Toon posts:

twijfel tussen laptop en ultimate desktop, budget 3000,00

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen PC kenners, ik ben zeer nieuw hier, en heb een brandende vraag.

Ik sta op het punt om een nieuwe pc aan te schaffen met een budget van 3000 euro.
Ik twijfel op de 1e plaats erg of het een destop of een laptop dient te worden. Als laptop leek dit me wel iets: Asus W2PC-7M023G
Het voordeel is dat dit mobiel is, maar kwa specs en bedieningsgemak wat beperkt is. Ik zou graag ultimate 64 bit draaien.
Als desktop kwam ik bij paradigit uit op dit ultime model: Extreme X930 SLI Quad voor 2999 euro.

Ik neem aan, met de 4 gb intern dat dit wel een 64 bit versie is die ze erbij leveren.

Mijn vraag is, wat zouden jullie doen met een budget van 3000 ?

Ik gebruik hem voor videobewerking, elke dag meerdere films downloaden en decoderen, en branden. Het moet gewoon snel zijn! Maar indien deze config een HDMI uitgang heeft met wat optische geluidsuitgangen, dan kan ik hem rechtstreeks op de plasma aansluiten. Maar dat moet ik nog nakijken of dit aanwezig is.
Link aanbieding: http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2056
Daarnaast zou ik graag wat spellen spelen, maar dat is niet zo super vaak, maar vindt het irritant als iets traag is :)

In afwachting op jullie advies.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Overbodig die dual 8800 Ultra, een single doet net 1000 3D Marks minder en is een stuk goedkoper imo.

Verder krijg je een 850W voeding ook bijna nooit vol en ipv een QX6700 kan je beter de Q6600 nemen die iets van 300 Mhz langzamer is.

Al met al ben je dan een bijna 1000 euro goedkoper uit ;)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 09:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dutch_Razor schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:19:
Overbodig die dual 8800 Ultra, een single doet net 1000 3D Marks minder en is een stuk goedkoper imo.

Verder krijg je een 850W voeding ook bijna nooit vol en ipv een QX6700 kan je beter de Q6600 nemen die iets van 300 Mhz langzamer is.

Al met al ben je dan een dikke 1000 euro goedkoper uit ;)
En voor dat geld koop je een leuke laptop, hoef je ook niet te kiezen :)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat kan ook nog, Macbookje voor 1049 euro ;)

Edit: Of deze pricewatch: Asus F3SV-AS018C

Met 8600 graka, volgens mij ook nog een betere dan die uit de laptop in de TS (x1700)

[ Voor 65% gewijzigd door Dutch_Razor op 26-07-2007 11:25 ]

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:29
Ik zou ook niet kiezen, maar beide nemen. Dat heb ik destijds ook gedaan en nog geen moment spijt gehad. Zeker met het mooie weer is het handig om af en toe even lekker snel je laptop te pakken.

Verwijderd

Ja idd voor 3000 euro kan je een laptop EN pc kopen die alle games makkelijk op high draaien!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik wil er eigenlijk wel 5 jaar mee kunnen doen met dit systeem, want ik wil hem voor de zaak kopen.
Dus ik moet er even tegen aan kunnen.
Beide kopen is geen optie, ik heb al een laptop van dell inspiron 5100 met xp home :)
Ik wil snelheid, en dat eigenlijk in hoofdletters ;-)

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
tja je kunt voor die computer gaan of je bouwt hemzelf met betere specs voor dezelfde prijs.
Dan ben je klaar voor de toekomst

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:29
Tja 5 jaar is niet niks.... Is het niet handiger om er voor te zorgen dat je een goede computer nu koopt met vooral de behuizing/voeding/scherm/randapparatuur op de toekomst kopen en dan na 2 a 3 jaar een keer het moederbord/proc/geheugen/vidkaart gaan upgraden?
Over 2 a 3 jaar zijn alle onderdelen vast en zeker weer een factor 2 sneller...
Als je nu het dubbele gaat betalen voor die 10 a 20% extra snelheid die je toch niet nodig hebt op het moment...

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:40
Als je nu een PC koopt van 1500 euro, en over 1 à 2 jaar upgraded, dan heb je heel lang een Top of the Line PC. Veel beter dan nu een PC van 3000 euro kopen.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12-2025
Killzone schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:01:
Als je nu een PC koopt van 1500 euro, en over 1 à 2 jaar upgraded, dan heb je heel lang een Top of the Line PC. Veel beter dan nu een PC van 3000 euro kopen.
Hou je dus ook nog 1500 euro over waar je zeker ook nog een hele leuke laptop voor kan kopen...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit soort topics worden niet langer toegestaan zie Wat is er nu anders in CSL?

dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.