Ik ben in het bezit van mijn eigen domein, laten we zeggen flipfluitketel.nl. Hier kan ik een website hosten en mailaccounts onder instellen, allemaal prima.
Maar nu heb ik lokaal een aantal Linux machines en ik vroeg me af of ik die onderdeel kan laten zijn van mijn domein. Tot nog toe heb ik als domain gewoon een dummynaam "lan" gebruikt.
Mijn server (genaamd miniserver) wil ik van buiten gaan benaderen en zou dus te bereiken moeten zijn onder:
miniserver.flipfluitketel.nl
Nu leek het mij handig om dan alles in mijn netwerk maar via die conventie in te gaan stellen, dus in mijn /etc/hosts van mijn server en workstation komt dan te staan:
127.0.0.1 localhost
192.168.0.1 zeus.flipfluitketel.nl zeus
192.168.0.50 router.flipfluitketel.nl router
192.168.0.51 nas.flipfluitketel.nl nas
192.168.0.54 miniserver.flipfluitketel.nl miniserver
192.168.0.99 dbox2.flipfluitketel.nl dbox2
192.168.0.200 printserver.flipfluitketel.nl printserver
Dit lijkt me op zich niet raar, maar ik vroeg me af of dit misschien problemen gaat geven omdat het domein flipfluitketel.nl zelf naar een server bij een hostingbedrijf wijst in de dns-server die in /etc/resolv.conf staat.
Iemand hier ideeen over?
Maar nu heb ik lokaal een aantal Linux machines en ik vroeg me af of ik die onderdeel kan laten zijn van mijn domein. Tot nog toe heb ik als domain gewoon een dummynaam "lan" gebruikt.
Mijn server (genaamd miniserver) wil ik van buiten gaan benaderen en zou dus te bereiken moeten zijn onder:
miniserver.flipfluitketel.nl
Nu leek het mij handig om dan alles in mijn netwerk maar via die conventie in te gaan stellen, dus in mijn /etc/hosts van mijn server en workstation komt dan te staan:
127.0.0.1 localhost
192.168.0.1 zeus.flipfluitketel.nl zeus
192.168.0.50 router.flipfluitketel.nl router
192.168.0.51 nas.flipfluitketel.nl nas
192.168.0.54 miniserver.flipfluitketel.nl miniserver
192.168.0.99 dbox2.flipfluitketel.nl dbox2
192.168.0.200 printserver.flipfluitketel.nl printserver
Dit lijkt me op zich niet raar, maar ik vroeg me af of dit misschien problemen gaat geven omdat het domein flipfluitketel.nl zelf naar een server bij een hostingbedrijf wijst in de dns-server die in /etc/resolv.conf staat.
Iemand hier ideeen over?
Look behind you! A three headed monkey!