Compleet PC maar vraag over Koeler & DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-01 13:46

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Eindelijk is het zover, ik ga een nieuw systeem kopen en ben bijna 100% klaar. Alleen heb ik toch nog enkele kleine vragen. Hoofdzakelijk zal de PC gebruikt worden voor gamen en internet. Ik wil dus diverse games high of maximaal kunnen spelen. Overklokken in uit den boze aangezien ik daar gewoon geen ervaring mee heb en ook geen interesse in heb.

Ik hoop dat ik de opbouw van dit topic goed genoeg is voor de keuring ;)

Informatie:

Moederbord: Asus P5K
Processor: Intel Core 2 Quad, Q6600 (2.4)
Intern Geheugen: Nanya DDR2/800 2048
Voeding: FSP Blue Storm II 500W
Videokaart: XFX NVIDIA GeForce 8800GTS 320MB DDR3
Kast: Coolermaster Centurion 5 zw (excl. voed)
Kaartlezer: Apacer 16:1 kaartlezer intern USB2.0 zw
Harde schijf: Harddisk intern 320 GB 7200/8MB
DVD-Brander: NEC ND3550 DVD±R/RW Dual Layer OEM Zwart
Floppy: Floppy Disk Drive 3,5` 1.44 MB Zwart
Koeler: Koeler LGA775 tm 3.4 GHz AVC Heatpipe

Onderbouwing:

Ik heb gekozen voor de Q6600 vanwege de recente prijsdalingen en dat deze redelijk toekomstgericht is. Dat is de zelfde reden waarom ik de Aus P5K gekozen heb. Ik heb niet voor de meeste ultieme videokaart (GTX) gekozen maar ga ik voor de 8800GTS 320MB zodat ik over twee jaar weer eens kijken voor een betere kaart. Geld speelde natuurlijk wel een rol (budget 1000-1100) en ik heb vernomen dat de 320MB kaart momenteel niet veel "slechter" is dan de 640MB aangezien de meeste games gemakkelijk met de 320MB gespeeld kan worden. Betreffende HDD ben ik van mening dat 320 meer dan genoeg is voor mij (ik download niet zoveel en meestal gooi ik het dan weer weg na een tijdje). Over de overige specs heb ik dus enkele vragen.

Vragen:

Is er een wezelijk verschil als je DVD brander Sata is of IDE?
Heb ik een aparte koeler nodig zoals in de specs staat beschreven als je niet gaat overklokken?
Hoewel de HDD de specs heeft van 7200/8 MB, kan ik ook voor het volgende gaan: 500GB met een cache 16MB. Is hier ook een wezelijk aanwezig betreffende gamen?

Dat waren mijn enige vragen nog voordat ik ga bestellen. Ter info, het systeem word in een winkel besteld dus niet via een webshop.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er is geen keurig meer in feite, er wordt slechts gekeken naar de doeleinden sinds het nieuwe beleid. ;)

Je eerste antwoord m.b.t. het verschil tussen een SATA en IDE brander is eenvoudig te vinden. Ik heb het antwoord nog in de afgelopen dagen langs zien komen hier op GoT. Het verschil in cache en het verschil in merk/serie, wat daar vaak samen mee komt, is terug te vinden in benchmarks die o.a. staan opgeslagen in de BenchDB.

Zie ook: Wat is er nu anders in CSL?

Dit topic is gesloten.