[Vista] Intel 82852/82855 GM/GME resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb net Vista op mijn laptop gezet. Loopt allemaal prima, maar er is alleen geen driver te vinden voor de 82852/82855 GM/GME Graphics Controller. Nu heb ik een heel raar uitgerekt beeld, omdat mijn laptop vanwege zijn breedbeeld een afwijkende resolutie heeft. Is er een omweg of ander weg om toch de resolutie goed te krijgen. Of weet iemand waar ik een driver kan vinden voor Vista. Ik heb nu zeker een uur gezocht en kon hem niet vinden. Allemaal XP.
Alvast bedankt,

Bertuss

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke laptop heb je dan? Heeft de fabrikant niet gewoon drivers op de site?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zo te zien biedt Intel geen drivers voor Vista voor deze chip...

• Bertuss
Exorcist schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 01:31:
Zo te zien biedt Intel geen drivers voor Vista voor deze chip...
Nee idd ... das wel spijtig, maarja voor de rest draait ie helemaal niet gek ... het beeld is ook niet schokkerig ofzo. Alleen staat de aanbevolen resolutie niet in het lijstje. Daarom dacht ik, misschien is iets waarmee ik toch de resolutie kan wijzigen, want als ik dat voor elkaar heb, ben ik tevreden !
Of valt er makkelijk een Intel Graphics Media Accelerator 950 in te zetten :P daar is namelijk wel een driver voor :D

[ Voor 14% gewijzigd door Bertuss op 26-07-2007 12:18 ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het prbleem voor jou is dat je een (verouderde) videokaart in je chipset hebt zitten. Helaas is het chipset van je laptop niet te vervangen, en gezien de leeftijd van je laptop zal er ook geen videokaart bij te prikken zijn. :) Er zijn wel programma's voor om je resolutie aan te passen, maar ik zou op dit moment niet weten hoe die heten. :P De vraag is ook of ze werken als je op een generieke driver werkt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Bertuss
Het is gelukt ! Heb toch op 1 of andere manier kunnen instellen op 1280x768. En nu zijn de verhoudingen goed. Weet niet wat voorheen de resolutie was :X., maar nu is het goed dus je hoort me niet meer. Ik heb grote blij ;) :P
Pagina: 1