Asus p5w dh deluxe Vista Ultimate problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Razor66
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-03 11:27
Ik heb sinds kort een nieuw systeem aangeschaft:

- Asus P5W DH Deluxe
- Intel Core 2 Quad Q6600
- Nvidia Geforce 8800 GTX
- 2GB Chaintech 800-mhz geheugen

Maar ik kan nu mijn Windows Vista Ultimate niet meer draaien, wel mijn XP Home edition.
Het enige wat ik te zien krijg is het laadbalkje bij vista en daarna valt mijn pc uit.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

bios geupdatet?

• Razor66
Ja, de bios is ook up to date

• Razor66
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:29

bakvis

Tweakers.Nerd

zijn dr foutmeldingen die t systeem geeft, want met deze info kunnen we niet zo heel veel dit is zoeken naar de spreekwoordelijke speld

Mijn Specs

• Razor66
Er worden geen meldingen gegeven, Vista crasht namelijk vóór de OS al is opgestart, en het laatste wat je te zien krijgt is de Vista laadbalk

Verwijderd

Gebruik je de onboard Intel RAID-controller? Die gaf bij mij nogal problemen door gebrekkige drivers.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 21:27 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Heb je Windows Vista zelf geinstalleerd nadat je de computer kreeg, stond het voorgeinstalleerd of gebruik je een oude installatie?

In het eerste geval kun je de recovery proberen van de DVD, het tweede valt onder garantie, het derde is nooit aan te raden bij een nieuw systeem, je hoort eigenlijk altijd Windows opnieuw te installeren.

Beetje karige TS, hier kun je niet veel wijzer uit worden. Voortaan please iets meer informatie. En het allerbelangrijkste wat lijkt te ontbreken: wat heb je zelf al gedaan?

• Razor66
Ik gebruik wel de onboard RAID-Controller en ik gebruik ook mijn oude installatie (voor ik de quad core had). En helaas kan ik niet meer info geven want de boel crasht al vóór ik in de OS kan komen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Probeer eens voor iedereen het e.e.a. wat duidelijker te maken. Dit is net zoiets als "mijn auto doet het niet".

Gokje, oude Windows, nieuwe CPU + MB, oude HD.

Dat gaat dus niet werken. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Guardian Angel op 29-07-2007 09:51 ]

ARME AOW’er

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 23:01
Dit had ik eerst ook met bios versie 1301 en het kwam bij mij door de comcinatie van moederbord in combinatie met mijn videokaart. Hierover lopen ook enkele draadjes op het internet die ik gevonden had via Google. Hierdoor kwam ik er achter dat het vaak licht aan de video kaart als deze een geforce is. Oplossing 1 was een andere video kaart erin voor de install maar als je deze daarna eruit haalt booot vista niet meer. Oplossing 2 is er een 2e niet geforce kaart bij stoppen op pci om een of andere reden istall vista dan wel en kun je ook je geforce kaart gewoon instaleren en gebruiken.

Allemaal niet echt idiale oplossingen die gelukkig opgelost zijn met de laatste beta bios van Asus P5W DH Deluxe versie 2205 beta.

http://dlsvr02.asus.com/p...5W%20DH%20Deluxe/2205.zip

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5II | RF 15-35mm F2.8 | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS Z | RF 100mm F2.8 Macro | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 16K Mighty

• Razor66
de Asus P5W DH Deluxe versie 2205 beta bios had ik al

Verwijderd

Razor66 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 09:39:
Ik gebruik wel de onboard RAID-Controller en ik gebruik ook mijn oude installatie (voor ik de quad core had). En helaas kan ik niet meer info geven want de boel crasht al vóór ik in de OS kan komen
Mijn Vista liep random vast toen ik de Intel RAID-controller gebruikte, het enige verschil is dat het bij jou tijdens het opstarten is en dat het bij mij na het opstarten was. Het was te wijten aan slechte Vista 64-bit drivers, ik heb op het internet nog mensen gevonden met hetzelfde probleem. Sindsdien ben ik overgeschakeld naar niet-RAID maar het kan zijn dat de drivers intussen gefixt zijn.

Verwijderd

wat hij als zegt
ik gebruik ook mijn oude installatie (voor ik de quad core had)
Conclusie:

Probeer windows een opnieuw te installeren, als je belangrijke files niet kwijt wil dan moet je de hdd even in een andere pc bouwen om de files over te zetten

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Guardian Angel schreef op zondag 29 juli 2007 @ 09:48:
Probeer eens voor iedereen het e.e.a. wat duidelijker te maken. Dit is net zoiets als "mijn auto doet het niet".

Gokje, oude Windows, nieuwe CPU + MB, oude HD.

Dat gaat dus niet werken. :)
Ik mis een reactie geloof ik. :)

ARME AOW’er

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Razor66 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 09:39:
Nu nog steeds? :+

De TS lijkt echter te solliciteren naar een slotje: we hebben nu al meerdere malen gezegd dat je een verse Windowsinstallatie moet hebben, dus installeer Windows eerst eens opnieuw. Zit niets anders op.

Verder blijkt ook dat je totaal geen inzet toont, nog een leuk punt om een slotje aan te vragen. Dus installeer Windows opnieuw en kom dan pas weer aankloppen plz.

[ Voor 39% gewijzigd door The__Virus op 29-07-2007 13:00 ]

• Razor66
Bedankt voor de hulp! Ik heb Vista weer werkend gekregen door die Intel Raid Controller uit te schakelen
Pagina: 1