[Vista] Media Center bedienen op meerdere plekken

Pagina: 1
Acties:
  • 3.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173138

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al uren aan het lezen op dit forum, maar kan het gewoon niet vinden...

Ik wil graag het volgende:
- 1 Media Center in 19" Rack in de werkruimte schroeven;
- In de woonkamer het Media Center volledig kunnen bedienen via LAN/WLAN op mijn TV. Dus zowel afspelen van mediafiles áls opnemen van TV(!);
- In de slaapkamer wil ik dit ook kunnen, maar dan enkel met WLAN.

(Deel van de) configuratie Media Center:
Intel Dual Core 2,4 GHz CPU
2 GB DDR2 PC6400 DC Geheugen
Sapphire VGA Radeon HD2600 XT 256 MB, PCI-e 16x
2x Hauppage PVR500 TV-kaart
3x Hitachi 1 TB schijf in RAID 5
Vista 64 Bit Ultimate

Het Media Center zal aangesloten worden op glasvezel TV (zie het als een normaal analoog signaaltje).

Ik zie het voor mij dat met een WLAN oplossing enkel nog 2x spanning nodig is (TV+Standalone apparaat) om TV te kunnen kijken en opnemen, maar ook mediafiles af te kunnen spelen. Is er LAN in de buurt, dan komt er enkel nog een UTP-kabeltje bij. Dus zonder Coax-kabel(!).

Het gaat hier dus om een centrale oplossing, waarbij het Coaxiale TV-signaal alleen nog naar de Media Center gaat.

Wie kan mij hierin adviseren?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik begrijp dat je je fiberlink gebruikt om het signaal van de TV-Out door te sturen naar de LCD-TV ?

Er zijn een aantal MCE remote control modules op de markt waarmee je je vraagstuk kan oplossen, maar dat heeft strikt gesproken niks meer te maken met Vista of MCE zelf.

Dan zit je echt met custom-built hardware als bedieningsmodule te werken.

Of je moet zelf handig genoeg zijn om met de Media Center SDK iets te kunnen doen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zelf al gekeken naar bv de Dlink DSM-520, maar daar kun je dus alleen mediabestanden mee afspelen. Of heb ik dat nu verkeerd?

Op dit moment gebruik ik nog niets; Ik moet de pc nog in een behuizing schroeven :).
In mijn ogen zou het signaal dus via LAN op een standalone apparaat binnenkomen. Dit apparaat kan ik dan via bv HDMI / S-Video of SCART aansluiten op de TV en zodoende TV kijken, opnemen of mediafiles streamend afspelen. Dat is de bedoeling...

Ik heb op dit moment een omgebouwde XBOX met XBMC, maar daarmee kan ik dus alleen mediafiles (al dan niet nog gerarred) afspelen. Werkt super, zelfs tijdens het downen van de rar-files kun je de film al gaan kijken, maar ik mis dus een aantal tuners voor kijken/opnemen van TV. Daarom had ik dus een All-in-one oplossing bedacht.

De Media Center zal tevens gebruikt worden voor zakelijke data-opslag, etc. Vandaar ook die RAID 5.
alt-92 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:33:
Ik begrijp dat je je fiberlink gebruikt om het signaal van de TV-Out door te sturen naar de LCD-TV ?

Er zijn een aantal MCE remote control modules op de markt waarmee je je vraagstuk kan oplossen, maar dat heeft strikt gesproken niks meer te maken met Vista of MCE zelf.

Dan zit je echt met custom-built hardware als bedieningsmodule te werken.

Of je moet zelf handig genoeg zijn om met de Media Center SDK iets te kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels zelf wat gevonden, alleen niet leverbaar in NL zo te zien:

Linksys WMCE54AG Dual-Band Wireless A/G Media Center Extender
http://www.linksys.com/se...Wrapper&lid=2957826028B01
http://www.geeks.com/details.asp?invtid=WMCE54AG-BRB

HP x5400 Media Center Extender
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1673910,00.asp

Wel bij te vermeldden is dat deze apparaten alleen werken onder MCE 2005, niet onder Vista.

Enige alternatief die ik op dit moment zie, is een kale en goedkoopste versie van de XBOX 360 aanschaffen. Voor de oude XBOX die ik heb kun je ook speciale software krijgen, zodat die functioneert als Extender, maar ook weer alleen op MCE 2005.

Erg vreemd dat er nog niet 1 fatsoenlijke oplossing op de markt is voor Vista, behalve dan hun eigen XBOX 360...

