Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rekenen met data in Crystal Reports

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
Ik wil gaan rekenen met data in Crystal Reports.

Ik wil namelijk iemands leeftijd berekenen.

Daarvoor heb ik een formule geprobeerd te maken die er als volgt uit ziet:

YEAR(CurrentDate - {gast.gast-geboorte-dt})

Voor mijn gevoel zou dit moeten werken maar dat doet het niet.

Er blijkt nu namelijk dat je geen 2 data van elkaar kunt aftrekken. Of in ieder geval niet op de manier waarop ik het doe ;)

Ik heb er al druk op gegoogled en ook mijn boek over crystal reports helpt me niet uit de brand.

Jullie wel?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Volgens mij is Google nog steeds je vriend. Ook in dit geval. Googlen op "crystal reports" calculate age date levert een hoop artikelen, met onder andere een artikel van crystalkeen.com waarin zo te zien precies wordt uitgerekend hoe je iemand zijn leeftijd uitrekent....

[ Voor 9% gewijzigd door OZ-Gump op 26-07-2007 11:36 ]

My personal website

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
OZ-Gump schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:35:
Volgens mij is Google nog steeds je vriend. Ook in dit geval. Googlen op "crystal reports" calculate age date levert een hoop artikelen, met onder andere een artikel van crystalkeen.com waarin zo te zien precies wordt uitgerekend hoe je iemand zijn leeftijd uitrekent....
Klopt!

Maar ik (beetje stom geformuleerd) wilde gewoon weten hoe je met data kunt rekenen naar aanleiding van dit probleem. Ben er inmiddels al achter!

CurrentDate - {gast.gast-geboorte-dt} geeft geen datum als: 06-24-07 (dus 7 jaar en 6 maanden verschil tussen die 2) maar dit gebeurt in dagen!

Toch bedankt voor de moeite