Toon posts:

Scythe Infinity SCINF-1000

Pagina: 1
Acties:
  • 795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan deze koeler te kopen (Scythe Infinity SCINF-1000) echter bij de webshop waar ik het systeem laat assembleren hebben ze deze koeler niet.

Nu is mijn vraag:

Ik zet hem in een Antec Lifestyle Sonata III op een GigaByte GA-P35-DS4.
Is het mogelijk de koeler te installeren in deze behuizing en op dit moederbord, zonder het moederbord te verwijderen?

Mocht dat het het geval zijn, dan kan ik hem zelf monteren; zo niet, dan vind ik het een beetje overbodig om €50,- aan assemblage kosten te betalen als ik hem daarna toch weer uit elkaar moet halen voor het monteren van de Scythe...

Alvast bedank,

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

[google=scythe infinity]

En dan bij reviews kijken wat voor mountingsysteem er bij die koeler zit.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 15:26
Ik heb mijn Infinity op mijn P35-DS4 geinstaleerd zonder problemen, wel met veel gekut.

Verwijderd

Topicstarter
zonder je mobo te verwijderen uit je case michel?

@paddixx
Dat hij past weet ik wel; mij gaat het er alleen om, heeft het zin om het systeem te laten assembleren door de winkel of niet? (moet ik het mobo er zelf later uithalen om de scythe te monteren?)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De infinity heeft toch hetzelfde mountingsysteem als de Ninja?
De ninja heeft pushpins die je door het mobo heen drukt iig.

Dus dan kan het idd zonder je mobo te verwijderen. Wel een enorm gekloot omdat die krengen groot zijn en je kast maar gelimiteerde werkruimte bied :P

[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 26-07-2007 12:53 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt mensen.

Ik laat hem gewoon assembleren, en mocht het niet lukken dan is het jammer van die €50.
Ik las net in een review dat het ook wel mogelijk (maar lastiger inderdaad) om hem direct in de case te installeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:00:
Ok, bedankt mensen.

Ik laat hem gewoon assembleren, en mocht het niet lukken dan is het jammer van die €50.
Ik las net in een review dat het ook wel mogelijk (maar lastiger inderdaad) om hem direct in de case te installeren.
Ik heb de Scythe Infinity op een P5B-E in een Antec P150. De eerste keer erop (d.w.z. stock koeler vervangen door Infinity) lukt je waarschijnlijk wel. Maar afhankelijk van de ruimte die je hebt in je kast, gaat 'ie er dan maar moeilijk nog een keer uit en weer in. Dat moet je toch een keer je mobo eruit halen als je een keer de koelpasta wilt vervangen (ja ja het kan ook in één keer goed), een andere PSU wilt plaatsen, etc.
Overigens is zelf assembleren part of the fun volgens mij. Wel zo handig als het mobo er toch ook een keer uitmoet. Dan weet je tenminste nog waarom vorige keer een ledje niet wilde knipperen en waar je op moet letten. :)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Het plaatsen van de Ninja in mijn case, is zeer lastig. In mijn geval moet ik minimaal de voeding verwijderen...

Verwijderd

Topicstarter
Overigens is zelf assembleren part of the fun volgens mij.
mjah, als je het leuk vind :-) Ik betaal liever 50,- en ga met eigen werk bezig dan dat ik zelf 2 uur loop te k*tten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:40:
[...]
mjah, als je het leuk vind :-) Ik betaal liever 50,- en ga met eigen werk bezig dan dat ik zelf 2 uur loop te k*tten...
Succes met de Scythe Infinity dan. ;)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Assembleren van een Scythe infinity is mij niet gelukt ieder geval. Alle plastic pinnen zijn verbogen en hij sprong er continu uit. Heb besloten de plastic pinnen er af te slopen en een paar moeren en bouten te kopen om hem vast te zetten. Uiteraard nog ringetjes om te zorgen dat er niks stuk gaat :) Ben dat intel 'druk je moederbord bijna kapot' system spuugzat...

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:27
Voor veel tweakers is zelf assembleren natuurlijk veel leuker, laten assembleren heeft echter ook voordelen > zo ben je er bijna zeker van dat je een werkend systeem krijgt (dus zonder DOA producten) ook is de kans dat de pc door jou toedoen kapot gaat minder aanwezig denk aan ESD.
Sommige winkels gegeven ook garantie als zij het systeem assembleren dus dan kun je een beroep op hun doen ipv de RMA procedures van hw fabrikanten.

Maar de echte tweakerd bouwt hem zelf in elkaar :*)

My favorite programming language is solder.