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 173138 op 27-07-2007 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227539

Biedt MCE Vista echt zoveel meer ? Wellicht is het het overwegen waard om voorlopig eerst MCE 2005 op je MCE PC te draaien en daar een goede media extender bij vinden. Overigens ben ik zelf ook op zoek naar zo'n media extender, maar heb nog niet goed gekeken waar de verschillen nu precies in zitten. Bij mij gaat het wel om MCE 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is misschien een goede optie inderdaad. Maar ik heb hier alleen een frisse licentie voor Vista liggen... Beetje jammer dus.

Als je ook op zoek bent naar een (volledige) Extender, dan stop maar met zoeken. Opties zijn:
MCE2005
- XBOX met stuk software (alleen in US verkrijgbaar);
- Linksys WMCE54AG
- HP x5400

Vista
- XBOX 360 (out of the box = incl. extender);

Met deze oplossingen kan je dus ook op afstand tv kijken en opnemen. Wil je dit niet of vind je dat niet belangrijk, dan vind je ergens anders op tweakers een draadje met suggesties voor netwerk spelers (bv de Dlink DSM520).
Bij zo'n apparaat zoek je gewoon naar shares op je eigen netwerk om die inhoud af te spelen.
Bij één van de 4 hierboven genoemde oplossingen log je als het ware in op je Media Center (simpel gezegd gebeurd dit via een proces die al op de Media Center op de achtergrond draait). Het is dus een wezenlijk en heel groot verschil!

Maximaal kun je 5 Extenders aansluiten op 1 Media Center. Waarom dit maximum aantal en of dit echt zo is weet ik niet, maar je schijnt een serieuze CPU nodig te hebben, anders trekt ie gelijktijdige handelingen niet en kun je last krijgen van beeld/audio haperingen en/of storingen.

Logischerwijs zou ik inderdaad ook zeggen dat een snelle CPU en HD dan een vereiste is. Wanneer de snelheid straks nog hoger komt te liggen, dan komt er vast iemand die een 'Extender Hack' publiceerd zodat je wel meer Extenders kunt aansluiten...

Over de gevonden apparaten:

HP en Linksys vallen mijns inziens af vanwege
A ) Uitgangen op de standalone apparaten (beeld/audio);
B ) Niet leverbaar in NL (belachelijk trouwens) --> Dus waarschinlijk PAL/NTSC problemen etc. Daar begin ik persoonlijk dus niet aan.
Om deze redenen zie ik deze apparaten meer als speelgoed. Een leuk geprobeerde 1e versie, maar het schijnt toch best goed te werken!

XBOX en XBOX360 blijven dus over.
Bij de "oude" XBOX moet je deze eerst (laten) ombouwen, daarna stuk software erop voordat het schijnt te werken. De 360 daarentegen werkt meteen out of the box. Maarja, ik wil een stijlvol kastje wat mooi bij de rest past, en dus niet nog zo'n speelding in de kamer, en zeker niet op de slaapkamer. Daarbij dient de oplossing ook vrouw-vriendelijk te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. :)

Voor mij geldt dat als ik iets aanschaf, het gewoon goed moet zijn, en ook op de toekomst voorbereid. Mijns inziens komt alleen de XBOX 360 in de buurt, want deze heeft als enige wel goede en de juiste uitgangen voor beeld en geluid (overigens het enige apparaat voor Vista. Werkt dus NIET onder MCE2005).

Dus, heb je al een oude XBOX en gebruik je MCE2005, dan moet je alleen die software zien te vinden (die ik dus ook nergens kan vinden).
Heb je een 360, dan moet je Vista installen i.p.v. MCE2005.

Ik heb besloten om de pc toch maar in de woonkamer te plaatsen. Hij komt in de Zalman Behuizing HD160XT Zilver: http://www.zalman.co.kr/e...p?idx=232&pr_name=HD160XT

Voor een oplossing in de slaapkamer wacht ik eerst wel even af wat de huidige markt gaat doen.
Het kan toch niet anders dat de grote giganten alla JVC, Philips etc. hierop in zullen haken, want wie wil nu niet zo'n centrale oplossing? Een tweaker hoort er iig één te hebben. :)
Anoniem: 227539 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:49:
Biedt MCE Vista echt zoveel meer ? Wellicht is het het overwegen waard om voorlopig eerst MCE 2005 op je MCE PC te draaien en daar een goede media extender bij vinden. Overigens ben ik zelf ook op zoek naar zo'n media extender, maar heb nog niet goed gekeken waar de verschillen nu precies in zitten. Bij mij gaat het wel om MCE 2005.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 173138 op 28-07-2007 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227539

ok, ik dacht dat er ondertussen veel meer extender opties waren, maar het verhaal is dus beperkt tot 2 standalone apparaten en 2 versies van de xbox, waarbij sommige opties dus alleen voor MCE2005 werken en andere weer alleen voor Vista. Hmm, blijkbaar hebben ze toch nog steeds niet door dat standaardisatie en compatibiliteit een absolute vereiste is voor consumenten om iets aan te schaffen, anders zou je straks door een software update je complete set aan apparaten moeten gaan vervangen.

