Toon posts:

[XP] Meerdere mappen koppelen aan 1 map (drive)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleempje.

Ik heb 4 schijven in mijn computer (C, D, E, F). Nu heb ik dus op elke schijf een stukje staan dat bij elkaar 1 groot totaal is.

Voorbeeld:

C:\MapX\MapY\File1
D:\MapX\MapY\File2
E:\MapX\MapY\File3

Nu wil ik het dus zo bereiken dat ik een overzicht kan hebben dat mij dit kan leveren.

X:\MapY\File1
X:\MapY\File2
X:\MapY\File3

Dat al die files dus in dezelfde map (virtueel) staan maar fysiek eigenlijk nog op 3 verschillende hdd's staan. Weet iemand hier misschien een oplossing voor? Ik heb al een beetje zitten prutsen met netwerkdrives maar hier kan ik slechts 1 map koppelen aan een drive (mocht er een mogelijkheid zijn om meerdere mappen aan 1 networkdrive te koppelen hoor ik dat graag!)

Het draait dus in princiepe allemaal lokaal. Dus server is eigenlijk geen optie.

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

in diskmgmt.msc de schijven niet als een letter koppelen maar als een mapje op je C: drive... lijkt me de enigste manier...

mookie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Inderdaad deze schijven geen driveletter geven. Wat is er overigens op tegen om er een grote partitie van te maken zodat je ditsoort moeilijke problemen bij voorbaat al de kop in drukt?

DFS, maar je kan dat alleen in een netwerk met 2003 server gebruiken. Daarnaast moet dan ieder hoofdmapje wel een unieke naam hebben. anders loop je gegarandeerd tegen problemen aan :P

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 26-07-2007 00:19 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties!

--
Wat is er overigens op tegen om er een grote partitie van te maken zodat je ditsoort moeilijke problemen bij voorbaat al de kop in drukt?
Het zijn 4 verschillende fysieke schijven.. dan kan ik er toch niet 1 grote partitie van maken?
--

Hmm, maar ik kan nogsteeds maar 1 HDD per map koppelen?

Misschien is wat ik wil bereiken niet helemaal duidelijk..

In bijvoorbeeld een map op mijn C:\ drive wil ik dus de files hebben staan in 1 lijst die verspreid staan over 4 hdd's.

C:\MapX\
- jan.txt
- piet.txt
- klaas.txt

Locatie van jan.txt is eigenlijk D:\MapX\jan.txt
Locatie van piet.txt is eigenlijk E:\MapX\piet.txt
Locatie van klaas.txt is eigenlijk F:\MapX\klaas.txt

Ik hoop dat er een oplossing voor is :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 00:29 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat ga je in ieder geval niet voor elkaar krijgen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook geen mogelijkheid om meerdere netwerkshares aan 1 netwerkdrive te koppelen? Want dit zou eventueel ook mijn probleem verhelpen.

• Wizzkid007
  • Laatst online: 13-02 19:54
Dit is iets wat ik zelf ook al een tijdje zoek.

je zou met hardlinks kunnen werken. Dit zijn een soort snelkoppelingen, maar dan op bestandssysteem niveau. Applicaties die C:\mapX\jan.txt openen zullen dan naar de andere locatie verwezen worden zonder dat ze dat door hebben.

de vraag is ff of hardlinks niet beperkt zijn tot dezelfde partitie en of het handmatig aanmaken van een hard link voor elk bestand (en dus ook nieuwe bestanden) iets is wat gebruiksvriendelijk genoemd kan worden....

info en proggie, zelf ff aan het kijken op het moment: http://blog.taragana.com/...boliclinks-on-windows/nl/

edit: ah, gaat niet lukken zie ik:
- HardLinks kan slechts binnen één Ntfs- volumes worden gemaakt, en kan niet over Ntfs- volumes overspannen.

[ Voor 24% gewijzigd door Wizzkid007 op 26-07-2007 00:37 ]

Verwijderd

Je kunt van meerdere fysieke schijven wel 1 grote schijf maken, daar zijn verschillende technieken voor, even Googlen daarnaar en je hebt ze zo gevonden.

Hardlinks zijn niet beperkt tot 1 partitie of 1 fysieke schijf, ze kunnen van overal naar overal verwijzen.

Het aanmaken van hardlinks voor al je bestanden is natuurlijk redelijk hopeloos en niet gebruikersvriendelijk.

• Wizzkid007
  • Laatst online: 13-02 19:54
Ben ff aan het spelen geweest met hardlinks. Die dingen zijn me iets te gevaarlijk. Een hardlink naar je windows map en dan proberen te verwijderen is geen slim idee...
Pagina: 1