Toon posts:

IBM DTLA 13,5 gig 7200 rpm maar 15mb/s!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, dit is dus het probleempje. De HD is aangesloten op een Promise UDMA 100 controller (a7v mamaplank) maar in HD Tach haal ik maximaal 15 mb/s... rest van de getalletjes klopt wel met wat 'hoort' (hier gezien op ouder topic). Wat doe ik fout? Ik gebruik goeie kabel en 1.60 build 25 promise drivers op dus mijn A7V.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand ook maar een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het eraan liggen dat hij 1966kb cache aangeeft in die IBM tool? Hoort toch 2048kb te zijn? Maar maakt dit zo'n groot performance verschil...

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Op vrijdag 09 februari 2001 19:16 schreef Jeronimus het volgende:
Hallo, dit is dus het probleempje. De HD is aangesloten op een Promise UDMA 100 controller (a7v mamaplank) maar in HD Tach haal ik maximaal 15 mb/s... rest van de getalletjes klopt wel met wat 'hoort' (hier gezien op ouder topic). Wat doe ik fout? Ik gebruik goeie kabel en 1.60 build 25 promise drivers op dus mijn A7V.
Heb je DMA aangevinkt staan in je windows my computer properties yada yada?

Verders die cache is o-k, de paar missende KB die je minder hebt worden gebruikt voor de firmware alleen staat dat zelden zo aangegegeven en zeggen ze gewoon letterlijk hoe groot de cache CHIPS zijn, niet hoeveel feitelijke ruimte je overhoud.

Verwijderd

Topicstarter
je kan die bij die promise-drivers geen DMA aanvinken. Heeft iemand misschien een proggie om in DOS of zoiets te kijken hoe snel het maximaal kan, dan weet ik dat het aan iets van vage drivers ligt of zoiets.......

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 13:34
Mn DTLA 13.4G geeft 6000KB/sec, in NERO 5 (het enige programma wat ik heb, dat een benchmark kan tonen, bij preferences).
Weet je zeker dat het kb is en geen kB of KB, dat maakt verschil :-)
(heb een BE6-2 met ingebouwde udma/66)
Overigens dat er minder cache aangegeven wordt is logisch, wordt wat gebruikt voor microcode.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb gezien in divers topics hier op GoT dat deze schijf 30 à 40 mb/sec haalt. Dat is natuurlijk een stukkie meer dan mijn 15 mb/s. Daarom weet ik zeker dat er iets mis is want verder is mijn systeem zeker wel snel...
Pagina: 1