Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Itunes geinstalleerd, maar start niet goed op*

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb eerder al een soortgelijk topic gepost, maar die werd vrolijk afgeblaft omdat ik allerlei uiterst belangrijke dingen niet vermeld had.
Poging 2 dan maar.

Omdat mijn zeer lieve vader voor mij een Ipod 30gb witte versie heeft gekocht, kwam ik op het idee om er ook daadwerkelijk muziek op te zetten.

Itunes had ik nog niet, dus dat ging ik maar eens installeren.
Keurig setup gedownload, vervolgens Itunes geinstalleerd en het geprobeerd op te starten.
Als ik de snelkoppeling Itunes druk, zie ik 1 milliseconde een zandlopertje verschijnen, maar verder gebeurd er niks meer... Het programma wil niet opstarten.
Als ik alt ctrl del indruk en bij processen kijk, zie ik wel Itunes.exe staan, maar er gebeurd niks als ik op process beeindigen druk.
Ook kan ik de computer niet uitzetten via start >> afsluiten >> afsluiten als ik heb geprobeerd itunes te starten. (dus als itunes.exe in het lijstje processen staat) Ik moet dan gewoon lang op de uit/aan knop drukken, dan gaat ie wel gewoon uit.
Als ik niet heb geprobeerd itunes te starten, is er niks aan de hand.

Gebruikelijke dingen als itunes 10X opnieuw installeren, computer rebooten al geprobeerd.
Het punt is dat ik geen idee heb wat ik er aan kan doen. Ik ben niet zo'n supergeniale computerfreak.

En ik vind t heel klote omdat ik bijna op vakantie ga en het me wel leuk lijkt mn ipod dan te gebruiken :'(

Ieder beetje hulp stel ik zeer op prijs

Alvast bedankt!

mvg,

Elkan

(computer: Toshiba laptop celeron 1.4 Ghz 512mb ram windows XP)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou vergeet je nog te zeggen wat voor Windows je gebruikt... ;(
Best wel belangrijk om te weten, een oude versie op Vista kan problemen opleveren bijvoorbeeld.

En ik vroeg het nog zo netjes.

[edit]
In de topictitel gezet voor je.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 25-07-2007 21:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
gefixed ^^

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
en windows 100% geupdate ? --> http://update.microsoft.com/microsoftupdate/ ?

gebruik je de laatste itunes versie van de website? --> http://www.apple.com/itunes/download/

suc6

[ Voor 15% gewijzigd door Dutch2007 op 25-07-2007 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dutch2007 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:25:
en windows 100% geupdate ? --> http://update.microsoft.com/microsoftupdate/ ?

gebruik je de laatste itunes versie van de website?
Ja, de nieuwste versie.
Ik heb ook de oudere (6.0.5) geprobeerd.. zelfde probleem weer.

Ook windows is helemaal up to datum

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-11 20:41
Hmmm raar probleem. Ikzelf werk al een tijdje met iTunes en heb hier en daar ook al vastlopers gezien.
Dit werd echter vaak veroorzaakt door de iTunes folder onder je documenten die verkeerde permissies had.
Doch ik denk niet dat dat hier aan de orde gaat zijn.

Ik ga misschien ineens erg radicaal gaan, maar kan je niet eens in Veilige Modus opstarten (voordat je het bootscreen van windows ziet een tijdje op F8 hitten tot je een text menu krijgt) neem daar maar Veilige modus met netwerkmogelijkheden. En probeer het daar nog eens, dan kan je ineens al heel wat uitsluiten mocht het daar wel werken.

Indien het daar ook niet werkt zitten we met een groter probleem, en hopelijk heeft iemand dit ooit ook eens meegemaakt, zodat deze je de juiste werkwijze kan bijbrengen.

Mocht je er echter niet uitgeraken, kan je als noodoplossing wel even andere software gebruiken om muziek op je aanwinstje te zetten. Kwestie van toch een vakantie met oortjes te kunnen beleven ;)

Veel succes, en ik zal tevens eens zoeken naar die Third-Party software.

Update: http://www.yamipod.com

[ Voor 4% gewijzigd door lembregtse op 25-07-2007 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt.

Ik kan tot morgen niet bij mn laptop, zit nu op een andere computer.

Hopelijk lukt het :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. dit is gek:

net toen ik mn laptop aanzette stond er dat ik updates moest downloaden voor windows.. gedaan en gereboot.

Daarna voor de grap Itunes geprobeerd.. deed niks.
Toen vanuit het startmenu geprobeerd en toen werkte het gewoon!

Dit was nog de 6.0.5 versie, dus ik ging meteen de nieuwste downloaden.
Maar toen ik de nieuwste versie op wou starten kreeg ik WEER hetzelfde probleem.

aaaaah 8)7

Veilige modus werkte trouwens óók niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 13:05 ]

Verwijderd

raar :S....ik kan iTunes niet afsluiten, als ik op kruisje klik gaat ie weg en 5 sec later start ie weer vrolijk op :S...de hele tijd...kan alleen met de taskmanager de processtructuur beindigen en dan sluit hij wel goed af..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 15:42 ]

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 11:27

alwinus

Tweaked

Is hier nog een oplossing voor gekomen. Heb hetzelfde. XP helemaal up to date met SP3. Nieuwe installie van XP op een nieuwe harde schijf. Itunes geïnstalleerd. Als ik dan Itunes wil opstarten komt er inderdaad heel kort een zandlopertje en dan niets. Wel het proces aanwezig in taakbeheer.

Alle processen behalve MS processen al uitzet opnieuw opgestart en nog steeds niets. Iemand een idee. Of originele topicstarter toen een oplossing gevonden?
Pagina: 1