Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Faxserver config genegeerd door fax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Titel vond ik wat lastig te formuleren dus ik zal zo goed mogelijk het probleem te omschrijven.

We hebben een eigen gemaakte Faxserver (delphi 7). Deze faxserver leest bestanden uit die in een directory staan en stuurt deze naar de fax.
Het is mogelijk om aan te geven hoevaak de faxserver de fax probeerd te sturen als het mislukt.
var RESCHEDULE_COUNT
Tevens is mogelijk om aan te geven wanner de volgende try is.
var RESCHEDULE_TIME

Stel ik zet RESCHEDULE_COUNT op 10 en de RESCHEDULE_TIME op 5 (min).

Nou is het zo dat er om de 70 sec de faxjob opnieuw wordt verstuurd en na 5 try's de faxjob op pauzed komt te staan.

Mijn vraag is:
Kan het zijn dat de fax (machine) configuraties van de faxserver negeerd en eigen instellingen naleeft?
Het punt is dat namelijk maar 1 klant hier last van heeft. Maar ik weet niet welke fax hij gebruikt.
In de code van onze faxserver kan ik niks terug vinden van de 70 sec en de blijkbaar 5 max try's.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kun je wat meer toelichten? Met de (wel erg magere) informatie die je ons nu verschaft kunnen wij ook niet veel. En ik zie (in eerste opzicht) ook niet wat dit dan in PRG doet.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@TS : begrijp ik goed dat jullie een eigengemaakt software pakketje hebben en dat jullie zelf niet snappen wat wat doet???

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

@TS: Over welke fax machine heb je het? Noem eens het merk/type. Via welk protocol communiceer je met de fax? Als je zelf een 'faxserver' hebt geschreven, waarom gebruik je dan nog een extern fax apparaat en niet direct via een modem de fax versturen zodat je 'in control' blijft?

En wat stel je precies in? Het aantal keren dat de faxserver probeert de fax naar de fax machine te sturen of het aantal keren dat de fax machine probeert de fax te versturen naar een andere fax machine?

Kort antwoord op je vraag: JA. Daarnaast neem ik aan dat de 70 seconden en 5 timeout een instelling is en zal daarom niet in je code staan. Dat zal waarschijnlijk bij de klant in een .ini/.xml bestand staan of misschien zelfs wel in de registry.

En waarom bel je niet even met de bedrijf waar jouw software niet werkt om te vragen welke fax machine zij gebruiken?

Wat heb jij zelf aan debugging gedaan? Wat hebben jouw collega's inmiddels al gedaan?

If it isn't broken, fix it until it is..