Toon posts:

Verbindingsproblemen met Source games.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds ik een nieuw ADSL modem heb moeten aanschaffen heb ik verbindingsproblemen met Source games (met andere games/internetapplicaties heb ik totaal geen problemen gehad). Het betreft hier een Thomson Speedtouch 780WL (Wireless) computer maakt rechtstreeks verbinding met modem via utp kabel. ISP is XS4ALL.

Probleem: connection timed out
Deze melding krijg ik vlak nadat ik een server join, zo nu en dan dat ik langer dan 2 a 3 min op een server kan spelen voordat deze melding verschijnt.

Met met vorige ADSL modem (ook een Speedtouch, verouderd model) heb ik nooit problemen ondervonden met Source games. Kennelijk is het dus een probleem dat ontstaat in combinatie met: modem - computer - os. Als ik Vista draai dan ondervind ik vreemd genoeg geen problemen met Source games maar kwa performance loopt dat een stuk minder dus geen optie voor mij.

Configuratie:

Windows XP Prof (SP2)
ATi Radeon XT800 PE
Creative SB Audigy 2 ZS
Onboard NIC: Marvell Yukon Gigabit Ethernet
Mobo: Asus VIA boardje
IP zowel fixed als via DHCP geprobeerd.

De ingebouwde steam netwerk test (url ben ik vergeten) maar slaag ik op alle punten)

Things I did:

Diverse keren XP Prof opnieuw geinstalleerd.
Updaten drivers van geluidskaart, grafische kaart, mobo (VIA Hyperion), en onboard NIC. (verschillende versies geinstalleerd)
Updaten firmware Speedtouch, uitschakelen van zowel XP firewall als firewall van ADSL modem, op modem de ports laten forwarden die door Steam games worden gebruikt.

Het niet installeren van een thirdparty Firewall/Virusscanner ook geprobeerd.

Ook binnen Source games bezig geweest met diverse instellingen te wijzigen:

rate
cmd_rate
cl_updaterate
cl_rate, etc.
cl_timeout (extra hoog zetten)

Echter geen succes.

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
poorten open?

Verwijderd

Topicstarter
Poorten heb ik open (forward). De network Steam test geeft ook aan dat deze poorten gewoon open staan.

Verwijderd

Dit lijkt op een probleem dat er bestaat met de hidden mod.

Hier staan een aantal posts met mensen die ook jouw probleem hebben:

http://forum.hidden-source.com/search.php?searchid=122804

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:47:
Dit lijkt op een probleem dat er bestaat met de hidden mod.

Hier staan een aantal posts met mensen die ook jouw probleem hebben:

http://forum.hidden-source.com/search.php?searchid=122804
Pagina doet het niet.

Poorten heb ik open staan. Trouwens poorten openzetten schijnt ook alleen maar te moeten als ik een server opzet. Gisteren heb ik meer dan 5 min kunnen speleneop een CSS server, daarna probeerder ik een HL2DM server te joinen en na 20 seconden kreeg ik de melding connection timed out. Via net_graph 3 gekeken of ik iets opmerkelijks kon vinden, soms een beetje choke maar dat moet niet de oorzaak zijn.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 09:20:
[...]

Pagina doet het niet.

Poorten heb ik open staan. Trouwens poorten openzetten schijnt ook alleen maar te moeten als ik een server opzet. Gisteren heb ik meer dan 5 min kunnen speleneop een CSS server, daarna probeerder ik een HL2DM server te joinen en na 20 seconden kreeg ik de melding connection timed out. Via net_graph 3 gekeken of ik iets opmerkelijks kon vinden, soms een beetje choke maar dat moet niet de oorzaak zijn.
Mwa choke is idd niet echt de redenv an een timeout (overigens op te lossen (dus continu 0) door je rate op 156000 te zetten. Ik had ene choke van 97 met me nieuwe install/set-up :P )

Verder zie ik dat je XP meerdere keren opnieuw installed hebt. Heb je source/ CS-Strike al eens opnieuw installed ?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 09:39:
[...]

Mwa choke is idd niet echt de redenv an een timeout (overigens op te lossen (dus continu 0) door je rate op 156000 te zetten. Ik had ene choke van 97 met me nieuwe install/set-up :P )

Verder zie ik dat je XP meerdere keren opnieuw installed hebt. Heb je source/ CS-Strike al eens opnieuw installed ?
Steam heb ik meerdere keren opnieuw geinstalleerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 09:20:
[...]

Pagina doet het niet.

Heh bah, die link is nu weer dood. Dat gebeurd wel eens met dat forum dat een link niet meer bereikbaar is terwijl de pagina nog wel bestaat.
Misschien dat hier iets staat. Misschien dat de games die je wilt spelen de 220 versie hebben en jij wilt ze spelen met de oude 215 versie.
http://forum.hidden-source.com/showthread.php?t=7828

succes

Verwijderd

Topicstarter
Martini,

De link naar het forum beschrijft wel een hoop andere foutmeldingen, meldingen die ik niet krijg. Kan haast niet daaraan niet liggen aangezien ik Windows, Steam en Source games tig keer opnieuw gedownload heb en zo te zien worden al mijn Steam games wel geupdate.

Verwijderd

Heb je deze vraag ook gesteld op het steamforum? Misschien weten ze daar meer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:53:
Heb je deze vraag ook gesteld op het steamforum? Misschien weten ze daar meer.
Ik heb gezocht op het Steam forum over dit probleem maar geen juiste oplossing kunnen vinden. Gisteren heb ik HL2DM op XP 20 min achter elkaar kunnen spelen, daarna joinde ik een andere server en kreeg ik meteen een timed out melding.

