CRT geeft horizontale strepen en weinig contrast.

Pagina: 1
Acties:

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 13:36

Spotter

Lichtnicht

Topicstarter
Ik zet net m'n PC aan en krijg een erg merkwaardig beeld te zien. M'n beeldscherm laat wel gewoon beeld zien (windows), maar dan met erg weinig contrast en witte lijnen over het beeldscherm. Tevens lijkt het beeld wat blauwig) Deze lijnen lopen licht schuin omhoog (rechts is hoger), en gaan van boven naar beneden steeds verder uit elkaar staan. Instellingen van de monitor zijn normaal (1280x960, 32bit kleuren, 85hz), en deze aanpassen in het ATI Catalyst Control center heeft geen effect. Alle instellingen op de monitor zelf staan normaal, maar het beeldschermmenu geeft verschillende refreshrates aan, namelijk Horizontaal 85.9Hz en Verticaal 84.9.

Videokaart: Sapphire Radeon X800XL
Monitor: Iiyama Vision Master 1451

Iemand die enig idee heeft?

Verwijderd

Draait het koelertje wel?

sluit je monitor ff aan op een andere comp of zet een ander gfx kaartje er in

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:03:
Draait het koelertje wel?

sluit je monitor ff aan op een andere comp of zet een ander gfx kaartje er in
Koelers draaien. Het is ook direct vanaf booten aanwezig.

Ik heb m'n monitor aangesloten gehad op m'n laptop (geeft wel normaal beeld op andere monitor), precies hetzelfde, met ook de strepen op dezelfde plaats. Heb geen ander GFX kaartje. Ik vermoed dat het aan m'n monitor ligt

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 11:52
Ziet er naar uit dat je monitor zijn einde heeft genaderd, je kan nog kijken of er een breukje in de kabel zit (ff aan de kabel friemelen als die aangesloten is)

• Apz0r
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 14:45
Niet toevallig een speaker of andersoortig iets met een magneet bovenop je monitor gezet/staan?!?

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Topicstarter
Apz0r schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:27:
Niet toevallig een speaker of andersoortig iets met een magneet bovenop je monitor gezet/staan?!?
Ja, de centerspeaker van een Creative 7.1 set. Deze staat er echter al ruim een jaar bovenop, en nada problemen. Degaussen heeft ook geen zin. Dit is in 1 keer gekomen, en niet geleidelijk.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

Spotter schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:36:
[...]

Ja, de centerspeaker van een Creative 7.1 set. Deze staat er echter al ruim een jaar bovenop, en nada problemen. Degaussen heeft ook geen zin. Dit is in 1 keer gekomen, en niet geleidelijk.
dan heb je echt een hele grote kans dat je op zoek kunt naar een nieuwe monitor. Die dingen gaan nu eenmaal stuk, de ene gaat het langsaam met kleurvervormingen, andere doen het rap.

-_-

Verwijderd

Staat je beeld wel mooi gecentreerd? De verschijnselen klinken vaerdacht veel alsof het beel te ver is opgeschoven naar een bepaalde kant. De witte lijnen zijn volgens mij (pin me er niet op vast) de 'back-scan ofzo. (iig als het electronencanon word gericht op de volgende te tekenen lijn.) Als je monitor een optie heeft om terug naar fabrieksintellingen te gaan kan je dat proberen, anders is het idd dag monitor. (/me is eigenaar van gerefurbishde 21" IBM P-275)

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:29:
Staat je beeld wel mooi gecentreerd? De verschijnselen klinken vaerdacht veel alsof het beel te ver is opgeschoven naar een bepaalde kant. De witte lijnen zijn volgens mij (pin me er niet op vast) de 'back-scan ofzo. (iig als het electronencanon word gericht op de volgende te tekenen lijn.) Als je monitor een optie heeft om terug naar fabrieksintellingen te gaan kan je dat proberen, anders is het idd dag monitor. (/me is eigenaar van gerefurbishde 21" IBM P-275)
Nee staat wel netjes gecentreerd. Recall gedaan op de monitor, geen effect. Dan toch maar op zoek naar een nieuwe monitor

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Ik vind het als storing klinken. Al eens een ferietring om je VGA kabel geschoven? :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Topicstarter
The Triad schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:42:
Ik vind het als storing klinken. Al eens een ferietring om je VGA kabel geschoven? :)
Beeld wordt steeds lichter/minder contrast. Ferrietring heb ik niet, maar toch gek dat ik er dan nooit eerder last van heb gehad.
Pagina: 1