Wel jammer, deze nadelen, want de centrale oplossing is toch echt de mooiste, ben ik helemaal met je eens. Qua connectiviteit vindt in die linksys en HP op zich wel ok. In mijn geval zou het toch maar om slaapkamer, studeerkamer gaan, dus de hdmi uitgang die ontbreekt (dat bedoel jij waarschijnlijk met dat gebrek aan connectiviteit) vind ik niet erg. Zo'n 100 piek vindt ik ook wel ok (in tegenstelling tot de xbox oplossing, dat wordt wel wat duurder).
Maar goed, als dat dus straks niet meer werkt als ik ook naar Vista zou gaan, dat vindt ik toch wel beroerd.

Op dit ogenblik gebruik ik mijn oude videorecorder om het uitgangssignaal van de MCE te moduleren op de UHF van een antennekabel, die zich al door het huis verspreidde. Daarmee kan ik ook overal alles kijken. M'n laptop gebruik ik vervolgens als afstandsbediening voor dat gebeuren. Maar goed, dat is dus niet de mooie oplossing. Bovendien springt mijn media center constant terug op een lage resolutie als ik de tv outgang naast de hdmi ook aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 21:34
Sorry voor de kick, maar ik ben ook nog steeds op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Ik snap echt niet dat er niet meer fabrikanten hier de markt van zien.

Linksys komt met 2 nieuwe media expanders, de DMA 2100 en de DMA 2200:
Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/servlet/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Content-Disposition&blobheadervalue1=image%2Fjpeg&blobheadervalue2=inline%3B+filename%3Ddma_box.jpg&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1130884013605&ssbinary=true

Ik kan echter niets vinden over of ze ook in Nederland beschikbaar worden, en wanneer. Weet iemand hier al wat meer van?

Edit: Ik las ergens dat ie in de US in november zou verschijnen. ik heb net even klantenservice gebeld en wisten helemaal niets...

[ Voor 8% gewijzigd door DiLDoG op 16-10-2007 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40
DiLDoG schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:02:
Sorry voor de kick, maar ik ben ook nog steeds op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Ik snap echt niet dat er niet meer fabrikanten hier de markt van zien.

Linksys komt met 2 nieuwe media expanders, de DMA 2100 en de DMA 2200:
[afbeelding]

Ik kan echter niets vinden over of ze ook in Nederland beschikbaar worden, en wanneer. Weet iemand hier al wat meer van?

Edit: Ik las ergens dat ie in de US in november zou verschijnen. ik heb net even klantenservice gebeld en wisten helemaal niets...
Ga ook verhuizen dus wil eigenlijk ook 3 extenders aansluiten op me mediacenter dus zijn er meer mensen die hier iets nuttigs over kunnen zeggen? (Ja heb ook Vista)

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 21:34
Grrrr nog steeds niets :(

Op linksys US staat "Media Center Extenders Coming in November!"

Misschien nog een keer de klantenservice proberen en hopen dat ik iemand met meer kennis van de Nederlandse taal aan de telefoon krijg. (of zelf wat duidelijker ben :P)

De grootste vraag (voor mij) is of hij ook PAL compatible is, en of hij HDMI enz heeft...
Dan is het altijd nog wel op een of andere manier te importeren. Misschien met meerdere geïnteresseerden samen bestellen?

Waar zijn de specs }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-07 15:08
DiLDoG schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:57:
Grrrr nog steeds niets :(

Op linksys US staat "Media Center Extenders Coming in November!"

Misschien nog een keer de klantenservice proberen en hopen dat ik iemand met meer kennis van de Nederlandse taal aan de telefoon krijg. (of zelf wat duidelijker ben :P)

De grootste vraag (voor mij) is of hij ook PAL compatible is, en of hij HDMI enz heeft...
Dan is het altijd nog wel op een of andere manier te importeren. Misschien met meerdere geïnteresseerden samen bestellen?

Waar zijn de specs }:O
Sinds een aantal maanden ben ik ook op zoek naar meer specs. Helaas geen resultaat. Mijn NAS met Upnp ondersteuning wacht op een mooie media extender. De meeste die nu op de markt zijn hebben een klein scherm of zijn veel te duur voor wat ze moeten doen.

