Toon posts:

Java RE 6.2 in Firefox 2.0.0.5 onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT,

Ik draai Mozilla Firefox 2.0.0.5 op een Windows XP platform
Ik heb Java Runtime Environment Version 6 Update 2 geinstalleerd.

Echter als er een java applet op een site is, verschijnt er bij mij niets. Geen rood kruis. Geen Java teken. Gewoon blanco. Dus ook als ik de test op www.java.com uitvoer.

Internet Explore 7 geeft echter geen problemen met Java Runtime Environment Version 6 Update 2
Helaas heb ik een voorkeur voor Firefox en wil ik het graag werkend krijgen.

Ik heb reeds de volgende stappen uitgevoerd:
- Java instellingen gecheckt om te zien of Firefox ondersteund werd (ja dus)
- Cache van Firefox geleegd
- Instellingen van Firefox gecheckt om te zien of Java toegelaten werd (ja dus)
- Java gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd
- FIrefox gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd

IE7 wel en Firefox niet.

Heeft iemand een idee over wat ik over het hoofd zie?

Dank,

B

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tik in Firefox eens about:plugins in je adresbalk in; zie je de java plugin daar tussen staan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-07 17:00

MrMarcie

CFMoto 450MT

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb ingetypt about:plugins. Alles staat aan behalve:

Mozilla Default Plug-in

File name: npnul32.dll
Default Plug-in

MIME Type Description Suffixes Enabled
* Mozilla Default Plug-in * No

Wat nu?

Ik weet het ook echt niet meer.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Verwijderd

Topicstarter
Dank Spider.007!
Je hebt me op het goede spoor gebracht.
Er stonden nog 6 oude JAVA dll's in de Mozzilla Firefox path en die heb ik eruit geveegd.

Gas0line: die Mozilla plugin hoort ook niet actief te zijn.

Maar zo kan je je Java probleem oplossen:

Ga naar about:plugins
Als je naar onder scrollt zal je alle plugins zien van Firefox.
De goede plugins heten Java(TM) Platform SE 6 U2 (als je tenminste de laatste versie hebt)
Degene die je moet deleten heten gewoon Java Plug-in

Om uit te vinden in welke folder ze staan kan je about:config intypen. Zoek dan plugin.expose_full_path
Met rechtermuisknop op klikken en omschakelen naar TRUE

Terug naar about:plugins je zal nu bij de files (dll's) ook het path zien staan.
Waarschijnlijk in C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugins
Noteer ze op een kladblok (copy paste) en sluit Firefox af.

Ga naar de folder en verwijder dan de dll's die verbonden zijn aan de Java Plug-in.
Start Firefox en check about:plugins of ze er nog staan.
Als het goed is heb je allen nog Java(TM) Platform SE 6 U2 plugins staan.

Je Java zou nu overal moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 23:15 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Fijn dat het is opgelost, handig dat je de oplossing ook nog even post! :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Ik zie alleen maar SE 6 U2 staan.

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/forums/java.gif

Ik ben momenteel al zo hopeloos dat ik voorzichtig Opera geinstalleerd heb. Ik ga #$%^&*() toch niet weer IE gebruiken. ?

Ik blijf het raar vinden dat Java het slecht doet, met name bij Binckbank bijvoorbeeld, waar je koerspagina's e.d. kan opvragen. Hij loopt vast of het duurt echt 3 a 5 minuten voor ie een overzichtspagina toont.
In IE & Opera werkt het feilloos.

Iemand nog een suggestie?

UPDATE:
Ik heb in TOOLS >>> OPTIONS >>> CONTENT >>> Enable Java NIET aangeklikt. Dus uitgezet.

Nu werken die pagina's bij Binck als een zonnetje. Maar ja, en nu. Java staat dus uit.

[ Voor 16% gewijzigd door MrMarcie op 28-07-2007 12:43 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Verwijderd

Topicstarter
Haha, zijn de pagina's dan wel een Java applet?

Ik stel voor om die SE 6 U2 te deinstalleren en heel grondig. Vervolgens ook je cache leeg te maken. Alles opnieuw opstarten en bij Java.com het opnieuw te installeren.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:25:
Haha, zijn de pagina's dan wel een Java applet?

Ik stel voor om die SE 6 U2 te deinstalleren en heel grondig. Vervolgens ook je cache leeg te maken. Alles opnieuw opstarten en bij Java.com het opnieuw te installeren.
Reactie Binckbank:
Op de homepagina worden rechts op de pagina 'streaming koersen' weergegeven. Voor het ontvangen van streaming koersen op de website is JAVA benodigd. Indien alles naar behoren functioneert ziet u de koersen op de homepagina of onder bijvoorbeeld 'Koersen', 'Euronext Amsterdam', 'Aandelen' en vervolgens 'AEX' automatisch verspringen. Indien dit het geval is, functioneert JAVA en Firefox naar behoren.

Dus dat is JAVA. Ik snap het ook niet en ben toch echt wel technisch. Anders liep ik hier ook niet rond. Ik heb ENABLE JAVA dus NIET aangeklikt. Dus is het DISABLED (uit). En toch werken die pagina's van hun nu feilloos.

DOM. Ik zie het nu. De pagina's werken nu feilloos, dus ik ben geholpen. Alleen de koersen worden nu niet realtime aangepast. Ik moet dus refresh drukken.

Zal je advies ter harte nemen en JAVA binnenkort grondig verwijderen en dan opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
MrMarcie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 01:09:
[...]
Dus dat is JAVA. Ik snap het ook niet en ben toch echt wel technisch.
Er lopen hier volgens mij ook veel a-technische rond en ik ben ook niet het scherpste gereedschap in de schuur ;)

Succes en laat maar weten of het werkt. Anders kan je altijd nog naar de http://irc.mozilla.org/ en daar 'live' nog wat adviezen inwinnen.
Pagina: 1