Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp met Crystal Reports: enkele problemen

Pagina: 1
Acties:

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:17
Ik ben net begonnen met Crystal en ik wil wat dingen realiseren.

Maar nog niet alles lukt ondanks dat ik een flink boek en Google tot mijn beschikking heb.

Daarom hoop ik dat mensen mij hier kunnen helpen.

Het eerste probleem waar ik tegen aan loop is dat ik wil bekijken hoeveel mensen van het totaal boven de 40 jaar zijn. Ik heb echter geen Crystal ervaring maar slechts wat PHP ervaring.

Ik heb geGoogleed en daar vond ik wat informatie over het maken van een loop in Crystal dus heb ik geprobeerd om een loop te maken, maar ik krijg als uitkomst True.... Dus er gaat iets mis.

Code die ik heb:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Local NumberVar i :=0;
Local NumberVar k :=0;
Local NumberVar j :=0;
Local NumberVar g :=0;

g := {boeking.aantalgasten-aa};

while i <= g do (
j := Int (((CurrentDate - {gasten.geboortedatum-dt) / 365.25));
i := i + 1;

if j < 40 Then k := k+1;
)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom voeg je (even uit de blote bol) niet gewoon een 'total' field doe met een restrictie die alleen mensen boven 40 telt? Bij mijn weten (Crystal is alweer effe geleden) kun je dit prima zonder code oplossen.

Daarnaast: het is niet de bedoeling dat je hier code dumpt (Code die ik heb) en dat wij het dan even voor je nakijken/fixen. Laat zien wat je geprobeerd hebt, waar je denkt dat de fout zit etc. Zie daarvoor ook onze Programming Beleid Quickstart. Daar ben je overigens inmiddels vaak genoeg op gewezen; lees 'm nou eens en trek je er iets van aan.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 26-07-2007 15:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MiKeZZa
RobIII schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:22:
Waarom voeg je (even uit de blote bol) niet gewoon een 'total' field doe met een restrictie die alleen mensen boven 40 telt? Bij mijn weten (Crystal is alweer effe geleden) kun je dit prima zonder code oplossen.

Daarnaast: het is niet de bedoeling dat je hier code dumpt (Code die ik heb) en dat wij het dan even voor je nakijken/fixen. Laat zien wat je geprobeerd hebt, waar je denkt dat de fout zit etc. Zie daarvoor ook onze Programming Beleid Quickstart. Daar ben je overigens inmiddels vaak genoeg op gewezen; lees 'm nou eens en trek je er iets van aan.
Ik laat juist zien wat ik geprobeerd heb dmv mijn code :)

Maar je tip is handig, je kan idd een veld pakken boven een bepaalde waarde MAAR:

- Er is geen veld waarin de leeftijd staat dus je moet altijd weer rekenen, kan dit dan in een total field?
- Het gaat om 2 velden uit verschillende tabellen

Dus het lijkt me dat dit niet gaat?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt aan je report verschillende tabellen hangen (join) en je kunt ook eigen functies schrijven (expression fields ofzo meen ik) waarin je de berekening uitvoert; daarin hoef je geen while-lussen e.d. uit te voeren want de expression wordt dan (als het goed is) voor ieder record een keer uitgevoerd.

Again; het is allemaal wat blurry, allemaal lang geleden voor me ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Snake_Y_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 14:32
Gewoon zorgen dat je relaties goed zijn in het 'link expert' scherm.
En daarna je restriction programmeren in "Select expert' (report menu), hier kan je idd
ook een 'formula' invullen.

Formule ziet er ongeveer zo uit:

if(condition) then true else false

Alle records die voldoen aan de 'condition' zullen worden afgebeeld, de rest niet...

• MiKeZZa
Snake_Y_ schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:58:
Gewoon zorgen dat je relaties goed zijn in het 'link expert' scherm.
En daarna je restriction programmeren in "Select expert' (report menu), hier kan je idd
ook een 'formula' invullen.

Formule ziet er ongeveer zo uit:

if(condition) then true else false

Alle records die voldoen aan de 'condition' zullen worden afgebeeld, de rest niet...
Ja maar dat wil ik dus niet... Ik wil gewoon een getal dat aangeeft hoeveel keer er een positieve match was (dus 3 van de 4 bijvoorbeeld).

Maar ik kom er wel verder mee denk ik.
Pagina: 1