Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

ik denk dat deze vraag in dit topic thuis hoort.

Enkele jaren geleden hebben we wat meegemaakt wat ons in de schulden heeft gebracht. Nu enkele jaren later is mijn situatie anders en zou ik graag advies willen van mensen die wellicht kennis hierover hebben.

De schuld die wij hadden, is door een familielid overgenomen. (nu nog 20.000 euro). In de tussentijd hebben wij een eenvoudige nieuwbouwwoning kunnen kopen. Begin volgend jaar is de woning klaar en gaan wij erin wonen. De bedoeling is om begin 2009 de schuld terug te nemen en in de hypotheek te stoppen.

Vraag 1. Weet iemand wat hier de mogelijkheden in zijn ?

Vraag 2. ik had de lening bij de DSB Bank. De familielid heeft de lening ondergebracht bij de postbank tegen 8,9 % rente. Hierdoor zijn mijn maandlasten fors gestegen. (ruim 320 euro per maand rente + aflossing).

Zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld voorlopig alleen rente te betalen of zo, zonder aflossing...om tijdelijk de kosten even te drukken totdat eea in de hyptheek zit....

Vraag 3. Hebben wij beren op de weg gemist...heeft iemand hier nog tips ?

Ik weet dat het allemaal niet zo een mooie situatie is, maar ik probeer het toch zo op een of andere manier een draai aan te geven zodat ik en kan leven en op termijn van de schuld af kom

Verwijderd

Als je maar bedenkt dat je belastingvoordeel vervalt. Renteaftrek geldt alleen voor wat je investeert in je huis, niet voor "consumptieve" leningen zoals men dat noemt.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-11 12:45
ik zou eerst eens met je bank (postbank in dit geval blijkbaar) gaan praten. Zij kunnen misschien andere betalingsmogelijkheden aanbieden. Let wel, bij wijziging van een afbetalingsplan zijn er zo goed als zeker kosten aan verbonden.

BOE

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 13:17
Als je het via je hypotheek wilt doen, dan kan je het het beste doen bij het afsluiten van die hypotheek, dus niet twee jaar later je hypo openbreken hiervoor: een hypo voortijdig openbreken kost geld.

Wat al gezegd is door uid0: extra geld in je hypo is niet aftrekbaar, als je het niet in je huis steekt.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:32
wijzigen bij een doorlopend krediet gaat je niets kosten, aflopend krediet/persoonlijke lening vaak wel. Als ik het verhaal goed begrijp dan kan de TS de lening alleen niet dragen, het familielid zou deze omzetting dan gaan regelen. Je kan de inlossing zo lang uitstellen als je wil, maar hoe langer je wacht hoe hoger de kosten zijn (want je betaald maandelijks rente).

Beter 'bloeden' en iedere maand zoveel mogelijk inlossen dan het in de hypotheek stoppen en het over 30 jaar uitspreiden.

We spend our years as a tale that is told

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Dutchman! schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:22:
wijzigen bij een doorlopend krediet gaat je niets kosten, aflopend krediet/persoonlijke lening vaak wel.
Bij de Postbank maakt dat niet uit. De voordelen van een doorlopend krediet (vrij aflossen) en een persoonlijke lening (vaste rente) zijn gecombineerd.
Beter 'bloeden' en iedere maand zoveel mogelijk inlossen dan het in de hypotheek stoppen en het over 30 jaar uitspreiden.
Ja, het gevaar bestaat dat je het dan niet gaat aflossen en wel elke maand 80/90 euro extra rente betaalt.
Overigens staat de rente wel lager. Ik heb via Independer korting gekregen bij de Postbank: 6,9%.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 22:47

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Je kan met je bank overeenkomen, dat je je consumptieve krediet vereffent met de (over)waarde van je huis. Niet iedere bank doet het, ook niet iedere consultant raadt het aan, maar er is wel een oplossing mogelijk meestal. Probleem waar je tegenaan loopt, is dat het ei-genlijk niet mag, maar heel veel banken hebben er geen problemen mee. Hoe meer geld ze van je krijgen, hoe beter. En lange-termijn is helemaal toppie natuurlijk.

Een en ander is natuurlijk ook nog eens afhankelijk van wat voor soort hypotheek je neemt. En dat is een punt waar ik helemaal geen bal van af weet. Ik ga binnenkort trouwens een gesprek aan met mijn bank, en wil dan eens duidelijk de voors en tegens van iedere hypotheekvorm. Anders kan ik nooit de beste kiezen :). Da's wel tricky hoor...

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

Je kan een tweede hypotheek nemen als je je huis een jaar ofzo hebt en daarmee dus je lening aflossen.
Je rente is dan een paar procent lager.
Je spreidt het dan wel over een langere periode uit, maar goed je hebt die lagere maandlast nodig.
Pagina: 1