Toon posts:

Faxkabel verloop mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ten eerste hoop ik dat ik de goede thread heb gepakt.

M'n ouders hebben nog een antiek HP fax, en nu een nieuwe computer, Packard Bell, maar daar zit geen aansluiting aan voor de fax. (Je kent ze wel die lompe,brede, stekkers)

Nu vroeg ik mij af, is hier een verloopstekker voor te krijgen of zo? Misschien naar USB , of wat dan ook? Of is het einde fax..?

Bij voorbaat dank.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je evt een foto vinden op bv google met de aansluiting die je bedoeld?
Ik kan me zo geen lompe, brede stekker bedenken bij een fax...

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

Faxen doe je via de telefoon lijn, via een RJ-11 kabel (zeg maar kleine versie van je rj-45 netwerkkabel). Die lompe brede stekker die jij bedoeld is waarschijnlijk je paralelle printerkabel.
En ja er zijn wel converters te verkrijgen.
hier heb je zo'n kabel

[ Voor 21% gewijzigd door DarkSide op 26-07-2007 14:10 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is hem, bedankt! _/-\o_

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:36
Let er wel op dat lang niet alle HP faxen met een parallel aansluiting kunnen werken met zo'n parallel naar USB adapter. Beter gezegd: De meeste HP faxen met een parallel aansluiting hebben absoluut niet de mogelijkheid om via een USB adapter aangestuurd te worden, de software vereist namelijk een parallel-poort. Is er geen parallelpoort aanwezig in de computer, dan zal de communicatie met de HP fax niet op gang komen, waardoor die ook niet als printer gebruikt kan worden.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Desnoods pak je een PCI kaartje met daarop een parallelle poort. Die PC heeft vast nog wel een vrij PCIslot.
Pagina: 1