Toon posts:

Linksys wired Printerserver

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linksys wired printerserver gekocht. maar ik krijg hem niet aan te praat op mijn netwerk.
ik heb een gigaset sx551 modem en een hp psc 2105 maar hij print net over de printerserver.

ik heb de printerserver getest bij een vriend hij heeft een hp psc 2355 met een speedtouch 510 en een switch daar werkt hij wel. wat kan het probleem zijn ik ben te einde raad !!

Verwijderd

De LinkSys printswitches (in iedergeval de PSU4) staan er om bekend zeer incompatibel te zijn met HP printers. Je kan proberen een HP printer gewoon op de computer aan te sluiten en dan een afdrukvoorbeeld te geven. Sluit daarna de HP printer weer aan op de printswitch. De meeste linksys printswitches die ik ben tegen gekomen verliezen hun IP wanneer je een printer aan sluit.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

kun je inloggen op je printserver en deze op de juiste instellingen meegeven. Geef hem een vast ip + naam. als je dan in windows printer toevoegd moet je netwerk printer aanvinken en dan kun je bv de url opgeven \\192.168.0.3\printer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de psc rechtstreeks aangesloten op de computer en toen een testpagina uitgeprint dat werkt goed. als ik de psc aansluit op de printerserver en via de printerserver een testpagina uitprint werkt ook goed. maar via een computer naar de printerserver werkt niet, ik heb dit geprobeerd met \\192.168.2.100\psc ( waarvan het ip van de printerserver + naam van de printer in de printerserver. )

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost door de laatste firmware in de printerserver te flashen. na het flashen werkt alles goed