• Akrapovic58
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-01 17:07
Vraagje: Deze koeler weegt +/- 1 kg. Is dit niet wat zwaar om door uw moederbord gedragen te worden? Bestaat er kans dat hij schade veroorzaakt aan je moederbord? En is eventueel een manier om de koeler te ondersteunen (lijkt me onbestaand) :?

• kokx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:00

kokx

WIN

Puch-Maxi schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:30:
zo ben je er bijna zeker van dat je een werkend systeem krijgt (dus zonder DOA producten)
Die garantie voor zonder DOA gaat niet op als je PC slecht geassembleerd en duidelijk niet getest wordt. Mijn ouders hadden een keer bij een webshop (weet zo snel niet meer welke) een PC besteld en lieten hem assembleren. Hij zou getest worden, maar dat leek mij een beetje moeilijk als het ram er losjes verkeerd om in zat ^^.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hier thuis hebben we ook de Sonata III en ik zou het je niet aanraden dit te doen als de rest allemaal al in de kast zit.

Je moet dan minstens de videokaart en het geheugen verwijderen wil je er ook maar bij kunnen, het is zelfs dan nog gepriegel. (dit was bij mij nodig, wilde een schroefje van de proc. koeler aandraaien , laat staan erop zetten)

Ik zou hem of helemaal in elkaar zetten of een andere webshop uitzoeken...

[ Voor 15% gewijzigd door MuisM4t op 30-12-2007 01:53 ]

• Akrapovic58
Vraagje: Deze koeler weegt +/- 1 kg. Is dit niet wat zwaar om door uw moederbord gedragen te worden? Bestaat er kans dat hij schade veroorzaakt aan je moederbord? En is eventueel een manier om de koeler te ondersteunen (lijkt me onbestaand) :?

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik werk ook bij assemblage en ben niet echt blij met deze koelers, ze worden zobekant bij elke assemblage besteld en meestal verlies je er toch wel wat bloed aan die finnen, de push-pins laten soms los en soms willen die push-pins niet eens werken(nieuw uit de doos). We hebben zelfs al een aantal malen een pc terug gekregen met de melding "pc reboot na een paar seconden" om te zien dat de push-pins los waren gekomen.

een moederbord kan makkelijk 1kg aan, maar die push-pins blijkbaar niet zo goed

• Knoc
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-04-2025
Waarschijnlijk al te laat, maar toch. Als je het moederbord niet kunt demonteren zou ik niet de SCINF-1000 adviseren. Twee dagen geleden heb ik een nieuwe pc gekocht met, je raad het al, de SCINF-1000 als cpu koeler. Alles zelf in elkaar gebouwd (mobo: Gigabyte P35 DS3), het monteren van de SCINF-1000 was een ramp d.m.v. de push-pins!

Doordat ik ongeduldig was met het uitproberen van m'n nieuwe hardware heb ik de SCINF-1000 met de push-pins (er word een alternatief montage setje bijgeleverd) gemonteerd. Rampenplan dus, mede door ruimtegebrek (het past allemaal echt net op de Gigabyte DS3) maar vooral door het losschieten van de push-pins. Door de push-pins een kwartslag te draaien kun je ze op 'slot' zetten zodat ze niet losschieten (althans dat is de bedoeling).

Momenteel durf ik m'n nieuwe computer simpelweg niet te verplaatsen uit angst dat die push-pins weer los gaan schieten. M.a.w. ik ga zo spoedig mogelijk het alternatieve montage setje gebruiken!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
badslats schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:21:
Deze koeler weegt niks.. Ik heb hem ook, weegt niet echt veel, maar koelt goed.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Knoc schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:26:
Waarschijnlijk al te laat, maar toch. Als je het moederbord niet kunt demonteren zou ik niet de SCINF-1000 adviseren. Twee dagen geleden heb ik een nieuwe pc gekocht met, je raad het al, de SCINF-1000 als cpu koeler. Alles zelf in elkaar gebouwd (mobo: Gigabyte P35 DS3), het monteren van de SCINF-1000 was een ramp d.m.v. de push-pins!

Doordat ik ongeduldig was met het uitproberen van m'n nieuwe hardware heb ik de SCINF-1000 met de push-pins (er word een alternatief montage setje bijgeleverd) gemonteerd. Rampenplan dus, mede door ruimtegebrek (het past allemaal echt net op de Gigabyte DS3) maar vooral door het losschieten van de push-pins. Door de push-pins een kwartslag te draaien kun je ze op 'slot' zetten zodat ze niet losschieten (althans dat is de bedoeling).

