Plextor 12/10/32A problems in win2000

Pagina: 1
Acties:

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb dus zo'n plextortje, die in het begin perfect werkte. Opeens komt Nero 5 met een reeks foutmeldingen af, nl
"SCSI/IDE bus error"
"Could not perform fixation"
...
CloneCD heeft hetzelfde probleem, maar geeft alleen niet zoveel commentaar.

Bij het starten van het schrijven krijg ik gewoon meteen zo'n foutmelding, nog voor er iets op het CD'tje gebrand wordt.
Het gekke is dat Easy CD Creator 4.03 wel werkt (als het tenminste niet crasht :r)
CDRWIN werkt ook, maar doet soms wel raar. Als ik mijn PC dan heropstart, werkt het weer allemaal gewoon.

Iemand met hetzelfde probleem, of met een oplossing? Ik heb de Firmware al geupgrade naar 1.07, de ASPI drivers geherinstalleerd, en die van Nero gerenamed.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Net de Via drivers geinstalld?

• packman
yep... 4.28 denk ik.
Zou dat het probleem zijn? Het is namelijk dat met de drivers van ervoor mijn systeem regelmatig hing. Met deze drivers was dat verholpen, nooit meer een crash, of hangup gehad...

Net Nero werkt opeens terug, maar CloneCD werkt nog steeds niet, en dat was eigenlijk wat ik net nodig had :'(

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Je moet de VIA 4in1 drivers even eruit gooien voor het IDE kanaal waar je brander op zit.
Voor Nero heb je de gewone Windows 2000 drivers nodig. Weet niet meer zeker waar ik het heb gevonden, maar ik dat op KT7 Faq
Kijk maar even.
Maar ik had hetzelfde, en dit was de oplossing... ;)

• packman
Nero werkt nu, maar cloneCD geeft nog steeds dezelfde "superduidelijke" foutmelding "Writing to PLEXTOR CD-R PX-W1210A failed!"

In de log is ook nix te zien, buiten die foutmelding...