Whehe, bij het zien van de fratsen in compacts de laatste tijd schieten me sowieso de tranen in de ogen

iso6400's die alleen werken op de helft van de MP's (gepushte iso3200's die vervolgens, omdat de ruis anders écht te tragisch wordt, gelijk worden gedownrezzed), 18x zoomlenzen (ingebouwd fish, anyone? Om maar te zwijgen over andere optische aspecten, emopixels en stabilisatie. En zich toch maar afvragen waarom ze vinden dat 'hun vorige cam' net wat meer punch heeft dan 'de grote'.
Opzich moedig ik de ontwikkelingen van IS en VR in compacts zeker aan, net zoals hoge iso's / lage ruisniveaus. Maar dan die prut als 18x zoomlenzen, kom op zeg... hoeveel baggeroptiek wil je?
Het ironische hierbij is ook nog dat júist op 486mm die iso6400 sneller tevoorschijn zal komen dan bij bijvoorbeeld 120mm
Laat ze nou toch álsjeblieft gewoon eens een prosumer maken met een gestabiliseerde 28-200 lens, 28-300 max en een beetje grote superCCD erin (s9600-sensor is al gek zat). Ik snap dat de merken onderling wat betreft concurrentie tegen elkaar op moeten boksen, maar als je écht een goede prosumer neerzet met een 28-200 lens en zorgt dat er niet anders dan lovend over gereviewed kan worden, krijgt dat ding vanzelf naam imho....
[
Voor 36% gewijzigd door
Henk op 27-07-2007 09:10
]