Toon posts:

te warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu al een tijdje orthos zo'n 50min nu om mijn cpu tempratuur te testen.
de cpu word aardig warm met deze standaard koeler zon 77-78 graden
Ik heb mijn e6600 geclockt op 3267mhz en de vcore verhoogt naar 1,4000V
Als ik 3dmark06 draai word hij niet warmer dan 55-60graden,
Kan ik dit zo laten of is het tijd voor een andere koeler ?
Zo ja dan ga ik voor deze koeler omdat ik al alemaal blouw licht in mijn kast
koelers heb zitten http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Met welk programma meet je je temps uit? Een Core 2 Duo mag niet warmer als 62 graden worden. Het best blijf je onder de 60 graden. Anders verkort je de levensduur van je processor aanzienlijk.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
Kain_niaK schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:23:
Met welk programma meet je je temps uit? Een Core 2 Duo mag niet warmer als 62 graden worden. Het best blijf je onder de 60 graden. Anders verkort je de levensduur van je processor aanzienlijk.
met ntune test ik de warmte maar hij word alleen zo warm als ik orthos draai met gamen blijft hij onder de 60graden. mischien moet ik wat minder volt in mijn vcore stoppen het is maar een idee.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gelezen dat de fabriekant een max van 90 graden zegt

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:39:
[...]

ik heb gelezen dat de fabriekant een max van 90 graden zegt
Daar klopt helemaal niets van want bij 90 graden kan ie wel eens kapot zijn. Ik hou altijd een max aan van 60.

Verwijderd

Probeer je temps eens uit te lezen met Everest. Mijn ervaring is dat deze het meest in de buurt komt van Bios readings.
Welk moederbord heb je trouwens?

Verwijderd

Al eens aan gedacht dat je software misschien gaar is en alles verkeerd uitleest?

Bij zulke temperaturen krijg je echt wel een onstabiel systeem, hoewel ie nog niet zo snel kapot zal gaan.

Verwijderd in "[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/..."

Overigens mag de CPU zelf volgens de fabrikant 85 graden worden zonder invloed op de garantie of levensduur van het product.

Ik weet uit ervaring dat onder de 150 graden er nog niet teveel aan de hand is aangezien het zachtsoldeer waarmee de core aan de behuizing gebakken is pas bij 180 graden richting z'n smeltpunt gaat.

Je CPU is dus daadwerkelijk gebakken op een 200 graden om em aan z'n behuizing vast te maken en daar gaat ie dus ook niet stuk van. Wel zijn de lekstromen bij 85 graden aanzienelijk waardoor er schade aan de gates kan plaatsvinden, vandaar dat ze daar de grens zetten.

Moederborden en CPU's hebben tegenwoordig goede beveiligingen die em bij 100 graden al uitschakelen, de boel kapot maken door uit zichzelf te heet te worden is niet zo makkelijk dus. (vlammenwerper erop is een ander verhaal :+)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 22:08 ]

Verwijderd

Ik zou TAT eens gebruiken voor stressen. Die stressed harder dan Orthos. Denk dat je temperatuur dan nog verder om hoog schiet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe mijn vcore iets naar beneej van 1.4000 naar 1.3500 volt en hij word nu niet warmer dan 65 graden mischien kan de vcore nog wel wat lager

Verwijderd

Nogmaals, welk moederbord heb je?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Ehh, in de intel specsheet staat voor max tcase 60.nog wat graden celcius. Maar de max tjunction ligt heel ergens anders (verschilt per cpu?). Dus als je zegt max 60 graden celcius zeg dan wel dat je het over de tcase hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:11:
Nogmaals, welk moederbord heb je?
Asus p5n32-e sli
Pagina: 1