Antec-kast: videokaart past niet volgens fabrikant; wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb net alle componten besteld voor mijn systeem, of ik krijg een reactie van Antec dat de Graka niet past. Hun reactie:
I just want to let you know that the video card will not fit in the SonataIII case. As for the power supply, I suggest getting a higher Watt power supply like our TPQ-850 since the video card that you have actually uses the 8pin and 6pin for power.
Op Anandtech zei men dat mijn psu ruim voldoende is, dus ik ging al aan de slag voor deze mail van antec.

Moederbord: GigaByte GA-P35-DS
Processor: Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed
Koeler: Tuniq Tower 120
Geheugen: Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR667D2N5K2⁄4G)
Brander: NEC DVD-RW AD-7173S S-ATA, Bulk, Zwart
Graka: Club3D HD 2600 Pro = Radeon
HD: 1*Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB), kan verdubbeld worden in de toekomst.

De zaken staan al in bestelling. Wat kan ik gauw fixen?
EDIT:
Link naar HD 2600
Aan antec heb ik gevraagd wat bedoelt wordt met niet past: voeding of afmeting. Als jullie het weten _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door bulle bas op 25-07-2007 23:00 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bulle bas schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:58:

De zaken staan al in bestelling. Wat kan ik gauw fixen?
Je kunt het beste eerst even je titel "fixen", je CAPS hangt...

Voor je probleem, kijk in het antec sonata topic?

[ Voor 44% gewijzigd door arjants op 25-07-2007 23:02 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb even je topictitel wat gefatsoeneerd, andere mensen moeten ook gewoon geduld hebben op reacties, dus jij ook ;)

Bovendien zien we nu wat beter van de buitenkant wat nu eigenlijk je probleem is :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 10:52
check de mail die je naar Antec gestuurd hebt.

In je quote van de Antec mail hebben ze het erover dat jouw VGA een 6 en 8 pin power aansluiting nodig heeft welke de 2600pro niet heeft.

Kan zijn dat jij een tik fout in de mail naar antec gemaakt hebt en dat hun denken dat jij een radeon 2900 hebt of dat de gene bij Antec die je geholpen heeft er niet veel verstand van heeft.

Een Radeon 2600pro zou zonder probleem qua lengte in een Sonata2 moeten passen.

ps welke voeding gebruik je want deze staat niet bij de specs erbij.

edit:
ik wist niet dat de Sonata2 met een PSU geleverd word. Dit had je we even erbij kunnen zeggen.
een 2600pro verbruikt niet echt veel maar een goede 450wat zou denk ik toch wel genoeg moeten zijn voor een quad core mits je niet overclocked.

[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 25-07-2007 23:06 ]

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
standaard zit er een 500watt in en die is voldoende voor je systeem.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 09:05
De kaart moet normaal passen aangezien het een gewone ATX-kast is. En de 500W voeding die in de Sonata III zit, is ruim voldoende!
Ik denk dat Antec wat in de war is want de Club3D Radeon HD2600 Pro heeft niet eens een extra voedingsaansluiting.

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:03:
check de mail die je naar Antec gestuurd hebt.

In je quote van de Antec mail hebben ze het erover dat jouw VGA een 6 en 8 pin power aansluiting nodig heeft welke de 2600pro niet heeft.

Kan zijn dat jij een tik fout in de mail naar antec gemaakt hebt en dat hun denken dat jij een radeon 2900 hebt of dat de gene bij Antec die je geholpen heeft er niet veel verstand van heeft.

Een Radeon 2600pro zou zonder probleem qua lente in een Sonata2 moeten passen.

ps welke voeding gebruik je want deze staat niet bij de specs erbij.
de EA-500 van Antec

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Thandor

SilverStreak

Dit heeft niets te zoeken in CSL. Wat jouw probleem betreft: Je zou kunnen zoeken of mensen op Internet het tóch voor elkaar gekregen hebben (bv. met enige modificaties). Uiteraard zou je ook kunnen proberen om de videokaart te annuleren en dan rustig op zoek te gaan naar een alternatief :).

Valideer ook even of Antec het wel bij het rechte eind heeft. Voor zover ik weet heeft de Club3D Radeon HD 2600 Pro niet de beschikking over twee powerconnectors.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Thandor

SilverStreak

Nog even een toevoeging: Ik kreeg een DM binnen van de topicstarter met daarin een bericht van Antec.
I apologize for the confusion. I actually confused it with the 2900 instead. But the 2600PRO should be fine inside the SonataIII case.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.