Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DOM/JavaScript] form.elements[] gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo!

Ik vroeg mij af in hoeverre het gebruik van de form.elements[] array aan of af te raden is. In een stuk code waarbij ik graag direct een input wil kunnen aanspreken op zijn name attribute is het waarschijnlijk de meest directe manier.

In de W3C specificatie van formulieren kan ik nergens een verwijzing vinden naar form.elements. Dat doet mij vermoeden dat het Internet Explorer proprietary is, maar dat Mozilla-based browsers het gemakshalve ook ondersteunen. Ik wil graag compliant JavaScript bouwen ... de vraag is dus of het "good practice" is om gebruik te maken van form.elements.

Graag jouw mening!

[ Voor 5% gewijzigd door gvanh op 26-07-2007 12:00 . Reden: URL naar www.w3.org toegevoegd. ]

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Is er een specifieke reden waarom je geen IDs wilt of kunt toevoegen aan de input elementen?

Mijn Library Thing catalogus

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

JavaScript is niet van het W3C, dus daar zul je die informatie ook niet vinden. In elke javascript reference komt de form.element array terug. Javascript is officieel beschreven in de ECMA-262 standaard.

Maar zowel Microsoft als Mozilla hebben referentie, tutorial en andere informaties op hun websites. Ofwel doe gewoon even een google search en je had het antwoord gevonden.

If it isn't broken, fix it until it is..

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Zoals hierboven al genoemd, je moet dus niet in de HTML specificatie kijken maar in die van de Javascript (ECMA script).

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ah ... ok. Duidelijk. Dank ... dat had ik niet zo bedacht. Het is altijd makkelijk zoeken als je weet waarnaar je zoekt!

Overigens wil ik geen id's toevoegen uit pure luiheid/ruimteoverwegingen. Als het niet nodig is om id's toe te voegen, dan doe ik het liever niet. Met 100+ formulierelementen scheelt dat een hoop ruimte en is het bevorderlijk voor het overzicht.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:39

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:05:
Zoals hierboven al genoemd, je moet dus niet in de HTML specificatie kijken maar in die van de Javascript (ECMA script).
Nee, het is onderdeel van de DOM specificatie, zie o.a. http://www.w3.org/TR/DOM-Level-2-HTML/html.html#ID-40002357

Intentionally left blank

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Zover ik weet is form.elements[] retesnel. Dat zou een argument kunnen zijn. En met 100+ elementen is dat volgens mij vrij reeel.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Pagina: 1