Hoi,
Ik ben al uren aan het lezen op dit forum, maar kan het gewoon niet vinden...
Ik wil graag het volgende:
- 1 Media Center in 19" Rack in de werkruimte schroeven;
- In de woonkamer het Media Center volledig kunnen bedienen via LAN/WLAN op mijn TV. Dus zowel afspelen van mediafiles áls opnemen van TV(!);
- In de slaapkamer wil ik dit ook kunnen, maar dan enkel met WLAN.
(Deel van de) configuratie Media Center:
Intel Dual Core 2,4 GHz CPU
2 GB DDR2 PC6400 DC Geheugen
Sapphire VGA Radeon HD2600 XT 256 MB, PCI-e 16x
2x Hauppage PVR500 TV-kaart
3x Hitachi 1 TB schijf in RAID 5
Vista 64 Bit Ultimate
Het Media Center zal aangesloten worden op glasvezel TV (zie het als een normaal analoog signaaltje).
Ik zie het voor mij dat met een WLAN oplossing enkel nog 2x spanning nodig is (TV+Standalone apparaat) om TV te kunnen kijken en opnemen, maar ook mediafiles af te kunnen spelen. Is er LAN in de buurt, dan komt er enkel nog een UTP-kabeltje bij. Dus zonder Coax-kabel(!).
Het gaat hier dus om een centrale oplossing, waarbij het Coaxiale TV-signaal alleen nog naar de Media Center gaat.
Wie kan mij hierin adviseren?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.
Ik ben al uren aan het lezen op dit forum, maar kan het gewoon niet vinden...
Ik wil graag het volgende:
- 1 Media Center in 19" Rack in de werkruimte schroeven;
- In de woonkamer het Media Center volledig kunnen bedienen via LAN/WLAN op mijn TV. Dus zowel afspelen van mediafiles áls opnemen van TV(!);
- In de slaapkamer wil ik dit ook kunnen, maar dan enkel met WLAN.
(Deel van de) configuratie Media Center:
Intel Dual Core 2,4 GHz CPU
2 GB DDR2 PC6400 DC Geheugen
Sapphire VGA Radeon HD2600 XT 256 MB, PCI-e 16x
2x Hauppage PVR500 TV-kaart
3x Hitachi 1 TB schijf in RAID 5
Vista 64 Bit Ultimate
Het Media Center zal aangesloten worden op glasvezel TV (zie het als een normaal analoog signaaltje).
Ik zie het voor mij dat met een WLAN oplossing enkel nog 2x spanning nodig is (TV+Standalone apparaat) om TV te kunnen kijken en opnemen, maar ook mediafiles af te kunnen spelen. Is er LAN in de buurt, dan komt er enkel nog een UTP-kabeltje bij. Dus zonder Coax-kabel(!).
Het gaat hier dus om een centrale oplossing, waarbij het Coaxiale TV-signaal alleen nog naar de Media Center gaat.
Wie kan mij hierin adviseren?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.