Momenteel durf ik m'n nieuwe computer simpelweg niet te verplaatsen uit angst dat die push-pins weer los gaan schieten. M.a.w. ik ga zo spoedig mogelijk het alternatieve montage setje gebruiken!
Echt een irritante koeler qua montage ja, ik had net dat ding er goed op zitten, idle temps zo rond de 30 graden.
Ik zet er een maandje later extra geheugen op het moederbord, schiet zo'n pushpin los, deze met alle onhandigheid weer zo'n beetje vastgedrukt, zijn de idle temps met zo'n 8-10 graden gestegen.
Nu kan ik dus weer het hele moederbord eruit gaan halen om dit goed te monteren.
En die pushpins een kwartslag draaien, volgens mij kan dat alleen met baby handjes, want ik kom echt amper met mijn handen onder die koeler. Hierdoor schieten die dingen dus ook veel sneller los : :|

http://specs.tweak.to/15535

• Akrapovic58
Zalman cnps9700 is het beste alternatief .... ? :P

Verwijderd

Neej, dan zou ik de tuniq tower 120 nemen...

• YoghurtO_o
tuniq tower?

ga dan voor een Thermalright Ultima 90, of een Thermalright Ultra 120 Extreme..

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Puur voor beste koeling, welk van deze twee is dan beter?
- Scythe Infinity/Mugen
- Thermalright 120 Extreme

Ik lees erg veel verschillende verhalen namelijk...

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Verwijderd

Thermalright 120 Extreme...

Verwijderd

Pushpins zijn toch gewoon standaard Intel koeling? Mijn stock koeler en mijn Scythe Katana II hebben ook pushpins, en ze zijn idd een ramp. Maar ik had eigenlijk ergens gelezen dat de Infinity een ander soort monteringssysteem had met bouten, is dit niet zo? (Daarvoor zou je je mobo wel eruit moeten halen, maar dan zit ie ook vast..).

Verwijderd

Is dit ook een goed alternatief:
Cooler Master Hyper TX2 (zonder overclocking)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 17:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:39:
Pushpins zijn toch gewoon standaard Intel koeling?
volgens mij ook

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:18

BTU_Natas

Superior dutchie

Bij de bouw van de pc van mijn vriendin, had ik ook heel veel geklooi met het installeren van de scythe ninja mini koeler, en je raadt het al.. Push-pins.

Geef mij maar lekker me thermalright ultra 120 extreme. backplates FTW!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 16:30

E-Rick

I love it :7

Als ik me niet vergis moet je die pushpins juist een kwart slag draaien om ze los te krijgen :?

Choose life

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:03
ik snap al die mensen die verhalen over losschieteden pinnetjes niet hoor...
heb hem zelf ook liggen en al gemonteerd op 2 verchillende mobo's en heb er nog nooit last van gehad...
het is een pain in the ass om ze in te drukken dat geef ik toe. helemaal omdat ik bij mij nauwelijks ruimte heb maar als ze vast zitten dan zitten ze ook echt vast...

• Xyzar_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09-2014
badslats schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:21:
tiewraps? touwtje? tape? wees eens creatief man ;)

Verwijderd

[quote]Ik lees erg veel verschillende verhalen namelijk...[quote] En nu verwacht je dat iedereen hier unaniem 1 koeler beter vindt... Als verhalen op inet uiteen lopen waarom dan ook niet de ervaring van de tweakers hier?

• Bo3r
  • Laatst online: 09-12-2025
Standaard is deze ook met pushpins maar er staat een goede tutorial online om dit te doen met bouten.
http://www.thetechreposit...1c53ee0b87e0c4a91a37&t=16

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03-2025
Denk niet dat het je lukt zonder het mobo te verwijderen om eerlijk te zijn, in ieder geval niet hier op een DS3 met een CM690...

• YoghurtO_o
waarom wil je trouwens niet het moederbord verwijderen? kost 5 minuten ofzo en scheelt je een hoop gezeik achteraf( plus voor prijs/prestaties presteert zo'n infinity niet echt goed, kan je beter een ultima 90 halen of een ultra 120 extreme)

• Paprika
  • Nu online
prijs/prestatie? Mijn Q6600 blijft op 4.0GHz nog onder de 60C load. Dat voor 36,50 incl. fan vind ik echt niet slecht. Dan de Ultra 120... 43 euro en dan nog een fan kopen. 2C voor 10 euro? Nee thanks. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 09-01-2008 11:31 ]

Pagina: 1