 schreef JT het volgende:
Je hebt het hier niet over de 2500 maar over de de 2000..... daar zit inderdaad de versterker NIET in een apart kassie, maar in de subwoofer. Verder heeft die ook geen centerspeaker... waar jij het over hebt is een 4.1 en geen 5.1

M'n 2500 heeft dus wel een aparte versterker (Staat op m'n bureau, terwijl de suboofer erwonder ligt).
Ik ben ook uitermate tevreden met m'n Cambridge Soundworks DTT2500Digital

Verwijderd

Sorry Carlitos, zal t niet meer doen, maar ik alles zelf betaald dusse... :P:P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Het heeft niks te maken met of de versterker wel of niet in de sub zit. Het ging om het feit dat de voeding zo'n soort voeding is die je voor je elektrische tandenborstel gebruikt, niet voor een vesterker, zo'n los kastje ipv dat de voeding geïntegreerd zit in de versterker.
Maar goed, dat hoeft op zich nog niet eens heel erg verschillend te zijn. Wat wel kwalijk is, is dat de voeding niet genoeg vermogen kan leveren voor de specs die ze opgeven. Tenminste, dat geldt voor de DTT3500, dus dikke kans dat het voor de DTT2500 niet anders is. Ze geven voor de DTT3500 een totaal "rms" (zie FAQ) vermogen op van 79 Watt. De voeding is gerate als 15V 4A. De voeding kan dus 60 Watt leveren. Als de versterker 70% rendabel zou zijn, dan zou daar nog 42 Watt van overblijven. Dus die 79 Watt kan nooit kloppen.

Jag

Verwijderd

denk niet dat de vermogen van de voeding gelijk is aan de vermogen van de geluid hoor dus dat hoeft dus volgens mij niet uit te maken het is natturlijk wel zo dat eeh hogere watt aan geluid een hogere watt vermogen van een voeding vereist maar betwijfel dat deze evenredig lopen aan elkaar

• JT

JT

VETAK y0

Ja, de wattages worden zeker weggetrokken uit de omringende positronen en negatronen die reageren met protonen en elektronen en daardoor krijg je genoeg stroom voor je DTT2500....NOT !

zit gewoon een prutvoeding in

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 19:41 schreef Brian Dickens het volgende:
Aangezien ik zelf een DTT2500 heb, hier mijn 'uitleg' :):

<edit>
Oh ja, en de boxen van de DTT2500 sluit je dan weer rechtstreeks op de decoder zelf aan...
</edit>
:9~

alleen wat voor geluiskaart hebbie nodig??
een 5.1 of een Live! met digitale uitgang :?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Je hebt alleen een digitale uitgang nodig, de decoder zit in de versterker (dat kastje) van de DTT2500.

Jag

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 21:32 schreef Jag het volgende:
Je hebt alleen een digitale uitgang nodig, de decoder zit in de versterker (dat kastje) van de DTT2500.

Jag
Creative Labs SBLive! Player 1024 FL 135,-
die staat in de pricewatch, als die digitale uitgang heeft is die goed genoeg :?

• Grrrrrene
  • Niet online
Effe wat info: dat de voeding te licht is voor de specs geld ook voor de DTT2500. Ik geloof dat in totaal het vermogen 69W RMS is, dus die 45VA (=45W) + verliezen is veel te weinig voor alle satelietjes tegelijk. Voor alleen de sub + 2 satelietjes zou het al beter kunnen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik heb zelf ook die DTT2500 en ben er zeer tevreden mee. Misschien dat tie niet de beste geluidskwaliteit geeft voor de audiofiel, maar ik heb hem gekocht voornamelijk voor het bekijken (beluisteren in dit geval) van DVD films. Dan is digital dolby voor een dergelijk setje wel goedkoop te noemen (kostte mij 5 meier). Voor muziek gebruik ik wel gewoon mijn JBL speakers.

Ik vraag me af welk alternatief 5.1 setje met Dolby Digital in dezelfde prijsklasse zitten en met betere kwaliteit? Graag uw mening.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik geloof dat Labtec zo'n setje heeft, maar of die ook DD decodeert...? Geen idee, moet je effe in de pricewatch kijken en wat research doen. Of kijk effe in die topic van Jag waarin hij vraagt welke speakersetjes te reviewen... Gaat ook over DD setjes voor PC.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1