Vista opnieuw installeren als ik processor vervang?

Pagina: 1
Acties:

• Sp-OO-ky
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-02 13:32
Ik wil mijn AMD Athlon 64 vervangen voor een Atlon 64 X2. Mobo blijft hetzelfde.

Moet ik Vista Ultimate 64 opnieuw installeren als ik processor vervang?
Of 'ziet' Vista een nieuwe processor en vraagt dan om de DVD? Of alleen key opnieuw ingeven?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mja je kan het gewoon verwisselen hoor, moet niet zo een probleem zijn. Zodra je errors krijgt, moet je denk ik alleen Vista opnieuw installen.

Verder dan dat kan het geewn kwaad :)

Xbox Live ID:Notna8310

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:48

SpamLame

niks

Bij XP en lager moest je opnieuw installeren omdat er een uni procssor kernel geinstalleerd was en je naar een multi cpu kernel moet.
Weet het niet zeker maar ik denk dat het bij Vista ook zo werkt.

Als je na verwisselen geen 2de kern zit in taskmanager of device manager (hier kun je ook zien of het een uni systeem is of niet), dan zal je moeten herinstalleren

[ Voor 29% gewijzigd door SpamLame op 26-07-2007 11:33 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SpamLame schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:31:
Bij XP en lager moest je opnieuw installeren omdat er een uni procssor kernel geinstalleerd was en je naar een multi cpu kernel moet.
Weet het niet zeker maar ik denk dat het bij Vista ook zo werkt.

Als je na verwisselen geen 2de kern zit in taskmanager of device manager (hier kun je ook zien of het een uni systeem is of niet), dan zal je moeten herinstalleren
Zelfs in XP hoeft dat niet hoor.

• Sp-OO-ky
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-02 13:32
De oplossing lijkt te zijn:
http://forums.anandtech.c...did=2040001&enterthread=y

"My advice would be to bring up MSCONFIG, go to the Boot tab, and then go to Advanced Options. From here check "Detect HAL", hit OK to keep the changes, and then reboot. In theory this should entice Vista to redetect everything and use both cores. You may also want to look in that advanced options pane at the Number of Processors setting, it's possible for some reason you're set to use 1 instead of 2."

Ik ga het maar gewoon proberen....

THX