Is het zo moeilijk om een goede media extender te bouwen?
Een klein computertje met een netwerkaansluiting (1Gbit voor de meterkast NAS via een switch).
Audio uitgang digitaal en analoog (met een goede dac) naar je versterker.
HDMI uitgang voor je video's naar de TV.
Wat de besturing betreft: een tweede uitgang naar een monitor en keyboard/muis interface. Het zou mooi zijn dat de extender ook met een PDA is te besturen.
Geen draaiende onderdelen! Nu heb ik een sony hd recorder, ik had niet gedacht dat die dingen zo veel kabaal maken.

Tot nu toe voldoet alleen een HTPC aan die eisen. Maar ja dan heb je wel een zware pc in de huiskamer staan. Misschien kan een kleine shuttle oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-07 15:08
Net van de site http://www.trustedreviews.com geplukt. Informatie over de nieuwe linksys media center extender.

Microsoft's Media Center Extender is nothing new; it's been part of the Xbox 360 since the very beginning and MCE equipped devices from the likes of Linksys already exist. However, Linksys and Microsoft have partnered once again to present what they consider to be third generation of Media Center Extenders in the shape of two new devices, the DMA 2100 (pictured below) and DMA 2200.

Both devices feature both Ethernet and Dual-Band Wireless-N for smooth media streaming from a Home Theatre PC, including both standard definition and high definition content up to 1080p. Connectivity includes both Component and HDCP enabled HDMI, while you benefit from all the usual features of Media Center such as direct access to all your music, photos and video content stored on your PC as well on NAS appliances. Naturally, you can also use the new devices for watching and recording TV, though once again this does rely on one having a PC capable of this linked to the network.

What really sets these new devices apart, however, is codec support. Whereas previous versions of MCE would only support formats native to Windows, Linksys has added Xvid codec support to its devices. Regrettably, Microsoft seems keen to stress that it's up to the partners to add this functionality and it has yet to be drawn on whether it'll be adding support for Xvid support to the Xbox 360 any time soon.

In addition to the streaming capabilities the DMA 2200 (pictured above) adds a 720p/1080i upscaling DVD player to the mix, bringing the price up to £229. If you don't require such a feature, the standard DMA 2100 will set you back £199 and both should be available some time this month.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Dit misschien een oplossing ?

http://ca.slingmedia.com/go/slingbox

Overigens moet het geen probleem geven dat het niet in Nederland te verkrijgen is, gewoon online bestellen met een creditcard en je hebt je systeem binnen 2 weken binnen ±'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240905

Misschien kun je hier wat op vinden....

http://www.mpcclub.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 07:51
Dell USA verkoopt die Linksys DMA 2100 al : http://accessories.us.del...c=SS&cid=25682&lid=585552 voor 267 doller ofterwijl 170 euro ofzo, dus dat is goed te doen. Nadeel: ze shippen volgens mij niet buiten de US. Dus tenzij je iemand kent in de US wordt het vrij lastig verkrijgen. En genoemde levertijd daar is trouwens 3 tot 5 weken dus dat is allemaal nog toekomst muziek.

Ik ga zelf maar op zoek naar een 2e hands xbox 360 (desnoods met ring of death probleem en dan hobby ik die wel in elkaar) en dan ben ik voor 150-200 euro ook klaar met m'n media center extender :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 07:51
Ik zelf wil heel graag m'n opgenomen Vista MediaCenter files bekijken op m'n tv op de slaapkamer en heb dus hetzelfde probleem.

Een alternatief waar ik nu zelf naar aan het kijken ben is gewoon een HAMA HF Modulator aanschaffen voor 40 euro om daarmee m'n mediacenter a/v signaal op m'n coax kabel drukken. Dan kan ik dus vanaf elke TV in m'n huis zappen naar "het Mediacenter kanaal".

Bediening zou ik dan doen via een Bluetooth toetsenbord/muis setje.

Nadelen:
- Stereo geluid
- Beeldkwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met een aansluiting via HDMI ofzo
- Het uitgaande COAX signaal moet (in mijn geval) naar de meterkast om er voor te zorgen dat de rest van het huis ook dat signaal krijgt. En dat betekent: nieuwe kabel trekken of PC naar meterkast verplaatsen.

Voordelen:
- Investering is tientjeswerk
- Geen gedoe met receivers want elke tv is een receiver

[ Voor 4% gewijzigd door MaDDo op 28-11-2007 12:33 ]

Pagina: 1