Hierna heb ik Vista maar weereens geinstalleerd en nu geen problemen met Source games online. Ik laat het hier maar bij. Over enkele maanden schaf ik toch een nieuw systeem aan, misschien is het Steam + XP gedeelte hiermee opgelost.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:29
Staat het aantal maximum connections op je modem misschien wat laag ingesteld?
Ik heb dat probleem namelijk met UT99, zodra ik de serverlist ga refreshen en hij een gigantisch aantal verschillende connecties daardoor gaat openen, klapt mijn hele modem dicht.
Zie je in de modemlog ook dat de verbinding eruit klapt?

Verwijderd

het bestandje registry.blob (of zoiets) weghalen wil ook wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
Sypheron schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:34:
Staat het aantal maximum connections op je modem misschien wat laag ingesteld?
Ik heb dat probleem namelijk met UT99, zodra ik de serverlist ga refreshen en hij een gigantisch aantal verschillende connecties daardoor gaat openen, klapt mijn hele modem dicht.
Zie je in de modemlog ook dat de verbinding eruit klapt?
Hoe stel ik het aantal max. (tcp ip??) connecties in op m'n Speedtouch 780WL i? Ik heb in diverse pdf handleidingen en in het modem gespeurd maar kan niks vinden.

• Sypheron
Sorry maar ik heb geen flauw idee waar ik dat moet vinden in een speedtouch... heb even geprobeerd te googlen voor je, maar kwam zo snel ook niet echt iets tegen. Ben je de hele menustructuur van je webadmin al eens doorgelopen?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:31

Yucko

One clown to rule them all !

Grappig, van de week toevallig XS4ALL Ultimate geinstalleerd op het werk incl. Speedtouch 780WL en ik heb een over het algemeen uitvallende verbinding, dwz. ik start MSN (Miranda) op en om de x-aantal minuten vliegt de verbinding eruit.

Zelfde met een IRC-chat.

Pingen werd ik niet wijzer van, alleen maar de mededeling van 192.168.1.254 dat hij de genoemde host niet kan vinden en na een minuutje of 1 a 2 weer in de lucht is.

Aangezien we o.a. straks streaming radio gaan gebruiken wil ik wel eens weten of het probleem niet in het modem ligt. Daarom ben ik bezig met het regelen van een ander modem (Zyxel 661 of zoiets) om te kijken of het probleem daarmee verholpen is.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Sypheron schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 06:39:
Sorry maar ik heb geen flauw idee waar ik dat moet vinden in een speedtouch... heb even geprobeerd te googlen voor je, maar kwam zo snel ook niet echt iets tegen. Ben je de hele menustructuur van je webadmin al eens doorgelopen?
Ik ben het hele menu langsgelopen maar er is echt niet ergens zoiets in te stellen. In het menu is met de nieuwe firmware erg weinig dingen in te stellen vind ik itt m'n vorige modem.

Verwijderd

Topicstarter
JaJoah schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:41:
Aangezien we o.a. straks streaming radio gaan gebruiken wil ik wel eens weten of het probleem niet in het modem ligt. Daarom ben ik bezig met het regelen van een ander modem (Zyxel 661 of zoiets) om te kijken of het probleem daarmee verholpen is.
Ik heb vrijwel geen problemen met m'n nieuwe 780WL i alleen met Sources games geeft deze problemen.

Dit probleem is ook ontstaan toen ik het nieuwe KPN modem kreeg dus ik weet dat het aan het modem moet liggen of een combinatie van modem - nic - os.

Zal er met KPN te regelen zijn om een ander merk modem aan te schaffen? Ik zou ook wel de Zyxel 661 willen proberen.

• Sypheron
JaJoah schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 07:41:
Grappig, van de week toevallig XS4ALL Ultimate geinstalleerd op het werk incl. Speedtouch 780WL en ik heb een over het algemeen uitvallende verbinding, dwz. ik start MSN (Miranda) op en om de x-aantal minuten vliegt de verbinding eruit.
Dit soort dingen heb ik ook wel eens met mijn ZyXeL Prestige 2602HW, weet dus niet of je met een Zyxel erg veel opschiet.
Ik weet nog niet precies waar het aan ligt, want de ene keer heb ik de problemen wel, de andere keer niet. Heb nog niet uit kunnen vogelen waar het probleem nou ligt. Vind het in ieder geval vreemd dat de modem zegt dat er een "incoming call" is. SIP functies zijn helemaal uitgeschakeld, maar volgens google lijkt het eerder dat het een "call" is die de modem aanspreekt en geen voice functie... Ik word van de handleiding in ieder geval niet veel wijzer...

Verwijderd

Topicstarter
update: met veel moeite heb ik een oudere firmware versie geinstalleerd. Ik heb Intrusion Detection gedisabled (dit keer moest dit via telnet gebeuren) omdat ik in de event logs een udp_flood melding kreeg naar poorten 27005 / 27015. Ingebouwde firewall en Intrusion Detection staan nu uit volgens de webinterface maar als ik Source game speel, verbreekt ongeveer binnen 1 a 2 min de verbinding met de server. De volgende melding krijg ik in the event logs

00:18:03 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 10): Protocol: ICMP Src ip: 82.182.160.27 Dst ip: mijnip Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

Error 00:14:49 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 17): Protocol: ICMP Src ip: 82.182.160.27 Dst ip: mijnip Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
update: mogelijk probleem opgelost!

Na het downgraden van de firmware staat Intrusion Detection en de Speedtouch firewall inmiddels ook weer aan.
Toch poorten opengezet op het modem 27005 t/m 27015 (udp) en 27020 t/m 27050 (tcp) en probleem is tot dusver opgelost. ;)

Verwijderd

Wat een gedoe zeg! , maar het werkt allemaal weer! Nu maar hopen dat je niet compleet af gefragged wordt op de steamgames:P
Pagina: 1