KisMac kan driver niet vinden.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.652 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bezer
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-08-2025
Ik heb een MacBook Pro, intel dus... met Airport extreme.
KisMac heb ik gisteren geïnstalleerd, het programmatje om WEP beveiliging te kraken. Het probleem is, mijn driver wordt niet herkend.

Mijn Extreme kaart gegevens:

Type draadloze kaart: AirPort Extreme
Taalversie draadloze kaart: Wereldwijd
Firmwareversie draadloze kaart: 1.1.8.5
Huidig draadloos netwerk: linksys
Draadloos kanaal: 11

Bij de installatie wordt de kaart niet herkend, en bij preferences > driver kan ik "use as primary device" niet aanvinken (zie hieronder), waardoor het programma niet functioneert.
Bij Apple zou ik juist denken dat alles in één keer werkt omdat de hardware bij bijna alle macs hetzelfde is... iemand een idee wat het zou kunnen zijn??

Afbeeldingslocatie: http://schoollog.nl/uploads/persoonlijk/6676/tweakers.jpg

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Helaas. Op dit moment ondersteund KissMac nog niet de nieuwe Apple Airport Extreme card als Primary device (staat op de site trouwens!).

Mocht je echt het programma volledig willen gebruiken zul je een extern kaartje moeten aanschaffen.

Misschien is er wel een alternatief programma? .. Deze heb ik nog niet gevonden.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Bezer
oke.. thnx :)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:29

BCC

De nightly build heeft een half werkende driver. Hier kun je wel mee scannen, maar geen packets injecten.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Sterker nog, KisMac heeft nooit een werkende driver gehad voor de Airport-kaarten van Apple. Alleen 11Mbit kaartjes van Prism kunnen met packet injection werken. Die zijn praktisch niet meer te koop, en in een 54Mbit netwerk is het ook minder effectief. Ik zou er ook niet al te hard op rekenen dat KisMac binnenkort wel gaat werken (als in: packet injection) met Airport hardware.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Bezer
Op het kismac forum staat dat de R239 versie van hun wel werkt. Alleen snap ik niet direct hoe ik deze kan installeren.

http://kismac.de/_trac/changeset/239

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bezer schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:56:
Op het kismac forum staat dat de R239 versie van hun wel werkt. Alleen snap ik niet direct hoe ik deze kan installeren.

http://kismac.de/_trac/changeset/239
Patch applyen op je source en recompilen ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BCC

BCC

Gewoon de HEAD van de trunk uitchecken en compilen, maar zoals ik al zei: dan kun je scannen, maar niet injecten. Die patch heeft verder niet zoveel met het probleem te maken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Kismac is er nu trouwens helemaal mee gestopt. Vanwege strengere Duitse wetgeving is het ontwikkelen van netwerk scan en audit tools strafbaar geworden. Dat wordt dus op zoek gaan naar een ander programma voor de Mac.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• BCC

BCC

Mighty schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:46:
Kismac is er nu trouwens helemaal mee gestopt. Vanwege strengere Duitse wetgeving is het ontwikkelen van netwerk scan en audit tools strafbaar geworden. Dat wordt dus op zoek gaan naar een ander programma voor de Mac.
Bron?

Ah, de kismac site zelf:
http://kismac.de/
There has not been a lot of time for KisMAC lately. However the motivation for this drastic step lies somewhere different. German laws change and are being adapted for "better" protection against something politicians obviously do not understand. It will become illegal to develop, use or even posses KisMAC in this banana republic (backgound: the change of § 202c StGB).
While I cannot do much about that for now, you probably can. Make copies of KisMAC and its source as long as the website is up! Do further development outside of Germany, even better outside the US and EU! If you are a German resident, you will need to fight for your rights.

[ Voor 51% gewijzigd door BCC op 30-07-2007 13:16 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

\o/

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
Alternatieve scanner:

Istumbler..Scant wifi / blauwe tand / bonjour, met growl support...

Linkje

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 21:34
Inderdaad, Packet Injection werkt hier ook niet op mijn MacBook met Airport Extreme... Vind het leuk om te wardriven (laatst nog in de tram haha..) en onbeveiligde netwerken te zoeken. Heb 'm ook van de zwitserse site in ieder geval.

• BCC

BCC

Ach 75% van de netwerken is toch onbeveiligd.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik weet dat dit hier eigenlijk niet thuis hoort maar ik ben al heel lang op zoek naar een soortgelijk programma maar dan welke ook op windows systemen werkt. Ik kan eigenlijk alleen maar soortgelijke programma's vinden voor linux en Mac.
Misschien dat hier dus een tip heeft voor een windows programma waar ik mijn WEP beveiliging kan testen / kraken.

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 21:34
De meeste modems (routers ben ik niet zo zeker van) met ingebouwde WiFi staan standaard al op WPA ingesteld.. Vind het toch raar dat mensen het niet serieus, want iedereen kan bijvoorbeeld in het adminpanel van de router site/data logging aanzetten en informatie over die personen verzamelen. Of het netwerkje lamleggen. Voordeel is wel overal gratis internet :P

• BCC

BCC

Tweak-Freak schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:29:
Ik weet dat dit hier eigenlijk niet thuis hoort maar ik ben al heel lang op zoek naar een soortgelijk programma maar dan welke ook op windows systemen werkt. Ik kan eigenlijk alleen maar soortgelijke programma's vinden voor linux en Mac.
Misschien dat hier dus een tip heeft voor een windows programma waar ik mijn WEP beveiliging kan testen / kraken.
Pak één van de vele linux live CD's (back track) en je kan aan de slag. Ik vermoed dat de netwerk-stack van Windows dingen als rare packet injecties gewoon niet toelaat en dit ook nooit zal gaan doen. Je bent dus gewoon aangewezen op een Linux of OSx, omdat daar de netwerk-stack überhaupt aan te passen is (open-source).

[ Voor 4% gewijzigd door BCC op 07-09-2007 10:37 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Wil je eenvoudig wardriven, neem dan iStumbler of zoiets, of airmoose.
Wil je je eigen base station kraken, want je mag dat natuurlijk niet doen bij een ander ;) </etisch verantwoord>, dan moet je wel effe een kaart hebben die in permiscuous mode gegooit kan worden. Kan dat uerhaupt wel met die AP extreme kaartjes? Nah ja, ik heb mijn MBP nog niet zo lang ;)

Ik heb nu sinds kort een MBP en toevallig vorige kwam mijn collega in eens aan met een paar oude base stations met (jawel) van die oude cisco en Orinoco kaartjes.

edit: http://kismac.macpirate.c...h_my_airport_extreme_card

[ Voor 14% gewijzigd door VisionMaster op 09-09-2007 21:07 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1