Toon posts:

Is een forumpost een artikel waard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over dit artikel: "Specificaties GeForce 8800-opvolger bekend"

Als je goed kijkt, dan is dit puur en alleen naar aanleiding van een forum post van een iemand, zonder enige bron vermelding. In dat soort forum's zitten altijd allerhande grapjurken, die de meest wilde geruchten verspreiden, maar vrijwel nooit dat je daar daadwerkelijke informatie vindt.

Ik vraag me sterk af waarom een dergelijke post een artikel op tweakers krijgt. Er is geen bronvermelding, en de informatie lijkt uitermate dubieus. Is die Erik Larson die dit verhaal vertelt zo'n bekende betrouwbare bron???

Graag wat meer informatie over de inschatting van de redactie over de geloofwaardigheid.... Het zou betreurenswaardig zijn als Tweakers klakkeloos ieder gerucht gaat overnemen dat ergens op een forum verschijnt....

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik vind het vooral betreurenswaardig dat, omdat we één forumpost als bron gebruiken en vermelden dat er geruchten opgedoken zijn over de specificaties van de opvolger van de 8800, er meteen gevreesd wordt dat we "elk gerucht klakkeloos gaan overnemen dat ergens op een forum verschijnt". Schatten onze lezers ons dan echt maar zo hoog in?

Dit specifieke bericht heeft het wel tot onze frontpagina geschopt omdat
1) Er sowieso al niet heel veel nieuws te vinden is in de vakantieperiode
2) De claims wel realistisch lijken, of op zijn minst niet helemaal uit de lucht gegrepen lijken
3) We ook in het bericht vermelden dat het om een forumpost gaat en het niet om absolute zekerheden gaat

Nu ik het bericht herlees, ga ik echter wel met je mee dat de nuancering iets duidelijker mag. Ik zal dan ook nog even nèt iets duidelijker maken dat het om geruchten gaat.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 20:48
zo lang het page impressions oplevert is het toch goed ? ;)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
elmuerte schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:58:
zo lang het page impressions oplevert is het toch goed ? ;)
en bedankt voor zowel de insinuatie als de toevoegende opmerking ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten