Fuji S8000fd: 8MP, 18X zoom, beeldstabilisatie

Pagina: 1
Acties:
  • 4.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.fujifilmusa.com/images/DigitalCamera/product/871645_s8000fd_ov1_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fujifilmusa.com/images/DigitalCamera/product/871647_s8000fd_ov2_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fujifilmusa.com/images/DigitalCamera/product/871649_s8000fd_ov3_l.jpg

Specs
  • 8 megapixel
  • 18x zoom: 27-486mm (F2.8-F4.5)
  • 1/2.35" sensor
  • 2.5" LCD / 230.000 pixels
  • ISO1600 in volle resolutie
  • ISO3200/6400 in 4MP resolutie
  • face detection
  • sensor-shift beeldstabilisatie
  • video: 640x480/30fps mono
  • xD, SD, SDHC
  • grootte: 111 x 78 x 79mm
  • gewicht: 412g
Volledige specs

Dit is dus de eerste Fuji met beeldstabilisatie!
Maar: geen zoom- of focusring.

Prijs: pricewatch: Fuji FinePix S8000fd

Reviews
DPReview

[ Voor 63% gewijzigd door Twister336 op 02-12-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
De hoge-ISO prestaties zullen wellicht minder goed zijn dan andere recente Fuji's.
S6000fd: 6MP - 1/1.7" sensor
S8000fd: 8MP - 1/2.5" sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wat een lomp specs geil apparaat en nog lelijk ook. 18x zoom met iso 6400...ben benieuwd wat je voor plaatje krijgt op iso6400 en 486mm.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23

Tarin

Just plain weird.

Op papier erg netjes: een fatsoenlijke hoeveelheid groothoek, flink tele, 'echte' beeldstabilisatie en hoge ISO-waarden beschikbaar.
Qua ergonomie lijkt hij alleen een beetje jammer (ben, zeker met een dergelijk idioot zoombereik, toch wel fan van een zoomring), en helaas geen externe flits-schoen.

Nu maar afwachten of het niet net zo'n teleurstelling is als de Olympus SP-550 UZ.. die had ook het probleem van 'hele fraaie specs, maar het totaalplaatje is brak'.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs is erg laag. Helaas weer AA voor Fuji Ben ook benieuwd welke sensor ze erin gooien, maar ik ben bang dat dat niet een paradepaardje zal worden.

Verder zal dit wel echt het einde zijn van xD. Het lijkt daarnaast ook nog eens een race te worden voor de langste telezoom. Volgens mij is er meer markt voor compacte modellen met een zoom tot 200-300 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Tarin schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:02:
Nu maar afwachten of het niet net zo'n teleurstelling is als de Olympus SP-550 UZ.. die had ook het probleem van 'hele fraaie specs, maar de het totaalplaatje is brak'.
De S8000fd toont opvallende gelijkenissen met de Olympus. Dubbele beeldstabilisatie (hoge ISO en sensor-shift), hoge 15fps burstrate in lage resolutie, absurd hoge ISO in lage resolutie.
Maar wat ik nog het meest opvallend vind is het zoombereik. Die is bij beide camera's 4.7-84.2mm. Ze hebben ook alletwee een 1/2.5" sensor maar ze hebben toch een verschillend 35mm equivalent:
Olympus: 28-504mm
Fuji: 27-486mm
Dat klopt toch niet volgens mij. Het lijkt me duidelijk dat Fuji dezelfde camera als de Olympus wilde maken maar dan met net iets betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
De volledige specs staan intussen op de Fuji website (toegevoegd aan startpost).
De sensor is toch een tikkeltje groter: 1/2.35"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met Nomad.
Na (of tegelijkertijd met) de megapixel race, is nu ook de optische zoom race begonnen. De Fuji heeft 18x en de Olympus 15x dus de Fuji is beter. :+ Nog zo'n speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier staat ook de brochure: http://www.fujifilm.com/p...inepix_s8000fd/index.html
http://www.fujifilm.com/p..._s8000fd_catalogue_01.pdf

(vind het ook een wat nettere site dan de USA versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Whehe, bij het zien van de fratsen in compacts de laatste tijd schieten me sowieso de tranen in de ogen :'( :D iso6400's die alleen werken op de helft van de MP's (gepushte iso3200's die vervolgens, omdat de ruis anders écht te tragisch wordt, gelijk worden gedownrezzed), 18x zoomlenzen (ingebouwd fish, anyone? Om maar te zwijgen over andere optische aspecten, emopixels en stabilisatie. En zich toch maar afvragen waarom ze vinden dat 'hun vorige cam' net wat meer punch heeft dan 'de grote'.

Opzich moedig ik de ontwikkelingen van IS en VR in compacts zeker aan, net zoals hoge iso's / lage ruisniveaus. Maar dan die prut als 18x zoomlenzen, kom op zeg... hoeveel baggeroptiek wil je?
Nomad schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:37:
Wat een lomp specs geil apparaat en nog lelijk ook. 18x zoom met iso 6400...ben benieuwd wat je voor plaatje krijgt op iso6400 en 486mm.
Het ironische hierbij is ook nog dat júist op 486mm die iso6400 sneller tevoorschijn zal komen dan bij bijvoorbeeld 120mm :'(

Laat ze nou toch álsjeblieft gewoon eens een prosumer maken met een gestabiliseerde 28-200 lens, 28-300 max en een beetje grote superCCD erin (s9600-sensor is al gek zat). Ik snap dat de merken onderling wat betreft concurrentie tegen elkaar op moeten boksen, maar als je écht een goede prosumer neerzet met een 28-200 lens en zorgt dat er niet anders dan lovend over gereviewed kan worden, krijgt dat ding vanzelf naam imho....

[ Voor 36% gewijzigd door Henk op 27-07-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Men had gewoon de S6500 moeten voorzien van stabilisatie. Dan was men prima tevreden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we ons maar troosten met het feit dat de stabilisatie goed zal werken, als Fuji tenminste wat heeft meegepakt van hun Technostabi verrekijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Aangezien het geen OIS is maar een sensor shift techniek zal deze naar alle waarschijnlijkheid minder goed werken dan bijv. de Panasonic versie.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:05:
Aangezien het geen OIS is maar een sensor shift techniek zal deze naar alle waarschijnlijkheid minder goed werken dan bijv. de Panasonic versie.
Hangt er een beetje vanaf ;) Deze techniek is wel weer nieuwer, plus dat OIS op een dSLR fijn is omdat dan ook je zoekerbeeld gestabiliseerd is, maar op een prosumer heb je een EVF of Liveview, en geldt dat voordeel dus niet meer, want daar geeft sensor-shift óók een gestabiliseerd 'zoekerbeeld'. Het is een beetje afwachten. Ongeveer hetzelfde verhaal als dat globaal geldt dat meer megapixels op zelfde oppervlak = meer ruis, maar aan de andere kant ontwikkelt men wel. Bijvoorbeeld een D100 (1st gen 6mp sony CCD) tegenover een D40 (5th gen 6mp sony CCD) is nogal een verschil wat betreft ruis etc.

Ik zou dus ook niet zomaar willen roepen dat de ruisprestaties van deze cam per definitie veel slechter zullen zijn dan van zijn voorloper. Wat optiek betreft is dat een ander verhaaltje, daar zijn de natuurkundige wetten wat minder makkelijk te buigen/breken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 27-07-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
Als deze camera een beetje leuke prestaties weet neer te zetten ben ik zeker geinterresseerd. Alleen over de ruis heb ik mijn twijfels. Ik denk dat ik één van de grootste ruishaters ter wereld ben maar als deze iets weet neer te zetten alla sony h2 denk ik dat dit best mijn volgende camera zou kunnen worden. Wel even wachten tot hij wat goedkoper is, $399 is nog niet echt binnen mijn budget. De beeldstabilisatie zal wel goed zitten. Fuji heeft met haar vorige modellen bewezen dat door naar een hogere iso te grijpen best goede foto's te maken zijn. Fuji heeft gewoon minder ruis dan de concurrentie bij hogere iso's. Owja ik lees net dat er ook een opvolger voor de S5700 op komst is. http://www.dpreview.com/news/0707/07072607fujifilms5800.asp

[ Voor 35% gewijzigd door Eksit op 27-07-2007 16:29 ]

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:15

Theo

moederbord

Ik haal uit de specs welke DPreview heeft staan:

Scene modes:
• Underwater wide 1
• Underwater wide 2
• Underwater macro

Wat wil dit zeggen? Is de camera waterdicht en kan hij onder water gebruikt worden? Of is alleen de lens waterdicht, en kan de lens een paar cm in het ater worden gestoken?

Verder heb ik echt mijn tweifels over de camera. De lens is in drie delen uitschuifbaar. Dit moet dus veel lenzen betekenen, en dit betekent helaas ook kwalitatief mindere foto's, helemaal als je het mini ccd'tje meeneemt :'(

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

theodouma schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:53:
Ik haal uit de specs welke DPreview heeft staan:

Scene modes:
• Underwater wide 1
• Underwater wide 2
• Underwater macro

Wat wil dit zeggen? Is de camera waterdicht en kan hij onder water gebruikt worden? Of is alleen de lens waterdicht, en kan de lens een paar cm in het ater worden gestoken?

Verder heb ik echt mijn tweifels over de camera. De lens is in drie delen uitschuifbaar. Dit moet dus veel lenzen betekenen, en dit betekent helaas ook kwalitatief mindere foto's, helemaal als je het mini ccd'tje meeneemt :'(
Denk dat er een water-case bij gekocht kan worden die er dus voor zorgt dat de camera waterdicht wordt. Kost meestal wel een flinke bak geld zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Aangezien de sensor way kleiner is en de megapixels omhoog zijn gegaan zal de camera *DUS* meer ruis hebben. Dit is niet door technologie te veranderen. Op elke, kleinere, sensoreenheid valt nu eenmaal minder licht: minder dynamisch bereik én meer ruis. Dat men dit met foesjes en/of ruisonderdukking optisch weet te verminderen zegt niets. Het is niet voor niets dat élke serieuze camera een heel grote sensor heeft. Kleine sensor + veel megapixels IS ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nomad schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:57:
[...]

Denk dat er een water-case bij gekocht kan worden die er dus voor zorgt dat de camera waterdicht wordt. Kost meestal wel een flinke bak geld zo'n ding.
Of je krijgt gewoon een mooi blauw/groen waasje over je foto, bij wijze van onderwater effect :P

Laten we de tests even afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Henk schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:08:
[...]

Of je krijgt gewoon een mooi blauw/groen waasje over je foto, bij wijze van onderwater effect :P

Laten we de tests even afwachten ;)
Dat zou wel heel erg zijn of een mooi bordertje eromheen ofzo zoals sommige telefoons kunnen :P.

(trouwens henk, nu jij bent over gestapt zit ik ook steeds meer met canon in mijn hoofd, wat doe je me aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
1 woord: lelijk
Dat wordt dus toch een FZ18 van panasonic waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Juist, want een camera koop je nu eenmaal puur en alleen om het feit hoe 'ie *er uit ziet*. Prima gedachtengang! De ontwerpers van de leuke Ixusjes en de glimmende Sony'tjes met brakke sensors zullen trots op je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Brad Pitt schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:57:
Juist, want een camera koop je nu eenmaal puur en alleen om het feit hoe 'ie *er uit ziet*. Prima gedachtengang! De ontwerpers van de leuke Ixusjes en de glimmende Sony'tjes met brakke sensors zullen trots op je zijn.
wees eens liev voor elkaar O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even melden dat dit gedrocht de schuld is van iedereen die een Pana FZ-xx heeft verkozen boven een Fuji Sxxxx
Fuji is ook niet gek, als hun superieure sensortechniek zich niet vertaalt in meer winst, dan maar geen superieure sensortechniek.
IS-addicts, jullie worden bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
Brad Pitt schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:57:
Tsjaaa... het moet natuurlijk nog blijken hoe de sensor van de Fuji het doet, 't is in ieder geval maar een kleintje en niet de super-CCD.
En ik koop een camera inderdaad OOK (o.a.!) om hoe die eruit ziet. Daarom wil IK geen spiegelreflex (te groot / te veel om mee te zeulen) en zo'n "opgewonden" zoom-modus zoals de Fuji laat zien maakt't ook wat lastiger om je zoom discreet te gebruiken ;)
Over smaak valt niet te twisten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dan kan je beter een Panasonic TZ3 nemen natuurlijk. Ook een waanzinnig zoombereik, lekker klein, en ziet er erg okay uit. De sensor in de 8000 is niet van Fuji en zal dus ook gewoon een zelfde soort ruis hebben als de concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:10:
Ik wil even melden dat dit gedrocht de schuld is van iedereen die een Pana FZ-xx heeft verkozen boven een Fuji Sxxxx
Fuji is ook niet gek, als hun superieure sensortechniek zich niet vertaalt in meer winst, dan maar geen superieure sensortechniek.
IS-addicts, jullie worden bedankt.
Graag gedaan ;)
Het SuperCCD sprookje is sterk overroepen. Die sensoren zijn een stuk groter dan vergelijkbare sensoren in die klasse en ze hebben minder pixels.
Het grootste nadeel van een grotere sensor is dat de lens ook groter moet zijn. Als een fabrikant een compact camera met zo'n sensor op de markt wilt maken heeft hij drie keuzes:
1) een grote lens gebruiken
2) een lichtzwakke lens gebruiken
3) het zoombereik beperken

1) is eigenlijk geen optie want dan is het geen compact meer.
Dus de Fuji camera's met SuperCCD sensor hebben lichtzwakke lenzen en/of een beperkt bereik (tov. de concurrent).

In de praktijk betekent dit dat SuperCCD camera's een voordeel hebben op de groothoek waar ze even lichtsterk zijn en waar IS minder nuttig is maar vanaf je een beetje begint te zoomen ben je in één klap alle voordelen van die sensor kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sensors zijn even groot als die in de FZ-x0 serie ;)
En dan is het met FZ-50 vs. S9600 is het ook maar 10 vs 9 Megapixels.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb even -alle- berichten die offtopic waren, getrashed: om de vraag voor te zijn 'waarom niet afgesplitst naar apart topic?' is omdat het al 12847653 keer is behandeld hier en elders op het web.

Graag nu verder over deze Fuji S8000fd zelf, dank u. Als je niks over de cam zelf te melden hebt qua info en ervaringen, post dan gewoon niet.

[ Voor 88% gewijzigd door Remy op 30-07-2007 16:22 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nog een keer zo en het blijft niet bij een modbreak.

[ Voor 80% gewijzigd door Remy op 31-07-2007 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De eerste f50fd "review" is er nu ook, in het Japans helaas nog wel maar de plaatjes zijn gewoon te bekijken natuurlijk. De s8000 had ook deze sensor kunnen hebben, had dat wel verwacht. Helaas zijn de hogere ISO shots erbarmelijk, een resultaat van teveel megapixels op een kleine sensor.
Ben bang dat dat met de s8000 minimaal even erg gaat worden aangezien daar een nog kleinere (normale) sensor in zit.. Gelukkig zal de stabilizer wel iets helpen, hoef je niet elke keer de ISO's omhoog te knallen. Nu maar afwachten wanneer de s8000 samples ergens te vinden zijn.

• Twister336
  • Niet online
Twister336 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:44:
[...]
De S8000fd toont opvallende gelijkenissen met de Olympus. Dubbele beeldstabilisatie (hoge ISO en sensor-shift), hoge 15fps burstrate in lage resolutie, absurd hoge ISO in lage resolutie.
Maar wat ik nog het meest opvallend vind is het zoombereik. Die is bij beide camera's 4.7-84.2mm. Ze hebben ook alletwee een 1/2.5" sensor maar ze hebben toch een verschillend 35mm equivalent:
Olympus: 28-504mm
Fuji: 27-486mm
Dat klopt toch niet volgens mij. Het lijkt me duidelijk dat Fuji dezelfde camera als de Olympus wilde maken maar dan met net iets betere specs.
En nu is er ook de Olympus SP560UZ met hetzelfde bereik (27-486mm) en een nog iets grotere sensor (1/2.3").
Het zijn mooie tijden voor ultrazoom-fans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Aankondiging van Fujifilm Nederland: https://www.fujifilm.nl/f...1dd5ad11a7ba760c8e15e.php
Verkrijgbaarheid en prijs
De FinePix S8000fd is verkrijgbaar bij FUJIFILM-dealers vanaf half september voor een adviesverkoopprijs van € 399.00

Prijzen zullen worden aangekondigd naarmate de introductiedatum nadert.
Op de genoemde pagina staan ook foto's van het apparaat in hoge resolutie.

Ik heb bij enkele aanbieders al een prijs van 369 gezien. Maar het is pas zeker wat het apparaat kost als hij daadwerkelijk te koop is..

[ Voor 95% gewijzigd door njitter op 03-09-2007 11:20 ]

• njitter
  • Niet online
De Owners Manual is nu ook te downloaden: http://www.fujifilm.com/p...pix_s8000fd_manual_01.pdf (4.9 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
De eerste amateur-foto's zijn beschikbaar: http://picasaweb.google.com/Allankyoto
Je kan hier ook de originele foto's downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Als dit het resultaat is van hun iso6400, laat het dan gewoon uit je camera. Dit gaat toch werkelijk waar nergens over?

Afbeeldingslocatie: http://www.photoreview.com.au/reviews/advanced/ISO6400.jpg

Op iso800 is het al niet echt lekker, weinig detail:

Afbeeldingslocatie: http://www.photoreview.com.au/reviews/advanced/ISO800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50
Sick Nick schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:16:
Als dit het resultaat is van hun iso6400, laat het dan gewoon uit je camera. Dit gaat toch werkelijk waar nergens over?
Hoezo? Best mooie aquarel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
ISO6400 is ook op een lagere resolutie. Weinig zinvol dus ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Even een kickje. Zijn er ondertussen mensen die deze camera in huis hebben of er al mee gespeeld hebben?
Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen deze camera en de Panasonic FZ18

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn zou ik geen van beide kiezen. Zojuist even bij Kamera-Express.nl wat prijzen vergeleken, als je bereid bent €40 meer te betalen kun je de S9600 van Fuji kopen. Niet echt een nieuw model meer (geen idee of er vervanging klaar staat) maar wel superieur qua sensor. Nadelen: kortere lens (tot 300mm) en geen IS.
Wellicht interessant om mee te nemen in de overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Xanion schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:10:
Even een kickje. Zijn er ondertussen mensen die deze camera in huis hebben of er al mee gespeeld hebben?
Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen deze camera en de Panasonic FZ18
Lees even de review van de FZ18 op dpreview. Daar wordt vergeleken met de S8000fd.
Volgens hen is de FZ18 momenteel de beste ultrazoom.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:38:
Om eerlijk te zijn zou ik geen van beide kiezen. Zojuist even bij Kamera-Express.nl wat prijzen vergeleken, als je bereid bent €40 meer te betalen kun je de S9600 van Fuji kopen.
Dan zou ik eerder voor de S6500fd gaan. Die is recenter, heeft een betere sensor en is 130 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eensch, had even over dat model heen gekeken maar inderdaad: lens van S9500 en sensor van F30 is wel een geschikte combinatie. Heb zelf de S9500 gehad en ik heb 300mm als ruim voldoende ervaren (geldt natuurlijk niet voor ieders manier van fotografie). @Xanion: hiermee kun je mooi bekijken welke mm's je tot nu toe veel gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Twister336 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:24:
[...]

Lees even de review van de FZ18 op dpreview. Daar wordt vergeleken met de S8000fd.
Volgens hen is de FZ18 momenteel de beste ultrazoom.

[...]

Dan zou ik eerder voor de S6500fd gaan. Die is recenter, heeft een betere sensor en is 130 euro goedkoper.
Had die s6500 ook gezien, alleen is die volgens mij niet meer te verkrijgen. FotoKonijnenberg heeft 'm al niet meer erbij staan. Bij de winkels die in de Pricewatch staan staat ie overal op uitverkocht.
De opvolger va de S9500 is misschien wel wat :) weet alleen niet wanneer die mocht komen.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:47:
Eensch, had even over dat model heen gekeken maar inderdaad: lens van S9500 en sensor van F30 is wel een geschikte combinatie. Heb zelf de S9500 gehad en ik heb 300mm als ruim voldoende ervaren (geldt natuurlijk niet voor ieders manier van fotografie). @Xanion: hiermee kun je mooi bekijken welke mm's je tot nu toe veel gebruikt hebt.
300mm is voor mij ook voldoende. Zal de FZ-18 ook niet pakken vanwege het kunnen tot 504, maar vooral vanwege de groothoek gecombineerd met flink tele. Maar een 28-300 zou voor mij inderdaad genoeg zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Xanion op 09-11-2007 15:59 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intro S7000: 29 juli 2003 (min of meer voorganger van de S9500)
Intro S9500: 28 juli 2005
Intro S9600: 24 augustus 2006 (erg kleine update t.o.v S9600)
Intro S9700(?): zou min of meer nu kunnen zijn, najaar 2007...
Ik vrees echter dat Fuji met de concurrentie mee gaat (moet) en dus de ingeslagen weg van de S8000fd blijft volgen. Mee met de trends 'megapixels' en 'zoomratio' i.c.m glad uiterlijk. In kan me zo voorstellen dat het bonkige formaat van de S9xxx als lastig / onaantrekkelijk wordt ervaren wanneer je de camera als borstzak model wil gebruiken (gaat niet passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Review op DPReview.
Iets betere prestaties op ISO400 en ISO800 maar op alle andere gebieden inferieur tov. de Panasonic FZ18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Twister336 schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:05:
Review op DPReview.
Iets betere prestaties op ISO400 en ISO800 maar op alle andere gebieden inferieur tov. de Panasonic FZ18.
De FZ18 scoort ook op alle andere punten gelijk of hoger dan de S8000fd

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms8000fd/page17.asp

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz18/page16.asp
Pagina: 1